Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
Lieve wendy,

Weet je al wat??? kheb de hele dag aan jou en qyan gedacht en vraag me af hoe het nu gaat, en wat ze in de kliniek hebben gezegt en gedaan ...

Liefs barbara
Door qyan

Ja ik snap je nu heel goed jah!!! Ik ben er ook niet echt een voorstander van om zomaar voor alles wat te geven hoor... Maar wil wel als ik kan dingen voorkomen ipv ze later te moeten laten behandelen..

Ik hoop ook dat het niet al te ernstig is en dat ze er wat aan kunnen doen... ik kan me voorstellen dat het er nu eng uitziet jah en kan ook heel goed begrijpen dat je bang bent, voor wat ze zeggen gaan.. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik zal echt voor je duimen en aan jou en gyan denken zometeen. Mijn mailadres staat bij mijn profiel en je mag me ook altijd mailen of toevoegen aan je msn ( als je die hebt ) als je je ei kwijt moet of gewoon lekker even wil kletsen ;).

Groetjes mij en een hele dikke lebber van eidos
gelukkig door de val geen mankementen aan de gewrichten.
orthopeed hefet ook geen foto´s gemaakt, vond weer 2 roesjes met het oog op de internist manadag niet een super idee.
gewrichten en heupen voelde goed, maar waarschijnlijk wel ene flinke kneuzing of verekking.
we moeten hem voor de verandering dus maar eens op rust zetten :-X
Door qyan
ik weet niet watvik lees hoor.
tjonge jonge zeg... dar ga je weer.
sterkte hoor en heft zijn broer dat ook???
zie je is de open dag toch nog ergens goed voor geweest????????
we weten niet hoe het met quinzero zit diaan.
maar dat is het broertje dat ook bij ons traint, en de trainer vertelde me dat hi bijna precies dezelfde klachten heeft als qyan.
koos heeft als antw net op zijn site gezet dat hij gister die baasjes ana de tel heeft gehad en dat er geen klachten zijn!
maar dit is dus wat fiore wel tegen mijn trainer hefet verteld, dus het zou kunnen!
fiore was niet op de open dag schat :-*
Door Femke
Hoi Wendy,

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.... Aan de ene kant hoop ik voor je dat je eindelijk uitsluitsel krijgt over wat er met je maatje aan de hand is, maar aan de andere kant, als je nu uitsluitsel krijgt is het geen goed nieuws.

Ik blijf in elk geval voor je duimen

Afbeeldingvan mij en een Afbeelding van Sunday en Bowie
Laatst gewijzigd door Femke op za 19 jul 2003, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
SHIT, ik dacht net dat Gyan aan de beterende hand was, zeker nu je wist wat er was (Lyme)

gelukkig dat zn heupen en gewrichten goed aanvoelden, dat is in elk geval positief

succes en sterkte maandag
Door qyan
ho femke,
welk uitsluistel jet ook wordt, het is duidelijkheid, er even van uitgaande dat ze wat kunnen vinden natuurlijk.
maar voor hetzelfde geldt, wordt er wel weer heel iets anders gevonden dan lyme of lupus.
ze gaan niet alleen daar op testen, maar dus alles wat er maar te onderzoeken valt.
hij wordt gewoon helemaal door de molen gehaald, dus wat eruit komt is een radasel, maar er moet toch hopelijk wel iets uitkomen lijkt me.
we zien het wel.

gr wendy
Door qyan
hoi crutz,
er zijn inderdaad antilichamen tegen lyme gevonden, maar er bestaat twijfel of die antilichamen werkelijk door lyme aanwezig zijn of dat ze zich tonen omdat de moeder het hefet overgedragen, of vanwege sle, of wanwege weer iets anders.
ze weten het zelf gewon niet meer.
het is meer om uitsluitsel te geven hoor, want als ik niet van qyan zijn broertje had verteld en als ik niet had verteld dat ik nog nooit ene teek had gezien en ook geen plek van een tekenbeet, had dit balletje waarschijnlijk nog niet gaan rollen.
maandag weten we hopelijk iets meer.
gr wendy
Door qyan
we zijn net terug met qyan van de internist, mevrouw overduin in oisterwijk.
wereldwijf :D ;) :D
eindelijk iemand die ziet wat wij zien al maanden, en dan met name de poten.
zelfs de orthopeed beweerd over de poten dat het wel meevalt, niet dus.
hij loopt niet mank, maar de manier van lopen is erg slecht, om te huilen.
samen met de andere klachten van qyan (en dan met name, slap, spierzwakte, bralen, diaree, slecht lopen sinds ene maand of 3,5, shock) en de manier van lopen en de extreme moeheid, uitgeputheid, is er dus wel degelijk iets aan de hand en niet zoals de fokker beweerd het zal wel meevallen.

