Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Is Leo zo streng dan??ja![]()
jeanne schreef:Een reu of teef?
ja
trouwens Tieneke, ik heb over 2 weken een nieuwe klant, met een .....................Leonberger!!!!!!!!!
zal een foto maken
Paul_Barte schreef: Even nagekeken maar het kan wel 1 jaar duren voordat er geen zaadcellen meer worden aangetroffen.Poeh! Dat is erg lang zeg!
Lizzy schreef:In die tussentijd is de pup al aardig gegroeid
Poeh! Dat is erg lang zeg!
tieneke schreef:ze klaagde dat de wintervacht niet loslaat. Dus ik ga hem lekker soppen en uitwollen
Een reu of teef?
En wat ga je doen bij de hond?
Wat ik weet van fokkers is dat je niets aan de vacht mag laten doen...
Bij Kobus haalde ik trouwens altijd zakken vol onderwol eraf in zijn verharingsperiode![]()
Anna Penta schreef:Pfffffffffffffffff Anna..da's een hele goeie
snel aanpassen in mijn stuk over castratie bij de reu. Ik hoop dat dit op waarheid berust Paul, maar ik neem aan van wel. Even voor de zekerheid: hoe kom je aan die info (bron)?
Paul_Barte schreef:geld dit bij onze mannen niet precies hetzelfde????
Pfffffffffffffffff Anna..da's een hele goeie
Stond ergens op mijn harde schijf welke tussen mijn oren zit haha.
In principe kan IEDERE DA dit doen!!!!
Bel anders eens met:
http://www.dierenartsabc.nl/geboortenbe ... _frame.htm
wat ik eigenlijk bedoel is dat ik heb toegevoegd dat sterilisatie bij de reu niet helemaal veilig is en er nog lange tijd levende zaadcellen kunnen zijn. Weet je misschien nog hoe je aan deze info komt? Ik vind het heel plausibel klinken, het verbaast me alleen dat ik er nog niet eerder van heb gehoord (maar al wel veel heb gelezen over sterilisatie bij de reu). Zou de gemiddelde da dit niet weten dan?
Pfffffffffffffffff Anna..da's een hele goeie
Stond ergens op mijn harde schijf welke tussen mijn oren zit haha.
In principe kan IEDERE DA dit doen!!!!
Bel anders eens met:
http://www.dierenartsabc.nl/geboortenbe ... _frame.htm
Paul_Barte schreef: Indicaties om te steriliseren ipv castrerenhieruit zou je dus concluderen dat sterilisatie wel safe is en de hond snel na de ingreep steriel is ???
Uw hond mag zich niet voortplanten, hij mag dus wel dekken maar de dek moet steriel zijn .Dit kan nodig zijn als u een reu plus een teef hebt in hetzelfde huis.
De operatie
Vanaf de leeftijd van drie maand kan de ingreep worden uitgevoerd. Toch is het beter om te wachten tot de hond is uitgegroeid . Op volwasssen leeftijd kan de ingreep steeds, ook bij erg oude patienten. De nazorg bestaat uit twee dagen kalm houden en beletten dat de patient niet aan de wonde likt gedurende 10 dagen. Soms wordt de streek rond de penis en de balzak blauw en zwelt de zak. Dat kan niet echt kwaad. Het duurt enkele weken voor de huid weer de normale kleur heeft.
En ja Jeanne....ook wij zijn zoogdieren![]()