Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Audrina
[quote="Esther2"]
Dat van 'groot inslaan' blijf ik een goed idee vinden, maar eerst dus een vriezer! Woon ± 20 km. boven Rotterdam.[/quote]

Ik weet niet waar je precies woont, maar als het in de regio van Delft / Den Haag is zou je misschien met ons (ons = Anna Penta, Danielle1980 & ik) mee kunnen doen met het groot inkopen van Carnibest. Wij hadden laatst met zijn 3tjes meer dan 100 kilo en dat scheelde aanzienlijk in prijs.
Door Anna Penta
Nou en ik was er blij mee hoor! Lekker voor twee weken carnibest, vandaag voor het eerst gegeven. Het voer dat ik altijd al wilde geven maar dat om praktische redenen niet binnen handbereik lag. En het goede nieuws: er komt definitief een vriezer, er is nog een klein plaatsje in de schuur vrij. Dus kan ik voortaan meer ineens inslaan.
Door Esther2
Ben trouwens vandaag langs de slager geweest, die had alleen runder- en lamshart en langs de poelier voor kippennekjes waar jullie het altijd over hebben en die kon alleen aan kippenmaagjes komen. De slager kon wel pens bestellen, maar dan moest ik een meerprijs betalen: 'de keurslager; verstand van lekker vlees', maar geen variatie voor de hond dus! Vraag me af hoe jullie dat doen!

En ik heb nog een dierenspeciaalzaak gevonden en die verkocht 12 kilo Energique voor €35,-, maar ik weet niet hoeveel je daarvan moet geven, ze waren nl. niet echt behulpzaam, ook ±20 gr. per kilo lichaamsgewicht?
Ze hadden ook Duck, maar alleen pens, zonder iets erbij (moet je daar zelf wat groenten en granen doorheen doen dan?). Moest je wel eerst koken zei die jongen, maar da's toch juist níet de bedoeling???
Nou, ik word al een echte kvv-expert!

Ik wacht jullie reacties weer af!

Groet, Esther
Door 202spots
[quote="Esther2"]
Ben trouwens vandaag langs de slager geweest, die had alleen runder- en lamshart en langs de poelier voor kippennekjes waar jullie het altijd over hebben en die kon alleen aan kippenmaagjes komen. De slager kon wel pens bestellen, maar dan moest ik een meerprijs betalen: 'de keurslager; verstand van lekker vlees', maar geen variatie voor de hond dus! Vraag me af hoe jullie dat doen!

En ik heb nog een dierenspeciaalzaak gevonden en die verkocht 12 kilo Energique voor €35,-, maar ik weet niet hoeveel je daarvan moet geven, ze waren nl. niet echt behulpzaam, ook ±20 gr. per kilo lichaamsgewicht?
Ze hadden ook Duck, maar alleen pens, zonder iets erbij (moet je daar zelf wat groenten en granen doorheen doen dan?). Moest je wel eerst koken zei die jongen, maar da's toch juist níet de bedoeling???
Nou, ik word al een echte kvv-expert!
Ik wacht jullie reacties weer af!

Groet, Esther
[/quote]
In ieder geval NIKS gaan koken!!!
Ik weet verders niks van Duck...dus kan er niks van zeggen.
Door Anna Penta
[quote="Esther2"]
Vonden ze het lekker Anna Penta?
[/quote]

jazeker maar dat zat er wel in hoor, sinds ze vers krijgen is na afloop de bodem van de bak ALTIJD goed te zien.

En nee, pens moet je niet koken, ben verbaasd dat die verkoper dat zei, ik kan het me overal van voorstellen dat ze dat zeggen maar pens wordt helemaal nooit gekookt, ook niet door kookfanaten. En Duck is alleen kvv als er 'compleet' op staat. Anders is het alleen pens en dat kun je best eens zo geven maar niet vaker dan 1 x per week of zo want het is niet compleet. Je kunt het ook aanvullen.

En verder zul je nog wel veel meer tips krijgen.
Door Marion
je moet maar eens een islamitische slager binnenstappen, die hebben vaak een hoop dingen die je aan de hond kan geven en scheelt vaak een stuk in de prijs ;)
Door Esther2
[quote="sylvia"]
Pens koken.....volgens mij doet iemand dat maar ooit 1 keer in zijn leven :-X :-X :-X :-X
[/quote]

Wat een oelewap dan!!! Ja, zei hij, gaat wel stinken hoor, je moet ramen en deuren tegenover elkaar open zetten....en dat werkt in een dierenspeciaalzaak!
Door Esther2
[quote="Marion"]
je moet maar eens een islamitische slager binnenstappen, die hebben vaak een hoop dingen die je aan de hond kan geven en scheelt vaak een stuk in de prijs ;)
[/quote]

Wat voor 'dingen'? Eet inmiddels wel vlees, maar ben bijna heel mijn leven vegetariër geweest en vind soms de structuur van bot- en orgaanvlees nogal eng.
Maar goed, alleen het beste voor het beessie hè!
Door Audrina
[quote="Anna Penta"]
Nou en ik was er blij mee hoor! Lekker voor twee weken carnibest, vandaag voor het eerst gegeven. Het voer dat ik altijd al wilde geven maar dat om praktische redenen niet binnen handbereik lag. En het goede nieuws: er komt definitief een vriezer, er is nog een klein plaatsje in de schuur vrij. Dus kan ik voortaan meer ineens inslaan.
[/quote]

He, dat is mooi. Voorlopig heb ik nog wel voor een paar weken CB, maar als ik weer ga bestellen (rond 22 juli) geef ik je wel een seintje. Misschien heb jij tegen die tijd je vriezertje en kan je de CB ook meteen wat groter inkopen. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door