Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
Kijk even in de bibliotheek Alies, en draai het stuk over castratie uit (sterilisatie is nl. gewoon castratie van de teef) en laat je ouders dat eens lezen.
Persoonlijk vind ik castratie geen optie als er verder geen problemen zijn. En de loopsheid heb je voor gekozen toen je een teef nam.
Of die kattenpil zo onschuldig is als de hond die regelmatig gaat krijgen, is voor mij overigens ook maar de vraag.
Honden kan je ook laten prikken tegen loopsheid en die prik geeft bij langdurig gebruik wel problemen.
gr.
Nicolette
Door Lupa
yalla schreef: Ik vind dat je een hond om goede redenen moet steriliseren (of eigenlijk gewoon castreren feitelijk). Voor mij zou de reden 'slechte vacht' geen goeie zijn maar daar moet iedereen vrij in zijn. Mijn teef heeft helemaal geen slechte vacht, omdat ze simpelweg gezond leeft....
er zijn ook honden die gezond leven maar ondanks dat een kastratievacht hebben.

vooral de rooie vachten!
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 28 jun 2004, 07:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
yalla schreef: Ik vind dat je een hond om goede redenen moet steriliseren (of eigenlijk gewoon castreren feitelijk). Voor mij zou de reden 'slechte vacht' geen goeie zijn maar daar moet iedereen vrij in zijn. Mijn teef heeft helemaal geen slechte vacht, omdat ze simpelweg gezond leeft....
Mijn honden leven ook heel gezond maar als ik ze laat castreren krijgen ze een rampzalige vacht met alle ellende die erbij hoort aan huidklachten , dus is voor mijn ras de reden van niet castreren voor de vacht een hele zwaarwegende reden. Voor andere rassen vind ik het één van de redenen om het niet te doen.
Door Hitam
De poezepil is echt niet genoeg voor een hond!
Je kunt haar een antiloopsheidsprik laten geven maar dat is niet echt gezond.
Verder moet je de voor en nadelen maar eens goed bekijken en zelf beslissen.
Door sylvia
Hitam schreef: De poezepil is echt niet genoeg voor een hond!
Je kunt haar een antiloopsheidsprik laten geven maar dat is niet echt gezond.
Verder moet je de voor en nadelen maar eens goed bekijken en zelf beslissen.
Ze kan niet zelfbeslissen...haar ouders beslissen :-\
Door Hitam
O ja, dat was ik alweer vergeten. Je kunt hen de argumenten voorleggen en kijken of er discussie mogelijk is.
Door jeanne
Lupa schreef:

er zijn ook honden die gezond leven maar ondanks dat een kastratievacht hebben.

vooral de rooie vachten!
praat me er niet van: cockers en goldens genoeg hier in de salon met mega dikke krulvachten :-X
Door Alies
Maar ik heb geen Ierse setter maar een Ierse terrier en die hebben een ruwe vacht. Maar ik hoorde ook van iemand die haar hond heeft laten sterriliseren, en die hond loopt nu constant van huis weg en dat deed ze daarvoor nooit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door