Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Esther2
Stom hoor van mij, van die oren, sorry....... :-[En 't is zo'n schatje...

Maar goed, ik kan nu de prijs per dag kvv berekenen van Rodi en Carnibest.

Mijn hond wordt zeker 40 kilo.

Carnibest is €2,95 per kilo
Voedingsadvies: 25 gr. per kilo lichaamsgewicht
25 * 40 = 1 kilo = €2,95 per dag = ±€90,- p.m.

Bij Rodi rekenen ze gemiddeld €0,30 per schijf.
Een hond van 40 kilo heeft 10! (dus 2,5 pak, hoe kwam ik nou eerst bij één?) schijven nodig
10 * 0,30 = €3,- per dag = €90,- p.m.

Carnibest en Rodi kosten in verhouding dus evenveel!

Ineke; weet jij wat Mufasa weegt? Mijn hond heeft net zo'n bouw, maar ik weet op het moment niet precies wat hij weegt, daarvoor zou ik langs de da moeten!

Groetjes, Esther
Door laura
hihi, ik dacht dan ga je toch met de hond op de weegschaal staan.....
Bij nader inzien werkt dan niet natuurlijk.... Je vergelijkt 'm met Musafa, die is wel errrrrrug groot.

Als je zo zou kiezen voor rodi of carnibest, zou ik voor carnibest gaan. Wat ik hier allemaal gelezen heb ik carnibest veel beter en fijner voer.

Ik heb het beide nog maar een keertje gevoerd (Tosca barft nml), maar carnibest spreekt mij ook veel meer aan....

Maar goed, je moet er wel goed aan kunnen komen!
Door Ollie
[quote="Esther2"]
Stom hoor van mij, van die oren, sorry....... :-[En 't is zo'n schatje...

Maar goed, ik kan nu de prijs per dag kvv berekenen van Rodi en Carnibest.

Mijn hond wordt zeker 40 kilo.

Carnibest is €2,95 per kilo
Voedingsadvies: 25 gr. per kilo lichaamsgewicht
25 * 40 = 1 kilo = €2,95 per dag = ±€90,- p.m.

Bij Rodi rekenen ze gemiddeld €0,30 per schijf.
Een hond van 40 kilo heeft 10! (dus 2,5 pak, hoe kwam ik nou eerst bij één?) schijven nodig
10 * 0,30 = €3,- per dag = €90,- p.m.

Carnibest en Rodi kosten in verhouding dus evenveel!

Ineke; weet jij wat Mufasa weegt? Mijn hond heeft net zo'n bouw, maar ik weet op het moment niet precies wat hij weegt, daarvoor zou ik langs de da moeten!

Groetjes, Esther
[/quote]

Zeg als je het nu eens samen met iemand 100 kilo besteld, dan is de prijs 2,30 per kilo! Dat scheeld aanzienlijk!
Door Ineke
[quote="Esther2"]Ineke; weet jij wat Mufasa weegt? Mijn hond heeft net zo'n bouw, maar ik weet op het moment niet precies wat hij weegt, daarvoor zou ik langs de da moeten!

Groetjes, Esther
[/quote]

Hihi. Mufasa weegt nu 62 !! kg. Hij is aan de schrale kant, is 19 maanden oud en moet dus nog wat kilootjes groeien. Leonbergers kunnen uitzwaren tot een leeftijd van 2,5 - 3 jaar. Aangezien Mufasa heel hoog op de poten (83 cm) staat en een laatbloeier is, zal dat wel 3 jaar worden ;)
Hij eet momenteel 1250 gr Bibi per dag, maar dat zou iets meer mogen zijn. Meer krijg ik er echter niet in :-\
Laatst gewijzigd door Ineke op di 29 jun 2004, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther2
Carnibest heeft een verkooppunt in het dorp verderop, da's dus wel handig.
En samen bestellen zou ook handig zijn, maar ik heb geen losse vriezer. Maar die moet er sowieso komen, want er kunnen maar een paar pakken in de bovenlade van de koelkast, niet handig dus...

Met Lobbes op de weegschaal staan? Doe me een lol zeg, heb al niet zo'n beste rug! Bovendien; hoe kan ik dan het display zien, hi-hi?! Nee, 'k rij wel even langs de da, zou toch wel even gratis mogen wegen?
Door Ineke
[quote="Esther2"]
62????? Wowie!!!!! Hoe weeg jij hem dan?

En Ineke; weet jij wat Bibi ± kost en wat de dosering is per kilo lichaamsgewicht?

Doei!
[/quote]

Ik weeg hem af en toe bij de dierenarts, omdat ik graag wil weten hoe zwaar hij is. Aan zijn ribben en heupen voel ik regelmatig of hij niet te dik of te dun wordt. Op dit moment dus te dun.

