Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna
Hallo!

Ik heb vorige week een e-mail ontvangen van meneer van der Vet, maar ben er eerlijk gezegd niet veel wijzer van geworden.
Ik heb hem nadien nog gemaild met de vraag of ik zijn antwoord op dit forum mocht plaatsen, maar heb geen reactie meer ontvangen.  :-/
Hier volgen voor de geïnteresseerden zowel mijn mail als een "geparafraseerd antwoord" (in mijn eigen woorden dus  ;D).

"Beste meneer van der Vet,

Ik denk eraan om colloïdaal zilverwater te gebruiken bij mijn hond, maar heb nog wat vragen hieromtrent.  Ik hoop dat u mij een antwoord kan geven.

Kan colloïdaal zilverwater gewoon en met succes gebruikt worden ipv reguliere antibiotica?  Of heb je dan minder schade, maar eveneens minder resultaat?  Hoe lang moet het worden gegeven bij inwendig gebruik?  En hoe lang bij uitwendig gebruik?  Op dit ogenblik heeft mijn hond geen klachten, maar ze heeft soms last van oorontstekingen, dus dat is een van de klachten waarbij ik het zou willen gebruiken.  Welke verdunning raadt u aan?  Wanneer moet je welke sterkte gebruiken?  Wat zijn de bijwerkingen?  En wanneer kan het toxisch zijn?

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat zij colloïdaal zilverwater 6-8 weken aan hun hond geven in plaats van reguliere antibiotica.  Is dit niet erg lang?  Of als het inderdaad zo lang moet worden gegeven, is dit dan omdat het toch minder effectief is dan gewone antibiotica?  Werkt colloïdaal zilverwater weerstandsverhogend?  Kan je het preventief toedienen ter versterking van het immuunsysteem?  Is het waar dat het zich bij langdurig gebruik kan opstapelen in huid, ogen en ingewanden?  Hebt u weet van positieve en/of negatieve ervaringen met colloïdaal zilverwater bij honden?

En tot slot: als ik het colloïdaal zilverwater per post laat opsturen, hoe zit het dan met de kwaliteit?  Moet het niet koel, droog en rechtop bewaard worden?  U ziet het, een heleboel vooralsnog onbeantwoorde vragen...  Ik hoop dat u daarin verandering gaat brengen!  Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groeten,"

Meneer van der Vet liet mij in eerste instantie weten dat ik veel antwoorden op mijn vragen op zijn site kan vinden.
Verder kent hij verschillende honden met ooronstekingen waarbij zilverwater heeft geholpen.  (Er mag in het oor gedruppeld worden.)  De dosering is afhankelijk van het gewicht van de hond.  Hij raadt een sterkte aan van 6-15ppm of hoger.  Hoe lang het moet gegeven worden, hangt af van de situatie.  De houdbaarheid is 1,5 jaar na fabricagedatum.  Het moet op kamertemperatuur en donker bewaard worden.

Dat was het...

Groetjes,

Anna.
Door Ink
Dit is niet effe een vraagje stellen geloof ik ... dit is een consult  ;D. En het ZOU natuurlijk kunnen zijn dat Van der Vet daar gewoon munnie voor in de pokket wil hebben. Zo werkt dat bij mij trouwens ook.
O wacht effe. Niet voor zilverwater natuurlijk ... maar wel op mijn vakgebied.
Door Anna
Really??  Dan kan hij toch gewoon zeggen: sorry, maar deze vragen beantwoord ik niet gratis.
Wie weet ben ik zelfs bereid te betalen...
Maarre... ik vind het geen consult, hoor!  Het zijn gewoon wat vragen die ik me stel en die ook anderen zich stellen over zilverwater...  Eigenlijk blijkt uit dit soort vragen dat ik zeer geïnteresseerd ben en zelfs een potentiële koper.  Alleen moet deze potentiële koper eerst gerustgesteld worden.  Een makkie toch?  Toegegeven, deze potentiële koper stelt zich wel erg veel vragen...
Maar business is ook... eerst wat gratis doen, zodat iemand je sympathiek gaat vinden met alle gevolgen vandien...  (Ja, het kan ook wat opleveren...)  ;)

Groetjes,

Anna.

