Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hitam
Toetkonijn schreef: Ik heb vanmorgen met mijn pup van 9 weken een dierenarts bezocht van de lijst. De dierenarts begon gelijk dat hij niet begreep waarom ik met 9 weken wilde laten titeren. Hij stond daar ook niet achter want de titer kan nu hoog zijn, maar de mogelijkheid bestaat dat deze snel (binnen een week) daalt en dan loopt het pupje ombeschermd rond met de risico's van dien. Als ik perse wilde titeren dan was dat mogelijk voor de prijs van 86 euro.

Lekkere redenering. Als de titer hoog is, slaat de enting niet aan en dan is hij over een week nog steeds net zo onbeschermd. Heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Het lastige van die lijst is dat er dierenartsen op staan die de test gekocht hebben. Maar over hoe ze hem moeten/kunnen gebruiken..........
Door Mevroi Kruim
Tja, voor dat geld had je ook naar Tannetje kunnen rijden  :P

Lullig is dat he, dan sta je daar met al je goeie bedoelingen en dan laat je je toch weer omverkletsen door zo'n figuur  >:(
Door ~Joke~
Aangepast enten is toch dat je de eerste enting later geeft omdat ze de eerste weken nog voldoende antistoffen van de moeder[melk] hebben? Ik meende dat je de eerste enting dan pas met 12 weken geeft?
Door 1eboa
Ik wil mijn jongste honden 1 jaar en 2,5 jaar ook eerst laten titeren en gelijk de ontlasting laten onderzoeken. Het is dus wel moeilijk om de juiste da in de buurt te vinden. Ik wil het in Heiloo laten doen of we gaan een dagje op pad en rijden naar Tannetje. Ik lees in mijn entboekje dat ze in februari 2009 weer moeten, mijn honden van 7,8 en 13 zijn al helemaal volgespoten. Het is nog wel even lastig met de rabies, de jongste hond is vorig jarig in maart geent, ik heb wel eens gehoord dat het herhaald moet worden na een jaar, in het boekje staat geldig tot 2011. Wat zouden jullie doen?
Door Hitam
~Joke~ schreef: Aangepast enten is toch dat je de eerste enting later geeft omdat ze de eerste weken nog voldoende antistoffen van de moeder[melk] hebben? Ik meende dat je de eerste enting dan pas met 12 weken geeft?
Als je de eerste (meestal tweede) enting met 12 weken geeft loop je ook een risico. Ik titer ze dus en sommige honden hebben met 6 weken al geen antilichamen meer.
Dus als je niet titert, denk ik dat het oude schema niet zo gek is. Alleen kun je tot 12 weken alleen parvo doen.
Dus met 6 en 9 weken alleen parvo en dan met 12 weken DHP. Lepto liever later.
Door crutz
wat ik hier doe (ze vertrekken met 7/7,5 week en weet niet bij de baasjes wie wel en wie niet serieus is met titeren, juist omdat het bij de DAsen nog onbekend is) is met 6,5 wk de eerste enting (DP) en dan het ent advies om met 12 wk de enting te halen (DHP) en voor mijzelf dan pas weer na 3 jaar, alleen ja, pupkopers moeten dat zelf invullen

weet dat toen ik hier met dit nest voor de 12 wk enting kwam de DA (een vreemde) zoiets had van, moet je zelf weten....en toen vroeg ze nog "ontwormen?" ikke, nee, niet nodige....t antwoord was "OK"  ;D
Door Deesje
ik heb even 'hulp' nodig.. of in ieder geval jullie mening.. pupje heeft alleen met 10 weken dhppi gehad (geen eerdere vaccinatie dus).. wat zou jullie volgende stap zijn.. vaccineren/titeren en kijken of er al iets is aangeslagen???
Door Lizzy
Deesje schreef: ik heb even 'hulp' nodig.. of in ieder geval jullie mening.. pupje heeft alleen met 10 weken dhppi gehad (geen eerdere vaccinatie dus).. wat zou jullie volgende stap zijn.. vaccineren/titeren en kijken of er al iets is aangeslagen???
Pi kun je niet voor titeren. DHP kun je inderdaad titeren. Ik zou zelf Lepto enten pas als de pup 16 weken is geweest.
Door Deesje
ik wilde lepto uberhaupt niet vaccineren.. ik heb alleen niet echt een idee of een vaccinatie al aan kan slaan bij 1 keer..

och ja en anders is het ook geen probleem.. dan heb ik in ieder geval nog een keer laten vaccineren omdat het nodig was..
Door Hitam
Ik voel mezelf een beetje een echo. Je weet niet zeker wat er gebeurd is met deze enting vaccinatie. Dus titeren. Het kan best zijn dat hij goed is aangeslagen en dan hoef je voorlopig (lees: een paar jaar) niet meer te enten vaccineren.
Het kan ook zijn dat hij niet is aangeslagen, hoewel ik die kans niet zo heel groot acht. En dan zou nog een enting vaccinatie wel handig zijn.
Door Decibels
Ik ent mijn puppen nooit...al jaren niet meer.  Jazz (bijna 10 weken) heeft nog geen enting gehad. Ik geef direct met 12 weken de cocktail en parvo-weil wordt na 3 weken herhaald. That's it.

Moeders laat ik enten voor ze gedekt worden, zodat ze het maximale aan afweerstoffen aan de pups geven.
Door vagebond
Hier ben ik dus ook tegenaan gelopen, da'sen die wel op de lijst van titerende klinieken staan, maar daar niet achter staan. Ze maken je bang en halen je over om toch maar gewoon te enten. Nou dat is bij mij dus niet gelukt, maar ik baal hier dus wel van. Had jij van te voren gebeld? Want dan hoor je direkt hoe ze over dat titeren denken. Mijn eigen da hier titert ook niet, toen ik met mijn titerverhaal van Mabiche aankwam, die goede bescherming nog had, wuifde hij dat resultaat ook maar weg met de mededeling dat het een momentopname was en dat het volgende week wel eens heel anders ervoor kon staan????
Ja zo ken ik er nog wel een paar, alsof enten betrouwbaar is!? Grrrrrr, ik word steeds bozer.
Door Toetkonijn
vagebond schreef: Hier ben ik dus ook tegenaan gelopen, da'sen die wel op de lijst van titerende klinieken staan, maar daar niet achter staan. Ze maken je bang en halen je over om toch maar gewoon te enten. Nou dat is bij mij dus niet gelukt, maar ik baal hier dus wel van. Had jij van te voren gebeld? Want dan hoor je direkt hoe ze over dat titeren denken. Mijn eigen da hier titert ook niet, toen ik met mijn titerverhaal van Mabiche aankwam, die goede bescherming nog had, wuifde hij dat resultaat ook maar weg met de mededeling dat het een momentopname was en dat het volgende week wel eens heel anders ervoor kon staan????
Ja zo ken ik er nog wel een paar, alsof enten betrouwbaar is!? Grrrrrr, ik word steeds bozer.
Ik had tel. een afspraak gemaakt met de assistente en met haar over titeren gesproken. Het leek een goed adres totdat ik in de spreekkamer stond.

Gr. Liesbeth
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door