Bibi kost in Hoogvliet (bij Bibi) 2.05 per kg. Bij tussenverkooppunten kan dat wisselen tussen 2.05 en 2.50 !! per kg.
Bij een afname van minimaal 120 kg krijg je bij Bibi 10% korting en kom je op 1,85.

Ik weet niet waar je woont, maar wij gaan met een aantal Bibi-klanten naar Hoogvliet om groot in te slaan.
We komen allemaal van een andere kant en spreken dus af bij Bibi in Hoogvliet.

De dosering is net als bij (vrijwel) alle goede versvlees merken 20 gr per kg lichaamsgewicht.
Er zit in Bibi ongeveer 225 Kcal per 100 gr.

Mufasa eet nu dus 20 gr per kg gewicht. Bas weegt 10,5 kg en krijgt 350 gr Bibi. Hiermee blijft hij goed op gewicht. Het is dan ook een heel actief hondje.
Door Esther2
Ik heb net toevallig gebeld met Bibi Hoogvliet.
Bij een hond van 40 kilo kom ik op €1,60 per dag, dat is bijna de helft van Rodi en Carnibest...!!!

Dat van 'groot inslaan' blijf ik een goed idee vinden, maar eerst dus een vriezer! Woon ± 20 km. boven Rotterdam.

Ik zag trouwens op de Bibi-site dat Barf niet staat voor 'Bones And Raw Food', maar voor 'Biologically Appropriate Raw Food'.

Groetjes, Esther
Door Lizzy
[quote="Esther2"]
Ik heb net toevallig gebeld met Bibi Hoogvliet.
Bij een hond van 40 kilo kom ik op €1,60 per dag, dat is bijna de helft van Rodi en Carnibest...!!!

Dat van 'groot inslaan' blijf ik een goed idee vinden, maar eerst dus een vriezer! Woon ± 20 km. boven Rotterdam.

Ik zag trouwens op de Bibi-site dat Barf niet staat voor 'Bones And Raw Food', maar voor 'Biologically Appropriate Raw Food'.

Groetjes, Esther
[/quote]

BARF staat voor zowel Bones and Raw Food als Biologically Appropriate Raw Food.
Door Ineke
[quote="Esther2"]
Vervoer je het vlees dan in een koelbox/-tas?
[/quote]

Nee hoor. Dat is diepgevroren en blijft best wel lang bevroren. Kom je wel achter als je snel een kilo wilt ontdooien ;D
Een uurtje in de auto geeft helemaal niets. In de zomer natuurlijk wel het zonnetje er af houden.
Door Esther2
Okay, leuk om te weten.

Wat zijn trouwens de voor- en nadelen van graan in het voer? Ik las net op de Bibi-site dat zij geen voorstander zijn van granen toevoegen, terwijl andere merken weer beweren dat het dan pas een complete voeding wordt.

En als je zelf 'barft', dan gebruik je neem ik aan ook wel eens vezels of bruin brood of wellicht rijst o.i.d.? B-vitamines zijn best belangrijk, lijkt me.
Door Peet
Hihihi...ik BARF zelf ook, maar dan noem ik het Atkins. Ik eet dus (praktisch) geen granen, brood, rijst, pasta, enz enz.
Wel eet ik veel groente, daarnaast kaas en eieren. Ik slik daarbij een goede multivitamine en extra vit C.

Mijn nagels en haren zijn stukken opgeknapt, dus ik neem aan dat ik die koolhydraten niet nodig heb om aan mijn dosis vit B te komen.... :D
Peet
Laatst gewijzigd door Peet op di 29 jun 2004, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther2
Hoi Peet,

Toevallig heb ik zelf ook 'ge-Atkinst', maar op een gegeven moment slaapwandelde ik naar de keuken om een dikke volkorenboterham af te snijden en te beleggen met héél dik kaas, zucht...En een warm stokbroodje met brie is zo lekker en verse pasta's...
(Hoe hou je het vol?!)
In de winter bij gebrek aan verse groente slikte ik altijd biergisttabletten, daar zit ook veel vit. B in.

Maar goed, we dwalen af. Je hebt wel gelijk; vit. B kan je ook uit melk, kaas, eieren en veel verse groente halen. Dus als een hond dat mag, dan is het goed, lijkt me. Zit er groente in kvv?
Door Peet
hehehe...ik sneak af en toe ook een stukkie knoflookbrood hoor...maar ik doe het al een jaar en ben heel stabiel met mijn kilootjes...mij bevalt het prima.

Maarree...groente in kvv? Ja, sommige merken wel en andere weer niet. Kwestie van goed de etiketten doornemen. Carnibest bevat groentes, Bibi weet ik niet.

Ik geef Beau ook altijd wat van mezelf door zijn KVV: appels, tomaten, paprika, komkommer, enz enz...vind 'ie heerlijk!
Laatst gewijzigd door Peet op di 29 jun 2004, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door