Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
Hoera allen eten weer! Nou ja eten, de laatste kater eet nu behoorlijk. Hij probeert nu zelf ook al cb naast het Almo blikje. Ben ik met de cb nog voorzichtig want bij 1 van de anderen bleek dat het toch van een heel andere orde is om cb te eten, oftewel dat werd er al snel weer uitgegooid. En de beste indicatie dat we met hem ergste wel gehad hebben is dat hij net weer voor het eerst in dagen weer met zijn lievelingsballetje speelt  :D

Diegene die als op 1 na laatste ziek werd heeft zowel vanochtend als vanavond best vrolijk iets te eten, in ieder geval steeds iets meer tegelijk. Helaas is dit diegene die zich niet laat pillen en dus voor de injecties naar de da moet. De primerid injectie blijkt niet 24 uur te werken, dat bleek later vanmorgen toen mijn SuperNanny een extra maaltje ging geven aan de ziekenboeg. Ze moest toch weer braken daarna. Zonder bloed dit keer.

De laatste die ziek werd heeft vanavond voor het eerst een klein beetje eten op en het is er nog in gebleven ook. Dit  rotvirus lijkt dus over zijn hoogtepunt heen. Met een beetje geluk kan ik dit weekend bijkomen en uitrusten, want het is toch later naar bed dan normaal en vroeger op normaal. Van de week met een hele lading zieken was ik al gauw 3 uur bezig 's morgens met schoonmaken, pillen geven, eten stimuleren en extra knuffels voor de poezels die dat nodig hebben.

Het idee van de "noodlaptop" is heel goed ontvangen door de baas. Er komt er nu 1 in de kast te liggen die je kunt meenemen als je door overmacht niet op het werk kunt zijn. Niet alleen bij zieke kinderen of dieren, maar ook erg handig als je een dag moet wachten tot er een monteur ofzo bij je langs komt. Helaas heb ik er bij deze ziektegolf dus nog niets aan en hopelijk heb ik het ding ook nooit nodig 8)
Door ibbi
ik had dat virus hier ook in huis  :(  5 zieke katten, diaree en overgeven.
bij sommige duurde het maar 1 dag, bij andere 3 dagen voor ze beter waren.
Sterkte en beterschap!
Door Lefki&Amy
Ach, Loeka,....fijn dat ze allemaal weer aan de beterende hand zijn. Ik heb volgens mij ergens in de bar gelezen dat er zo'n heftig virus rond zou waren, maar dat werd ontkracht volgens mij. Zou het dan toch waar zijn en het onze dieren treffen momenteel???

Nachi is NOOIT ziek en nu spugen, spugen en spugen en alles weigeren.
Door Loeka
Ik wilde net posten in je topic, maar het is inderdaad zo dat er een naar virus ronddoolt. Ik heb inmiddels uit meerdere delen van Nederland hetzelfde bericht, niet eten en braken. Bij de ene duurt herstel wat langer dan de ander en de ene kat krijgt het ook heftiger dan de andere. De drie oudsten hebben er hier maar een dagje iets minder door gegeten, verder niks. Eén werd zelfs misselijk van water, de anderen konden gewoon blijven drinken...

Dat jouw katten niezen kan zijn omdat hun weerstand door dit nare virus omlaat schiet en als ze al drager zijn van niesziekte kan dat weer toeslaan.

Sterkte met je poezels (en met het opruimen en schoonmaken van alles)
Door verwonderd
door alle berichten ben ik gealarmeerd.

klinkt mss naar  maar ik hoop dat dit virus ons deurtje overslaat.

Wel fijn Loeka, dat de katzels het weer doen  8)
Door Lefki&Amy
Lo schreef: door alle berichten ben ik gealarmeerd.

Klinkt helemaal niet naar, ik hoop het ook van harte voor jullie!!!
Een hond die niet zo lekker is, oké, maar een kat!!  :o Misschien omdat katten zo zelfstandig zijn ofzo, maar het voelt nog zieliger dan bij een hond....(en ja, ik heb ook een hond  ;))
Door brie
Lo schreef: door alle berichten ben ik gealarmeerd.

ik zit me nu te bedenken, het kan maar zo zijn dat micky dat virusje ook heeft gehad toen hij zo ziek was een paar weken terug  :-\

maarre, loeka, zijn ze nu allemaal weer helemaal de oude?
Door brie
Loeka schreef: Ja ze zijn allemaal weer topfit  :) In totaal heeft het zo ongeveer 2 weken geduurt, met 1 piekweek waarin ik kon blijven poetsen..
nou heb je gelijk de grote schoonmaak gehad  ;D
fijn dat ze allemaal weer de oude zijn
Door Loeka
Hartstikke off-topic ondertussen, maar die kleine is ondertussen al wat groter en al krols geweest. De planning is dat ze eind dit jaar haar eerste nestje mag krijgen.  :D Tenminste als alle testen in orde zijn.
Door Lefki&Amy
Loeka schreef: Hartstikke off-topic ondertussen, maar die kleine is ondertussen al wat groter en al krols geweest. De planning is dat ze eind dit jaar haar eerste nestje mag krijgen.  :D Tenminste als alle testen in orde zijn.
Okay; ONE FOR ME :guitar2:
:shutup:
Door verwonderd
yuki13 schreef: Okay; ONE FOR ME :guitar2:
:shutup:
;D ;D ;D ;D

die gedachte ging ook al door mij heen, maar dan WEL een kitten dat regelmatig het achterpootje zo strekt  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door