Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door WendyB
VERTEL MIJ NU EENS HOE DEZE HOND IN DEZE TWEE WEKEN (OK, ik houd op met schreeuwen) heeft kunnen piesen en poepen?!!!!!!!!!!!!!!.
door hem los in een afgesloten tuin te laten piesen en poepen.  waarbij hij dus niet aan de lijn kan trekken, en wrsch ook geen contact met de baas heeft.
en wat Pinkel betreft (met zoon naam moet ze wel een plasprobleem hebben ;D ;D)
je kan voor jezelf vast proberen bij te houden hoeveel ze prcies drinkt, mbv een maatbeker en voor en na he drinken meten. helaaas bijna onmogelijk bij meer dan 1 huisdier.
kan ze zelf de tuin inlopen bij jullie?
Door SHIVA
jeetje lizzy wat rot voor pinkel
ik heb heel je verhaal gelezen
ik kan je heel veel sterkte wensen
je zou die leiers toch
knuffel voor pinkel
kunnen we niet wat reiki zenden  
er zijn toch nog meer
mensen die dat doen al is het maar 5 min.
zomaar een vraag hoor gr shiva
Door Ivonne
Lizzy, ik was eigenlijk even nieuwsgierig wat je nu voor Pinkel bedacht hebt om haar hiervan af te helpen?
Door Lizzy
Ik heb eigenlijk nog niks bedacht.... We hebben wel overleg gehad met de dierenarts. Deze heeft mij een beetje wezeloos staan aankijken. Hij dacht dat hormoon (anti incontinentie preparaten) niet zouden gaan helpen. Goh, wat een briljante conclusie he?! Met andere woorden: hij begreep volgens mij weinig van mijn verhaal en kon zich niet voorstellen dat Pinkel om gedragsredenen onzindelijk was. Hij had nooit eerder hiervan gehoord.

Want, we praten eigenlijk niet meer over incontinentie, volgens mij.... We praten over een bepaalde manier van onzindelijkheid.

Aangezien ik nu weet dat het tussen Pinkel d'r oren zit, ben ik nog beter op haar gaan letten. Ik geef je een voorbeeld van wat er deze week gebeurde: Pinkel was naar het park geweest, had veel gezwommen en had veel water binnen gekregen. Een uur na thuis komst, hoor ik haar aan haar muts likken. Ze lag op de bank. Ik loop naar haar toe, vraag haar van de bank af te gaan en daar lag een plas pies. Inmiddels had ze het zooitje afgeknepen en dus lekte ze geen urine. Ze had het gewoon laten lopen om vervolgens op te likken. Ze schrok wel iets dat ik haar "snapte". Dus, ik zeg heel vrolijk tegen haar: "Kom schatje, we gaan plasjes doen". Met de nadruk op PLASJE. We zijn naar buiten gegaan, ze heeft geen druppel urine gelekt en buiten deed ze haar grote plas. Ik heb haar uitvoerig beloont "GOED ZO BRAAF" en een koekje erin.

Dus, ik ben druk bezig haar in de gaten te houden en als ik haar hoor/zie likken aan haar muts, dan zeg ik tegen haar dat we gaan plassen en beloon ik haar uitvoerig. We gaan dus extra vaak plassen, dat ook.

Volgens mij is deze hond (dit is mijn conclusie, maar misschien zie ik het verkeerd) dus niet incontinent (anders zou ze gedruppeld hebben toen ze lag te pies op de bank en ik haar van de bank stuurde) maar is zij onzindelijk op haar eigen, speciale manier.

Ik geloof er geen ene moer van dat ik dit ooit nog uit haar kop krijg. Het zit er in vast gebakken... Haar manier van zindelijk zijn is gewoon piesen wanneer het haar uitkomt en de boel oplikken. Triest, maar waar.

Gelukkig heb ik een bank die ik lekker met agressieve middelen kan ontsmetten (toch een lelijk kreng), dus dat doen we dan maar als ze geplast heeft op de bank. De hondendekens kunnen gewoon gewassen worden. Ja, het is zielig voor Pinkel, maar wat moet ik dan??

Jan Fennell invliegen? (volgens mij woont ze in de UK Ordell). Dan mogen jullie wel allemaal komen kijken hier hoor, hoe zij mijn drie gillende honden in 1 tel stil krijgt wanneer zij binnen komt! Mag ze Pinkel gelijk afleren om de visite niet te happen en mag ze Pinkel ff leren dat ze buiten moet pissen! Komt dat zien, komt dat zien! ;D

Goed, wie er nog tips heeft voor mij: ik houd me ten alle tijden aanbevolen!

Dank jullie allemaal wel voor het meeleven!
Groetjes, Lizzy
Door Ivonne
Nou, volgens mij doe je het prima zo. En nee, ik geloof ook niet in het incontinentieverhaal maar eerder een soort van onzindelijkheid.

Tis dat ze bij jou terecht is gekomen want menigeen zou de hond hier alleen al om naar een asiel brengen.

