Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
Ik gooi even de knuppel in het hoenderhok hier.
Ik denk dat het leuk vinden de eerste en meest belangrijke reden is om uberhaupt  een nestje te laten komen.
Of je nu een verantwoord werkende fokker van rasdieren bent of iemand die het leuk vind eens een nestje van zijn huisdier. ( broodfokkers daargelaten die hun eerste drive is geld)
Door brie
Weet je wat ik ook wel eens denk? En nu ga ik heel kort door de bocht klinken,
Hoe komen al die katten dan in een asiel? De helft zijn misschien zwervertjes, maar die andere helft dan? Komen die niet bij mensen vandaan die de verantwoordelijkheid niet willen nemen om hun kat te laten steriliseren/castreren? En hun "oeps" nestje maar naar het asiel brengen?
Als ik dus een kat in het asiel koop van zo'n persoon keur ik min of meer de acties van die onverantwoordelijke mensen goed..En dat doe ik dus niet. (terwijl ik toch 3 katten uit het asiel heb)
Ik heb nu een balinees poesje en die blijft intact, want ik vind de balinees een geweldig kattenras en ik zou graag tzt een nestje met Jane willen als we een geschikte dekkater kunnen vinden uit goede, gezonde lijnen.
En ik voel me niet schuldig tov alle andere katten die in het asiel zitten.
Door kojak
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boskat
Ik heb 1x een nestje gehad met 1 van mijn noorse boskatten,helemaal stambomen en ziektes enz wat er bekend was uitgezocht,met hele grote hulp van een bekende noorse boskatfokster,alle onderzoeken enz laten doen,heel zorgvuldig dus!
Het nestje kwam,2 gezonde kittens,(2 overleefden het niet,hadden vruchtwater binnengekregen)na een week 10 op mijn site gezet,
Kwam er een mailtje van blah blah ,lief enz enz,maar hoeveel kost het als ik ze allebei neem?
Niet mag ik even komen kijken ,nee het was het geld, dat was alleen waar naar geinformeerd werd.
We hebben besloten ze zelf te houden toen en de moederpoes en vaderpoes laten castreren en later de 2 kittens ook,het soort mensen die eerst informeren `,wat zijn de kosten voor 2 kittens,nee die krijgen van mij geen kitten,het zijn geen gebruiksvoorwerpen
Kwam afgelopen week nog een vraag over een van de 2 katers die ik heb(gecastreerd,maar staat niet op de site)van iemand die de noorse boskat poes wilde laten dekken ,hoe lang ben ik de poes dan kwijt en wat kost het,,niet was is de stamboom en doe je ook buitendekkingen,wat voor onderzoeken laat je doen ,heel onzorgvuldig vind ik.
Maar het is erg leuk een nestje,dat wel weer,snap je dus wel en oordeel ook niet,zou ook niet kunnen :-)
Door sylvia
brie schreef: Weet je wat ik ook wel eens denk? En nu ga ik heel kort door de bocht klinken,
Hoe komen al die katten dan in een asiel? De helft zijn misschien zwervertjes, maar die andere helft dan? Komen die niet bij mensen vandaan die de verantwoordelijkheid niet willen nemen om hun kat te laten steriliseren/castreren? En hun "oeps" nestje maar naar het asiel brengen?
Als ik dus een kat in het asiel koop van zo'n persoon keur ik min of meer de acties van die onverantwoordelijke mensen goed..En dat doe ik dus niet. (terwijl ik toch 3 katten uit het asiel heb)
Ik heb nu een balinees poesje en die blijft intact, want ik vind de balinees een geweldig kattenras en ik zou graag tzt een nestje met Jane willen als we een geschikte dekkater kunnen vinden uit goede, gezonde lijnen.
En ik voel me niet schuldig tov alle andere katten die in het asiel zitten.

De meeste nestjes die in het asiel komen zijn van gevonden katten (of zwanger gevonden of met nest en al gevonden) De meeste katten in het asiel zijn gewoon van mensen die hun dier beu zijn.
Ik denk ook omdat ze die katten gratis hebben en dat de fokkers belangrijkste reden was dat er een adres gevonden werd.Ik heb hier 3 nesten htk katten gehad en de criteria voor nieuwe eigenaren was hetzelfde als voor mijn raspups . Dus niet je wilt er één kom maar halen maar ik moest er wel van overtuigd zijn dat je ook een kitten waard bent. Ik denk dat dat al heel veel scheelt, niet zomaar aan iedereen iets meegeven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door