PS: Ik wens te benadrukken dat uit de e-mail van meneer van der Vet op geen enkele manier is gebleken dat hij enkel info verstrekt tegen betaling.
Door Ink
O maar ik zeg ook niet dat het altijd zo is dat 'voor wat hoort wat'. Alleen uit het antwoord blijkt dat V geen tijd, geen zin of wat dan ook heeft om in ieder geval per mail dit soort vragen te beantwoorden.
Misschien dat een belletje meer oplevert of had opgeleverd. Try it one more time!
Door Anna
Hey Ink,

Nog eens bedankt voor je tip en ja, je hebt waarschijnlijk meer dan gelijk.  Maar ik ga toch maar eerst de site van meneer van der Vet wat beter lezen (zoals hij mij aanraadt!!) alvorens een international call te plegen met pen en papier in de aanslag...  Dat vind ik dan weer zo duur en primitief...  Ik ben trouwens iemand die houdt van zwart op wit.
Ook bel ik eigenlijk nooit verkopers op.  Meestal volstaat een mailtje met een vraag om info, om dan tientallen brochures te ontvangen en te blijven ontvangen...
En tja, misschien interesseert het mij nu ook gewoon niet meer zo... :-/

Groetjes,

Anna.
Door lobbes
Gewoon eens een flesje bestellen en dan eens proberen, het beste dan voor kleine "dingentjes" dan kom je er snel genoeg achter of het iets is.
Ikben er weg van maar ik blijf zeggen PAS OP je moet echt een goed merk hebben want het kan toxisch werken  (het blijft een metaal !!)
groetjes ellen
Door Lizzy
Maar hoe weet je dan of je een goed merk hebt? En, voor uitwendig gebruik kan ik me dus niet voorstellen dat het toxisch is.. of zie ik dat verkeerd?

Groetjes, Lizzy
Door lobbes
Een goed merk dat weet de apotheek wel en anders ik ;) ;D  voor uitwendig zal het niet zo toxisch zijn, maar overdosering is echt niet goed al is het nog van zo'n goed merk(TE is niet goed, zo ook teweinig)  en elke hond heeft NIET het zelfde aantal druppels nodig!!!!!!! de ene heeft soms echt 2 x zoveel nodig als de andere ik vind zilverwater een heel goed middel maar dit moet wel op therapuitische basis gegeven worden en niet zo van ach een druppeltje hier en dan weer daar
groetjes ellen
Door qyan
nee, is niet echt een duidelijk antwoord van die vent, weet je nog niks ???
probeer het gewoon ene keer voor een oorontsteking en kijk wat je ervan vindt.
maar pas idd op met inwendig gebruik en vraag dan om advies.
qyan reageert erg sterk op dat spul en hefet gewoon heel weinig nodig, iets minder dan het anatal druppels dan staat aangegeven.
ellen, hoe lang moet ik nu nog doorgaan tegen die verrekte lyme na die laatse kl.... teek
week of 4 a 5 toch
Door lobbes
Ja voor lyme is het 6 weken
En misschien komt het wel door het kuurtje zilverwater dat qyan hele kleine beetjes vooruit gaat
groetjes ellen
nee, is niet echt een duidelijk antwoord van die vent, weet je nog niks ???
probeer het gewoon ene keer voor een oorontsteking en kijk wat je ervan vindt.
maar pas idd op met inwendig gebruik en vraag dan om advies.
qyan reageert erg sterk op dat spul en hefet gewoon heel weinig nodig, iets minder dan het anatal druppels dan staat aangegeven.
ellen, hoe lang moet ik nu nog doorgaan tegen die verrekte lyme na die laatse kl.... teek
week of 4 a 5 toch
Door qyan
Ja voor lyme is het 6 weken
En misschien komt het wel door het kuurtje zilverwater dat qyan hele kleine beetjes vooruit gaat
groetjes ellen
weet voor 75 a 80% dat het door het zilverwater komt, want na de antibioticakuur tegen lyme zag ik helemaal geen verbetering.
nu, na 3 weken zilverwater gaat het steeds beter.
dus ik hoef lekker nog maar 3 weken :D en dan kijken wat er gebeurt natuurlijk.
tenminste, die tekenbeet was vorige week, dus met die beet meegenomen moet hij het nog 5 weken krijgen, voor de zekerheid.

en dan nog iets wat me niet duidelijk is he: als ik bijna klaar ben, moet ik de dosering dan langzaam af gaan bouwen, of net als met antibiotica meteen stoppen ???
is iets waar ik nog steeds geen antwoord op heb mogen krijgen.
Door lobbes
In het geval van qyan zou ik het afbouwen in 2 weken tijd  de eerste week gewoon de helft gaan geven zie je dan dat het toch slechter gaat kan je zo weer terug naar de volle 100 %  blijft het goed gaan dan kan je op 1/3 gaan zitten    en die week erna stoppen
Ik wens je veel suc 6 Ellen  
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door