Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
Elvira schreef: Ik heb er zat voor je, ik haal er helaas dagelijks af, gelukkig de meeste lopend, maar ook wel die al vast zitten.
ik zou heel graag eens mijn trixpen uitproberen maar vrees dat jij niet om de hoek woont. Dus zal ik moeten wachten op een eigen kostganger, hoewel mijn gevoelens daarover dubbel zijn.
Door Truus
Anna Penta schreef:

ik zou heel graag eens mijn trixpen uitproberen maar vrees dat jij niet om de hoek woont. Dus zal ik moeten wachten op een eigen kostganger, hoewel mijn gevoelens daarover dubbel zijn.
Vandaag had ik zo'n kostganger op mijn hand, ik dacht...wat kriebelt het toch ::). We kwamen net van het bos terug...gedver :-\
Door bayou
Ik gebruik tea three olie die ik op hun vacht doe en ik voeg knoflook door hun eten en nog geen teek gehad. Al jaren niet trouwens ook van vlooien nooit geen last
Door sylvia
bayou schreef: Ik gebruik tea three olie die ik op hun vacht doe en ik voeg knoflook door hun eten en nog geen teek gehad. Al jaren niet trouwens ook van vlooien nooit geen last
Ik gebruik niets, en ook geen last van teken.
Door Marieke
Ik denk dat het erg af hangt van het gebied waar je woont. Ik woon in een zeer bosrijke omgeving bij Nijmegen en hier stikt het van de teken. Aangezien in deze regio 1 op de 3 teken Lyme kan veroorzaken, waag ik het er niet op met mijn honden. En nu dat gedoe met babesiosis, bah, bah, bah.
Door casangio
Hoi,

Wie weet of Hoenderloo een tekenparadijs is
Ben daar uitgenodigd voor een wandeling met mijn honden, maar als er veel teken zitten ga ik er niet heen.
groetjes, alma
Door Audrina
CaSanGio schreef: Hoi,

Wie weet of Hoenderloo een tekenparadijs is
Ben daar uitgenodigd voor een wandeling met mijn honden, maar als er veel teken zitten ga ik er niet heen.
groetjes, alma
De hele Veluwe is zowat 1 groot tekenparadijs. We zijn pas een weekje met de honden op de Veluwe op vakantie geweest (maar dat was bij Garderen en niet in Hoenderlo) en ze hadden alle 3 elke dag wel een paar teken. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de honden niks tegen teken heb gegeven.
Door ~anna~
Bij mijn oudste hond kan ik niet meer herinneren waneer ik voor het laatst een teek heb gevonden.
Mischien is het wel 18 maanden geleden :-\
Een pipetje tegen vlooien heeft hij voor het laatst gehad in augustus 2002 nu ongeveer 18 maanden krijgt hij de tabletjes anti/vlo healty skin ook tegen teken,wormen en luizen van Biofood de jongste ook ik heb dus sterk een vermoeden dat het werkt.
Anders kan ik het ook niet verklaren ze banjeren overal en ik kijk ze bijna elke dag na.
Door Eidos
Alma, ik woon zelf op de veluwe, en geloof me het stikt er hier op het moment van :-X. Ik heb dos al bijna anderhalf week op rust staan omdat hij voor mank loopt ( als het volgende week niet over is ga ik naar de DA ), maar zelfs dan haal ik er nog teveel af...
Door K@rin
vilja schreef: ik wil graag reageren op teken. bij de mensen e.h.b.o heb ik een lezing gehad over teken en daar een tekentang gekocht die echt perfect is. het is een TRIX, een houder met een lus eraan. de teken draai je er zo uit zonder dat er iets in de huid achterblijft. ik weet niet of ik het verkoopadres mag noemen maar dat hoor ik wel. liefs van vilja.
Ik heb de TRIX ook en ik vind hem IDEAAL !!!!
Je haalt er de kleinste teek mee uit, ZONDER dat je een pluk haar meetrekt ..........
Vooral als die hele kleintjes rond het oog vastzitten .
Je moet wel een hond hebben, die ff stil zit ................
Anders zit je ff te pieren, maar als de lasso er omheen zit, dan kan de teek ook niet meer los, al laat je de tang zelf los.
FF draaien en de teek is er helemaal uit !!
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 16 jun 2004, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
Gewoon O'Tom tekenhaakjes halen en je kunt zelfs een teek van een halve milimeter zonder problemen verwijderen........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door