Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
geen dank ;D
maar als het zonder roesje niet lukt doe ik het niet hoor, voordat ie er echt in blijft :-X
Door qyan
diana schreef: hij heeft inderdaad een knikkie in zijn staart zag ik
boy niet
die heeft een vrij dikke staart .
ja he.
zit er al een paar maanden, maar had er eigenlijk niet zo bij stil gestaan.
nou ja, zijn staart hangt iig niet op half 7 ;)
Door Eef+Stippels
He, wat rot voor jullie.

Als hij inderdaad een knikstaart heeft, zou je misschien bij de fokker moeten gaan informeren, aangezien dit toch erfelijk is en ook inderdaad met de rug te maken kan hebben. Dan fokt de fokker misschien de ziekte door....

Onze dober heeft ook een behoorlijk dikke staart, daar kan gelukkig niet gauw wat mee gebeuren. Scheelt ook dat ie hem altijd in een krul op zijn rug houdt ;D
Door qyan
hoi evelyn,
ik weet dat het erfelijk is, daarom wil ik het voor mezelf ook weten.
ik denk zelf niet dat het een knik is, maar je weet maar nooit.
qyan is toch al een vreemd geval ;D dus waarom ook niet een verlate knikstaart zou je denken ;D

die krul in de staart dat scheelt zeker!
er trainen bij ons 4 of 5 pups uit hetzelfde nest op de vereniging.
die hebben allemaal een vrij dikke staart, maar idd ook die krul in hun staart.
ik ben blij dat qyan die krul niet heeft, want ik persoonlijk vind die krul echt verschrikkelijk.
maar die krul voorkomt volgens mij een hoop narigheid met de staartpunt ;D
maarja, zolang er geen rasstandaard voor de staart bekend is, kunnen fokkers ook niet gaan selecteren op wel of geen krulstaarten fokken lijkt me ??? ;D
nou ja, we zien het wel.
Door Eef+Stippels
Ik denk ook niet dat ze wel of niet op krulstaarten kunnen fokken, aangezien het ook een kwestie is van hoe de hond zich voelt. Wandor heeft zijn staart ook wel eens wat lager, maar dat is alleen als hij ergens heel ingespannen mee bezig (botje kauwen) is of zich niet lekker voelt.

Ik hoop echt voor je dat het geen knikstaart is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door