Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Nou, ik zie al helemaal geen druppeltje slijm meer. Dus volgens mij gaat het goed. Stan heeft gisteravond nog wel aan haar gesnuffeld, maar vandaag is het al niet interessant meer.
Door Ollie
Heb ik ook nog even een vraag, ik heb hier ook een pulsatilla hondje (belfi) ze is vandaag loops geworden, zou het nu verstandig zijn om alvast pulsatilla te geven? Wie kan mij daar raad ingeven?
Door Nitus
Als je het voor de schijndracht geeft (ik citeer Atjo Westerhuis uit Hond & Homeopathie, blz. 197): "Veel afleiding en beweging betekenen een belangrijke ondersteuning van de behandeling. Schraal voeren mag, maar de hond altijd vrijuit laten drinken.
Als u hebt uitgevonden welk homeopatisch geneesmiddel duidelijk helpt bij uw schijnzwangere teef, kunt u dat middel ook preventief toepassen.
Geef het middel vanaf ongeveer 2 weken vòòr de te verwachten schijnzwangerschap, gedurende in totaal circa 4 weken"
Door Ollie
???Uuuh, ;D ik neem aan dat je het tegen mij hebt?
Ik geef pulsatilla zodat ze wat makkelijker door de loopsheid heen komt, want dat is mij geadviseerd, en omdat ze vaak ook wat viese afscheiding na de loopsheid heeft.
Door Nitus
Ollie schreef: ???Uuuh, ;D ik neem aan dat je het tegen mij hebt?
Ik geef pulsatilla zodat ze wat makkelijker door de loopsheid heen komt, want dat is mij geadviseerd, en omdat ze vaak ook wat viese afscheiding na de loopsheid heeft.
Ja, ik had het tegen jouw, was niet zo duidelijk hè, sorry. Ik dacht dat je het voor de schijnzwangerschap gaf (want dat gaf ik zelf ook daarvoor aan Gitte, vandaar), maar dan klopt m'n antwoord dus niet :o. In jouw geval zou ik er dan meteen mee beginnen (zei zij als leek :-\), 'k heb net nog even in het boek van Atjo gezocht, maar kon er niet iets over het tijdstip van beginnen over vinden.
Door Ollie
Nitus schreef:

Ja, ik had het tegen jouw, was niet zo duidelijk hè, sorry. Ik dacht dat je het voor de schijnzwangerschap gaf (want dat gaf ik zelf ook daarvoor aan Gitte, vandaar), maar dan klopt m'n antwoord dus niet :o. In jouw geval zou ik er dan meteen mee beginnen (zei zij als leek :-\), 'k heb net nog even in het boek van Atjo gezocht, maar kon er niet iets over het tijdstip van beginnen over vinden.
Oke bedankt voor je antwoord!
Ik begin normaal al een poosje voor de loopsheid, maar is bij haar altijd moeilijk te zien! Ik heb voor de zekerheid haar net al een gegeven. Ik ben altijd vreselijk onzeker of ik het nu wel goed doe. :-\
Ik altijd zo bang voor baarmoederontsteking, :-\ want ja dan zal ze toch onder narcose moeten (als het heel ernstig is dan)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door