Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
Lizzy schreef: Maar voor de teef, heeft het nadelen voor de teef? Ik bedoel: hoe is dat voor haar om door een onvruchtbare reu gedekt te worden? Denkt ze dan niet "ben gedekt, krijg nou puppies"?

En Paul, zal ook zonder zaadlozing de zaadjes niet een keertje dood gaan? Na heeeel lang wachten?
De reu zal zijn 'normale' driften behouden en de teef dekken zodra deze er rijp voor is.
Ook zonder dekking kan een teefje schijnzwanger worden na de loopsheid...geen idee of de kans groter is als er daadwerkelijk een reu heeft opgezeten. Mijn gevoel zegt dat het niets uitmaakt.

En inderdaad zullen t.z.t. de zaadjes wel een keer doodgaan maar ik heb geen idee hoe lang dat duurt.

(snap trouwens ook niet dat van miljoenen zaadjes sommige mensen de snelste zijn geweest maar dat terzijde LOL).

Heb hier trouwens 4 reuen lopen die allen niet gecastreerd zijn en was dat niet van plan ook.
Ook ongecastreerde reuen kunnen knokken en vaak is een ongecastreerde het slachtoffer van andere reuen omdat ze besprongen worden wat weer voor heisa kan worden.
Ook hier is het weleens raak maar daar heeft God mij maat 42 voor gegeven...en dat weten ze dondersgoed.
Door qyan
Anna2 schreef: Twee reuen gaan prima samen.
Als ze eens een keer vechten is het veel lawaai en dreigen maar verder komt het niet.
Twee teven is niet alles, die kunnen inderdaad vechten op leven en dood.
Ik vind een hond laten castreren of steriliseren zoveel nadelen hebben dat ik er nooit meer aan zal beginnen.
Vroeger wel gedaan maar er erg slechte ervaringen mee gehad.
Veel vacht en huidproblemen, dik en log worden, teven worden vaak nog dominanter dan ze al zijn, Reuen worden vaak voor hun soortgenoten erg interessant waardoor het je ook kan gebeuren dat ze vaak worden aangevallen door andere honden, net of ze niet meer voor vol worden aangezien.
Nee, ik heb gekozen voor twee Reuen en dat gaat goed samen. worden dus geen van twee gecastreerd (of er moet medische noodzaak zijn)

groeten anna2

2 reuen gaan vaak prima samen, maar mocht je ooit dobers nemen, dan raad ik het je toch ten zeerste af om 2 doberreuen te nemen, evenals 2 doberteven ;)
beide combinaties leiden 9 van de 10 x tot herplaatsing van 1 van de 2 honden.
Laatst gewijzigd door qyan op ma 28 jun 2004, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om Angie te laten steriliseren, maar doe het niet. Ik heb nu al moeite om haar niet te dik te laten worden, laat staan als ze geholpen zou zijn. Ook heb ik zoveel honden er zo verschrikkelijk lelijk van zien worden (dik, super volle lelijke vacht). Angie haar hormoonhhuishouding is nietoke, maar ze heeft er geen problemen mee als wij haar voldoende aflijding geven.
Door sylvia
qyan schreef:

2 reuen gaan vaak prima samen, maar mocht je ooit dobers nemen, daan raad ik het je toch ten zeerste af om 2 doberreuen te nemen, evenals 2 doberteven ;)
Dus alle doberfokkers hebben ook maar 1 teef ???
Door qyan
sylvia schreef:
Dus alle doberfokkers hebben ook maar 1 teef ???
nee, maar over het algemeen staan de meeste fokkers toch heel andrs tegenover hun honden dan de gemiddelde pupkoper.
verder wordt er getraind met fokhonden, weten de honden binnen hun roedel heel goed waar ze staan.
helaas gaat dat met niet fokkers maar al te vaak fout.
asiels en rescue organisaties zitten er vol mee.
Door sylvia
Iedereen kent mijn standpunt over castratie onderhand wel , en ipv van castreren als je een reu en teef hebt zou je kunnen overgaan tot het uithuisplaatsen van de reu of teef voor de periode van de loopsheid of een adequate aparte ruimte waar ze de periode gescheiden kunnen doorbrengen.
Als je dt ongemak voor jezelf er niet voor over hebt, had je misschien beter geen reu en teef kunnen nemen.
Door Lizzy
Nou, ik vind dit toch interessante materie! Want op zich zou dat dus een oplossing kUnnen zijn om reu en teef bij elkaar te houden en relatief in tact te laten.

Ik denk ook dat 2 reuen beslist niet altijd leuk samen gaat hoor. Volgens mij hangt dat er af van je hond en ook zeer zeker van het ras. Ik zou 2 Perro de Pressa Canario reuen niet zo snel bij elkaar zetten.
Door Anna Penta
Paul_Barte schreef: In principe kun je een hond ook laten steriliseren net als een man/mens.
Echter...het zaad is pas dood na een groot aantal zaadlozingen en da's bij een hond een beetje moeilijker ;)
100% safe is het trouwens ook niet maar in principe is het mogelijk.
snel aanpassen in mijn stuk over castratie bij de reu. Ik hoop dat dit op waarheid berust Paul, maar ik neem aan van wel. Even voor de zekerheid: hoe kom je aan die info (bron)?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door