koekje schreef: na een paar keer voor versvoernazi te zijn uitgemaakt

Moderators: koekje, pearlsofpassion
koekje schreef: na een paar keer voor versvoernazi te zijn uitgemaakt
flin schreef:Ik ga er niet vanuit dat iedereen hier het weet. Ik ga er vanuit dat ALS er een plaats is waar iemand het weet, het hier is.
en dan ga je er vanuit dat wij 't allemaal wel weten?
wij zijn er niet bij als 't met jouw katzels niet goed gaat?
'k wil eigenlijk zeggen: eigen verantwoording nemen...en begrijpen waarom je wat voert... leesvoer dus!
koekje schreef: ik leg de duif op de kattensnijplank (zo'n grote plastieke van de ikea) en trek de veren er dan uit in de richting van de veergroei mee. zachtjes aan trekken, en dan laat deze vanzelf los. kleine veertjes laat ik meestal zitten. mn moeder knipt deze met de schaar eraf, zodat niet heel de kamer bezaaid ligt met veertjes en pluis.ik heb ooit eens een duur messenblok gekocht waar ook een allesschaartje bij in zit.
misschien is het handig ook wat speciaal barfgereedschap te hebben. ik heb zelf een hakmes (en bijpassend keramisch aanzetstaal) en grote plastieke snijplank en wildschaar van de ikea. zit er tegenwoordig al een ikea in zeeuwenland? of anders als je eens in gent of breda bent.
de wildschaar vind ik trouwens best een onding. hij is snel bot en te groot voor mn handen. een goede snoeischaar kom je wellicht verder mee. met zo'n ding kan je makkelijk vogeltjes (duiven en kwartels, en misschien ook wel konijntjes) openknippen. met het hakmes hak ik alles mee. dingen voor in de vleesmolen, alle bot en orgaan en vlees en ook rollen cb. het aanzetstaal is wel erg handig, want van bot hakken (of bevroren rollen cb) wordt je mes wat sneller bot.
koekje schreef: nee, ik denk het niet. ik ben niet de enige versvoerder op kattenplaza. ik denk dat diegene die mij heeft laten versvoeren (liselot) ook Trudy heeft doen aanzetten tot versvoeren.Gezellig daar
ik probeer soms wel wat handige tips of uitleg te geven. na een paar keer voor versvoernazi te zijn uitgemaakt, ben ik wel wat minder gaan bekeren als een missionaris. ik begin nu pas over versvoeren als de mensen er zelf ook oren naar hebben.
ik heb er voor mn katten (en mezelf) zoveel profijt van gehad en zie ze het er zo goed op doen, ik zou dat graag ook zo willen voor andere poezenmoeders (en -vaders).
Fleetwood schreef: Och, het zal ook niet verkeerd bedoeld zijn, kwam alleen een beetje rottig op mij over dus dat wilde ik even recht zetten ;)Op een forum gaat het wel omdat het kleine stukjes tekst zijn, als boeken e.d. Ik heb het nog nooit gepresteerd om een boek te lezen helaas,'k weet niet precies wat je recht wilt zetten;
Kijk, ik kan gemakkelijk doen en ze brokjes geven, maar inmiddels weet ik dat dat gewoon ECHT niet goed is. Dus ik wil ze het beste geven, alleen heb ik er hulp bij nodig om uit te vissen van hoe of wat, is dat zo erg!?