Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yalla
Leo schreef:Nee, ik heb de machine in de tuin in de schuur gezet, dusse.. lijkt me niet dat ze dat nog ruikt ???
Nou vergis je niet in de neus en een hond en zeker die van een Basset. Er zijn honden die drug ruiken dwars door gewapend beton....
Vannacht brood in huis gebakken... en niet gekotst. En, zojuist braakte zij. En dat terwijl ik thuis was. Goed, ik dacht dat er een peil op te trekken was, maar niet dus. Verdorie :(.

De kots varieert ook. De ene keer is het net dunne Fytomix, nu was het weer geel vocht......
En dan ga ik me er ook nog mee bemoeien en denk ik direct erg eng!

Zou er misschien iets in haar maag kunnen zitten wat er niet in hoort.....!?

Is misschien onzin, maar ik zat er wel aan te denken. Als al het andere niet aan de hand is....
Er was een poosje terug een hond hier (sorry, weet zo gauw niet wie dat was) waarvan men dacht dat die kennelhoest had. Bleek wel iets anders te zijn :'(
Oh nou, dat is zeker ook door mijn gedachtes gegaan hoor! Tenslotte is ze 11 jaar en ga je met dat soort dingen ook rekening houden. Het is dat ze totaal niet vermagert en ook veel honger heeft. Maar we gaan vandaag of morgen wel even naar de DA om te checken. En, vanaf dit weekend hoop ik dat ze een hom. middel van Tannetje krijgt ik hoop dat dit ook helpt....!
We hebben voor vrijdag een afspraak bij de dierenarts. En nu maar weer hopen dat tie niet zegt "hier hebbie een zak lichtverteerbare brokkies". Maar goed, ik wil haar toch even nagekeken hebben en verder hoop ik dat het hom. middel gaat helpen.... Vandaag en gisteren heeft ze overigens niet gespuugd.... Zorgekindje is het!
Lizzy schreef: We hebben voor vrijdag een afspraak bij de dierenarts. En nu maar weer hopen dat tie niet zegt "hier hebbie een zak lichtverteerbare brokkies". Maar goed, ik wil haar toch even nagekeken hebben en verder hoop ik dat het hom. middel gaat helpen.... Vandaag en gisteren heeft ze overigens niet gespuugd.... Zorgekindje is het!
Misschien kvv light dan 8)
Nou, we zijn bij de dierenarts geweest. Hij heeft haar hele buik gevoeld en kan niets in de buik vinden. Maar, dat zegt niet zo veel, zegt hij ook zelf.

Hij vindt het een moeilijk geval, vooral omdat het vrij plotseling is begonnen (erger is geworden - plus andere kots dan zij wel eens vaker had).

Hij wil dat we vier maal per dag een maaltijd gaan geven voor 2 dagen. Als dat niet beter gaat, medicijnen tegen misselijkheid (hij heeft primperid mee gegeven maar we gaan lycopodium en een kruidenmengsel van Tannetje geven). Als dat niet helpt, gaan we die tabletten van de DA geven. Als het binnen een dag of 10 niet beter is, dan moeten we terug. Hij gaat dan een rontgenfoto maken + bloedonderzoek (lever en nierfunctie).

Als daar niks uit komt moeten we naar een internist voor een gastroscopie + echo.

Want, in het ergste geval kan het maagkanker zijn. Hoewel de symptomen niet direct op maagkanker lijken, zou het een beginnende vorm kUnnen zijn. Dit, mede gezien haar leeftijd, mogen we niet uitsluiten.
Pff, hier nog een Pam! (ik kan het me trouwens niet voorstellen hoor, dat ze wat ergs zou mankeren.... je moet haar eens zien vreten (da's geen eten meer)).

Overigens, ik moet eerlijk zeggen dat onze DA niet 1 keer over brokjes begon maar juist mee dacht over hoe we haar rauwe voer konden verpreiden en of we het eiwitgehalte moesten verlagen en hoe we dat moesten doen. Dus, toppie!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 25 jun 2004, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
Hoi Lizzy,

Ik heb in het verleden een trimhond gehad met maagkanker, die vrat als een dijker maar was broodmager, ik hoop voor jullie dat het allemaal met een sisser afloopt.

Groet Fritz
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door