Hoi Sandra, wat naar dat jouw hond dat heeft. Er zijn tabletten verkrijgbaar met de noodzakelijke enzymen, die kun je dan voor de maaltijd geven. Onze hond was zo slecht dat dat niet hielp, we zijn de tabletten toen fijn gaan malen en hebben de poeder over zijn vlees gestrooid en dat goed gemengd en dan een uurtje laten staan, zijn vlees werd dan al voor verteerd voor hij het op ging eten. Helaas hebben wij hem in moeten laten slapen omdat hij te veel pijn had, en hij zelf ook niet meer wilde (hij trok zich terug).
Maar niet in alle gevallen hoeft het zo ernstig te verlopen. Ik merkte bij Jagger dat toen we hem vlees gingen voeren zijn ontlasting beter werd (wij voerden in die tijd nog brokken

). Duck heeft zelfs een kvv versie met pancreas, dus dan zou je niet eens tabletten hoeven toe te voegen. Ik heb wel gehoord dat je in het begin een hoge dosering van de tabletten moet geven, maar dat in de meeste gevallen later minder kan worden gegeven.
Ik geloof dat je wel op moet passen met vet, maar dat zou je dus in de praktijk moeten uit proberen.
Wat zijn de symptomen van jouw hond? En heb je ook enzym-tabletten of poeder van je DA gekregen?