Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
Die gebruik ik ook.

...Ik heb Tunja zaterdag gewassen (in de Beau-Beau)...Resultaat: nog meer losse haren....aarrgghhh!!!

Ik kijk het nog een week of 2 aan, en dan ga ik naar Frits, denk ik......Zijn rigoreuze aanpak (wassen, drogen, en kambeurt met wel 4 verschillende apparaten geloof ik... :P) staat me wel aan!
Laatst gewijzigd door Peet op ma 28 jun 2004, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Lia*
Ja Peet dat is er 1.Je hebt ze ook met een enkele rij tanden.Ik vind ze ideaal om de ondervacht kwijt te raken.De tanden die wat verder uit elkaar staan gaat het beste. ;)
p.s. Peet had je niet een iets kleinere foto ;D ;D
Door *Lia*
Heeeeeeeeeeeeeee WAAR is die hele grote foto nou ineens gebleven ???????????????????????????/
Door 202spots
Unique schreef: Heeeeeeeeeeeeeee WAAR is die hele grote foto nou ineens gebleven ???????????????????????????/
Dat was geen hondenkam,dat was 'n foto van 'n tuinhark ;D
Hij is nou 'n andere foto aan 't zoeken denk ik ;D
Door *Lia*
202spots schreef:
Dat was geen hondenkam,dat was 'n foto van 'n tuinhark ;D
Hij is nou 'n andere foto aan 't zoeken denk ik ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Peet
Ahum...hij is een zij....... ;)

enne...ik schrok een beetje van die enorme foto, dus heb ik 'm maar weer snel weggehaald...... ;D

Ik geloof dat er 2 Peet-en zijn: eentje is ikke (meissie met 2 DH's), de ander is dacht ik een meneer die niet van reclame houdt...... :-\
Door 202spots
Peet schreef: Ahum...hij is een zij....... ;)

enne...ik schrok een beetje van die enorme foto, dus heb ik 'm maar weer snel weggehaald...... ;D

Ik geloof dat er 2 Peet-en zijn: eentje is ikke (meissie met 2 DH's), de ander is dacht ik een meneer die niet van reclame houdt...... :-\
Mea Culpa.... ;)
Als je de foto wat kleiner maakt dan past ie vast wel in de meeste monitors hoor!! ;D
Door Peet
...had 'm gewoon vanaf internet geplakt......oeps....beetje eerrruuuugg groot....wou niet van Leo op mijn kop krijgen.... :P
;D
Laatst gewijzigd door Peet op ma 28 jun 2004, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gertie
Nou borstelen doe ik Billie niet of nauwelijks maar in bad gaat hij regelmatig zijn hobby is koeien flaters ;D ;D ;D ;D ;D
Door jeanne
heb beste is inderdaad als ie op het hoogtepunt is van de rui, om hem te wassen, en dan lekker lang in het sopje laten weken. Daardoor komen er heel veel haren los, en die borstel je (of de trim(st)mer) er tijdens het fohnen gemakkelijk uit.
Het is normaal dat na een badje, de hond wat meer verhaart, maar dat is van tijdelijke duur en moet binnen een paar dagen toch beduidend minder zijn.
Door gertie
jeanne schreef: heb beste is inderdaad als ie op het hoogtepunt is van de rui, om hem te wassen, en dan lekker lang in het sopje laten weken. Daardoor komen er heel veel haren los, en die borstel je (of de trim(st)mer) er tijdens het fohnen gemakkelijk uit.
Het is normaal dat na een badje, de hond wat meer verhaart, maar dat is van tijdelijke duur en moet binnen een paar dagen toch beduidend minder zijn.
Kweet het maar bij Billie helpt dat niet :-\
Door Ineke
Uit een andere discussie:
jeanne schreef:
ze klaagde dat de wintervacht niet loslaat. Dus ik ga hem lekker soppen en uitwollen
komt geen schaar aan te pas hoor!
Pffft. Dan heb je wel een middagje werk zeker :o
Ik ben daar gisteren zelf aan begonnen. Ik doe elke dag een half uurtje tot drie kwartier, rubber borstel, rechtepinnen borstel, hark met dubbele rij en dan de kam er nog door, tot er geen haar meer afkomt. Daarna laat ik de vacht lekker met rust tot de volgende rui.

Ik spaar de vacht om er misschien een trui van te gaan breien.

Met Bas ben ik sneller klaar ;D Die pluk ik in drie dagen.
Door sylvia
jeanne schreef: heb beste is inderdaad als ie op het hoogtepunt is van de rui, om hem te wassen, en dan lekker lang in het sopje laten weken. Daardoor komen er heel veel haren los, en die borstel je (of de trim(st)mer) er tijdens het fohnen gemakkelijk uit.
Ik denk niet dat een hond van een bad meer gaat ruien, het is eerder dat de losse haren die nog gedeeltelijk in de huid steken erafkomen als die er al fohnend uitgeborsteld worden dan ben je er in 1 keer onderhand vanaf. Hier worden ze alleen geborsteld als ik op de show ben, de ruggen worden eigenlijk alleen rechtgelegd als ze uit bad komen en tijdens een plukbeurt gaat er een borstel over.Wel gaan ze iedere week in bad ( Donna dan, de andere gaan 1 keer in de 2 weken omdat die in puppytrim lopen) Ik heb hier twee bonte amerikanen te trimmen die gaan niet zo vaak in bad , die worden gewoon geborsteld en tonen mooi wit..totdat ze naast mijn honden staan dan zie je dat dat wit helemaal niet zo mooi wit is.
Ik vind een vieze amerikaan en met vies bedoel ik niet van de blubber maar een weinig gewassen amerikaan aaibaarheidsfactor - 10 hebben. Ze stinken naar de zeik(alle langharige honden vind ik) en voelen stroef en viezig aan. Ik vind het smerig als ik een hond geaaid heb dat ik mijn handen moet gaan wassen .
Mijn honden ruien niet overmatig en hebben gewoon twee rui periodes .
Laatst gewijzigd door sylvia op di 29 jun 2004, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
Peet schreef: Die gebruik ik ook.

...Ik heb Tunja zaterdag gewassen (in de Beau-Beau)...Resultaat: nog meer losse haren....aarrgghhh!!!

Ik kijk het nog een week of 2 aan, en dan ga ik naar Frits, denk ik......Zijn rigoreuze aanpak (wassen, drogen, en kambeurt met wel 4 verschillende apparaten geloof ik... :P) staat me wel aan!
Mooi toch, die ben je dan maar vast kwijt. ;D
Nee, maar wat Syl zegt klopt, door te wassen week je de losse en bijna losse haren los waardoor je even denkt dat je nu helemaal fout zit.
Als die naar Fritz gaat dan zal die wel letterlijk leeggeblazen worden, daar kun je niet tegen kammen/borstelen, dus dat is zeker wel een aanrader voor iedereen die met hetzelfde probleem zit (nu niet allemaal naar Fritz gaan natuurlijk anders heeft die geen tijd meer voor BP :D) . Dan nog een goede borstelinstructie erbij en het komt allemaal goed.
Door Peet
Dank voor je advies!
Misschien is een borstel-instructie idd een goed idee, want ze heeft echt een heel andere vacht dan Beau (dus dikke kans dat ik haar vacht verkeerd aanpak??)

Ik ga Frits even pb'en waar hij zit, want Jeanne (Limburg) is mij echt t ver.......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door