Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
Ik maal de botten omdat ik ze dan gemakkelijker in de vriezer kan bergen. Ik gebruik het voor als ik lappen vlees zonder bot heb. Ik geef ze dan ook wel eens heel bot erbij. Ik heb nog steeds problemen om aan goede [vlees]botten te komen. Border Terriers zijn maar kleine hondjes maar ze hebben een enorme kracht in hun kaken. Een kale kalfs of jonge koeienrib is in een oogwenk verdwenen en dan hebben ze wel erg veel bot naar binnen gewerkt. Stukken van zo'n rib vind ik gevaarlijk iv met verstikkingsgevaar. Ze zijn ook bijna gestikt in een lapje geit met bot. Die van mij zijn schrokkers, niet normaal, het liefst wordt alles zo heel naar binnengewerkt. Ik heb ze vanmiddag alledrie zo'n kippenrug gegeven, die hadden ze zo op. Het laatste [grote stuk] hebben ze een beetje gekraakt en zo naar binnengeslagen] Ik geef ze wel koeienpoten en knieën maar ik zag dat Spike's hoektanden daardoor nu wel erg hard afslijten. Ze waren al gesleten door tennisballen maar nu de hardere botten eroverheen gaat het wel heel erg snel. Als ik meer ruimte in de vriezer had had ik de kippenruggen er vanmiddag ook zo in gegooid. Ik zal morgen eens even met een poelier hier in de buurt bellen, misschien kan die mij aan kalere botten helpen.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 23 jun 2004, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door