Snappen jullie 't nog?

Rachel.
Moderator: Lizzy
Malamoods schreef: En is de ene meer besmettelijk (overdraagbaar) dan de ander? Of zijn ze beiden even besmettelijk? En hoe erg is het krijgen van kennelhoest nu echt? Wat kunnen de consequenties zijn?het krijgen van kennel hoest is niet zo erg
Rachel.
conleeuw schreef: rachel, ik wil jou topic niet vervuilen maar vraag mij af, parainfluenza is in feiten niets anders dan een giep prik voor honden, is een virus, meestal is enten tegen virus effectief en geef na herhaling langdurig bescherming, is dit ook zo voor de parainfluenza enting bij honden?Jawel, de samenstelling van de menselijke griepprik is ieder jaar anders. En dit baseren ze op de virussen die de vorige winter rondgingen. Maar omdat griepvirussen zo snel muteren loop je nog de kans dat je de griep krijgt, ondanks dat je een griep vaccin hebt gehad.
enuh, bedenk ik mij net, waarom geven ze vrolijk iedere jaar bij mensen de griep prik, ze veranderen toch niet jaarlijks de samenstelling? dus de type griep waar tegen ze enten of juist wel, en is dat bij honden ook zo?? Dat zijn de vragen waar ik mee zit bij parainfluenza???
Femke schreef: Jawel, de samenstelling van de menselijke griepprik is ieder jaar anders. En dit baseren ze op de virussen die de vorige winter rondgingen. Maar omdat griepvirussen zo snel muteren loop je nog de kans dat je de griep krijgt, ondanks dat je een griep vaccin hebt gehad.
Malamoods schreef: In het entingsboekje staan twee entingsmogelijkheden voor kennelhoest (nr. 7 en nummer nr. 8). Wat is 't verschil?In sommige boekjes heb je idd nr 7 en nr 8 voor bordetella.
RoLa schreef: In sommige boekjes heb je idd nr 7 en nr 8 voor bordetella.Sommige dierenartsen snappen het al niet, dus hoe kan een leek het dan snappen.
Bij sommige jaarlijkse entingen word ook nr 7 omcirkeld.
Dit omdat er wel wat entspul in zit tegen bordetella maar de sticker die erbij geplakt word is gewoon de cocktail.
Wanneer er geent word tegen kennelhoest (NR 8 dus...) heeft dat een eigen sticker bv Intrac (enting) of KC (neusspray) dit is hetgeen verplicht is bij meeste pensions/hondenscholen.
Dus eigenlijk gaat het erom dat enten tegen kennelhoest een op zich zelf staande (neus)enting is met een eigen sticker....
Snappen jullie het nou nog...
Muisje schreef: als ik jou was zou ik niet entenHet is niet belangrijk om er tegen te enten, het is een griepje, ik ben ook opgeroepen voor de griepprik en ik heb het niet gedaan en mijn honden worden ook niet tegen kennelhoest geënt, ik vind het overbodig en daarbij kunnen ze nog kennelhoest krijgen als ze geënt zijn.
Het is toch wel belangrijk om je hond er tegen te enten? Buitn het veit opm dat je anders ook niet terecht kan op een hondenschool?