Nou geef ze een knuf van mij en ik hoop dat het mettertijd toch beter gaat ...  ;D
Door WendyB
ik denk (en soms kan ik dat best goed) dat je moet proberen om haar net iets voooor te zijn.
als je haar naar buiten doet als je haar urine ziet drinken, leer je haar dat ze als ze buiten wil dat ze dan moet lebberen.
en proberen te voorkomen dat ze zoveel drinkt???
mijn eerste pup had het goed door, als je buiten wil moet je eerst in huis plassen.............
Door WendyB
enne , petje af voor uw vastberadenheid om deze hond niet de deur uit te doen  :D  :D  :D

het is een gedragsprobleem dus, al eens geïnformeerd bij een gedragstherapeut?
ik ben zelf nogal fan van Schilder van de UKG Utrecht.
Door Lizzy
ik denk (en soms kan ik dat best goed) dat je moet proberen om haar net iets voooor te zijn.
als je haar naar buiten doet als je haar urine ziet drinken, leer je haar dat ze als ze buiten wil dat ze dan moet lebberen.
en proberen te voorkomen dat ze zoveel drinkt???
mijn eerste pup had het goed door, als je buiten wil moet je eerst in huis plassen.............
Hoi Wendy, daar heb je gelijk in natuurlijk! De pest is alleen dat ik haar al 20 keer per dag uitlaat... Soms plast ze niet eens! Die muts heeft gewoon in haar kop zitten dat ze het "gewoon" kan laten lopen als het haar zo uit komt... Volgens mij dan he....

Ze drinkt overigens heel weinig hoor. Uit zichzelf. Maar met zwemmen krijgt ze erg veel water binnen.... Waar ik dus erg op moet letten dat ik haar vaak laat plassen als we terug komen van het park (en dus zwempartijen).. Ik moet zeggen dat ik dit wel een paar keer vergeten ben. Ik ben ook zo gewend dat mijn honden uitgeplast en gepoept zijn voor een paar uur wanneer we uit het park komen.. Deze gewoonte moet er dus nog even "inslijten" bij mij  ;D

Groetjes en bedankt voor het meedenken, Lizzy
Door Lizzy
enne , petje af voor uw vastberadenheid om deze hond niet de deur uit te doen  :D  :D  :D

het is een gedragsprobleem dus, al eens geïnformeerd bij een gedragstherapeut?
ik ben zelf nogal fan van Schilder van de UKG Utrecht.
Hoi Wendy, wij hebben haar op vier-jarige leeftijd gekregen als afdankertje van een ander... En, wij hebben 1 regel in huis: er in is er nooit meer uit. Tot de dood ons scheidt. Gelukkig is ze verschrikkelijk lief en verder een schat van een hond, dus we hebben nog mazzel dat ze het zo goed doet voor een hondje die zo'n slecht leven heeft gehad.

We hebben inderdaad contact opgenomen met een gedragstherapeut, maar niet voor dit probleem! Ik ga dit dus met onze gedragstherapeut bespreken! Misschien heeft zij nog goede tips! Dank je.

Groetjes, Lizzy
p.s., jij mag "je" en "jij" tegen mij zeggen hoor :D
Door WendyB
ik had ook niet gezegd dat het makkelijk of zelfs maar mogelijk was toch?

het lijkt mij een soort stereotypie, uit stress onstaan gedrag waarbij het dier endorfines maakt. dit soort gedrag is heeeeeeeeeeel lastig af te leren.

lijkt ze supertevreden terwijl ze urine drinkt?
Door Lizzy
ik had ook niet gezegd dat het makkelijk of zelfs maar mogelijk was toch?

het lijkt mij een soort stereotypie, uit stress onstaan gedrag waarbij het dier endorfines maakt. dit soort gedrag is heeeeeeeeeeel lastig af te leren.

lijkt ze supertevreden terwijl ze urine drinkt?
Nee, dat had je inderdaad niet gezegd!

Ik denk dat je gelijk hebt hoor, met stereotypie, uit stress ontstaan, aanmaken van endorfines.. Ik vind het ook heel moeilijk om deze gewoontes (ze heeft er zo nog een paar) te doorbreken.

Mwah, ze lijkt niet ontevreden wanneer ze haar plas op zit te likken.. Ze ligt lekker ontspannen op de bank en plas-likken maar. Ze doet dit vooral wanneer ik niet echt in de buurt ben, maar achter de computer zit. Ze is op zo'n moment dus niet echt gestresst volgens mij...

Groetjes, Lizzy
Door WendyB
geen aandacht kan wel stress geven denk ik.
maar het idee van een steroetypie is dat het vertonen van dat gedrag zich onafhankelijk van de oorzaak voor gaat doen, het gedrag zelf geeft haar een goed gevoel.

heeft het gevolgen voor haar gezondheid. denkje?
Door WendyB
of anders krijgt ze van jouw aanwezigheid endorfines, ben je een soort partydrug voor pinkeltjes ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door