het plan ziet er voor deze week als volgt uit:
ze gana de ziekte van addison uitsluiten of aantonen (uitval van de bijnieren en te kort aan hormonenen, of zoiets)
verder wordt het bloed eerst gecontroleerd op de bloedzouten natrium, kalium en het stresshormoon cortisol.
wijkt bovenstaande idd af, dan werkt de bijnier niet en is dus te behandelen.

is bovenstaande zoals het hoort dan wordt het moeilijk om te vinden wt er echt aan de hand is.
hierna wordt er pas gezocht naar een auto-imuunstoornis of lupus, omdat ook zij de symptomen niet daar vindt, behalve de poten en de spierzwakte en het uitvallen van de achterhand.
wat hara wel weer het idee geeft op bovenstaande is de demodex die weer terug is en dat de ellende is begonnen na de inentingen.

verder moeten we met qyan naar de radioloog voor een echo van zijn hart ivm cardiomapathy (hartkwaal die onder de doberpopulatie vooral reuen treft)

als er uit verdere onderzoeken en de onderzoeken die nu worden gedaan ook niets komt, kunnen we er bijna vrijwel zeker van uitgaan dat de symtomen en de moeheid en de pijn in de poten van neurologische aard zijn en bijna zeker erfelijk, gezien qyan zijn broertje.
spieren worden steeds slapper, wat je ook doet, probleem met de zenuwen en nog iets.
dit is te onderzoeken, maar vindt zij voor ene jonge hond te ingrijpend en te veel risico´s.
de enige optie die dan over blijft is een mri scan, ook dit vindt ze voor een jonge hond te ingrijpend en erg duur, maar beter duur als niet uit te voeren.
tevens zijn die onderzoeken niet zonder risisco en zou qyan door 1 van de onderzoeken een tijdelijke of blijvende verlamming over kunnen houden aan de poten of de achterhand.
het gata hier om onderzoeken met contrastvloeistoffen.
verder is er als het neurologisch is ook niets aan te doen dus dit willen ze liever niet doen.
advies is dan, laat hem leven als een jonge hond, geniet van hem zo lang het nog kan en zolang er nog een kwaliteit van leven is.
prettige berichten weer allemaal :'(

eind van deze week komen de uitslagen binnen en anders begin volgende week.
ze hefet ene paar buisjes bloed afgenomen die zijn ingevroren, zodat we niet iedere keer zo´n eind hoeven te rijden.
is er nog meer bloed nodig of andere dingen dan zal ze dit aan onze da doorgeven en die stuurt de onderzoeken dan naar haar op.

is het dus geen lupus, andere vorm van ene auto-imuun, geen addison, geen lyme etc, dan zullen we er misschien dus niet achter komen wat er aan de hand is.

met 1 kanttekening: HET KAN OOK TOCH NOG STEEDS MET DE ZIKTE VAN LYME TE MAKEN HEBBEN, KAN!

we gaan weer afwachten.
Door lobbes
Mevr. overduin is echt een wereld wijf  :-*  :-* Ik zei het je toch al  ;)
Wat lijkt qyan toch veel op lobbes met al die rottigheid :'(
ik heb het zelfde allemaal gedaan als jij
ik hoop voor jullie dat er snel iets uitkomt want zoals bij lobbes steeds NIETS is erg FRUSTY
Ik wens jullie veel sterkte
Groetjes Ellen
ps : lyme is erg verradelijk hoor vlak het niet helemaal uit !!!
Door qyan
wat ik er nog bij vergeet te vertellen.
met het ziektebeeld van lupus hebben ze het over ene nierziekte, dit kan dus ook de ziekte van addison zijn oftewel de bijnieren of cushing.
als er positief gestest zou worden op cushing of addison wordt er dus alsnog getest op sle, omdat addison bij dieren voorkomt die lijden aan ene auto-imuun en nog wat!
Door qyan
hoi ellen,
lyme wordt ook niet uitgesloten, maar wel even opzij gezet, aangezien er waarschijnlijk toch meer problemen zijn.
alles waarvan de internist qyan verder verdenkt is erfelijk, en de lyme misschien ook >:( :'(
Door Eidos
Goh wendy wat een narigheid weer allemaal :'( Gelukkig ziet zij wel wat jij al maanden weet en wil ze er alles aan doen om erachter te komen wat het is... Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je nog lang van qyan mag genieten... Ik zal heel veel voor je duimen en een kaarsje branden voor jou en qyan...

Sterkte en groetjes van barbara en een dikke lebber van eidos
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door