Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
hoi ria,
waren het maar pukkels, die heeft qyan ookal vaker gehad, vooral op zijn kin en op zijn ballen.
als het pukkels waren geweest had ik wel geweten wat ik erop moest smeren, colloidaal zilver verhelpt het pukkel probleem altijd erg snel bij qyan.
maar zelfs dat doet niets >:(
ik denk zelf niet dat het een bacterie is, althans, heb het in eerste instantie wel gedacht, omdat qyan daar nogal gevoelig voor blijkt te zijn op zijn huid.
maar nu 3 weken verder en geen andere plekken meer denk ik het haast niet.

gr wendy
Door qyan
Patriesje schreef: hoi wendy
Ik lees net het hele verhaal wat een toestand zeg!!!! Wat nog wel eens verlichting kan geven is de ess. olie van de lavendel die is pijnstillend en jeukverminderend. Niet wrijven maar deppen. Lavendelolie mag er puur op in tegenstelling tot bijna alle andere ess. olien. anders maak je een "drager" van vette planten olie, bv jojoba of olijfolie koudgeperst met daarin de olie . en breng je dat erop aan. Let als je het zou kopen op de kwaliteit want als er geen werkzame stoffen inzitten doet het niks. Het merk Chi is een goed merk.
groetjes, Patricia (van de "lovers")
haha, met qyan is het altijd een toestand, altijd wel iets vreemds ;D
lavendelolie, hmm, kan het eens proberen natuurlijk, want alles wat we tot nu toe hebben geprobeerd werkt niet.

gr wendy
Door diana
kijk eens op google en tik , grasaar in
misschien dat iemand er een nieuwe discussie van kan maken ook .
deze dingen zijn beslist niet ongevaarlijk .
Door qyan
diana schreef: kijk eens op google en tik , grasaar in
misschien dat iemand er een nieuwe discussie van kan maken ook .
deze dingen zijn beslist niet ongevaarlijk .
hmm, zouden het grasaren kunnen zijn dan ???
ik kan namelijk geen gaatjes ontdekken, of wacht, toch wel.
mijn moeder had bij dat ding naast zijn tepel het idee dat er wat in zat.
Door Ivonne
joh, wie weet heb je het nu dan ontdekt.... en dat zou wederom dankzij BP zijn; zo geweldig hoe je op ideeen gebracht wordt hier.

Laat je het nog ff weten als je wat vind?
Door qyan
Ivonne schreef: joh, wie weet heb je het nu dan ontdekt.... en dat zou wederom dankzij BP zijn; zo geweldig hoe je op ideeen gebracht wordt hier.

Laat je het nog ff weten als je wat vind?
tot nu toe hebben we bijna alles dankzij BP ontdekt 8) ;D
misschien toch maar ff naar de DA ermee, denk dat die meer kan zien als mij.
en het zit er nu al wel erg lang natuurlijk. 3 weken al
haha, natuurlijk laat ik het weten ;)
Door qyan
nee, ik ga vrijdag.
vandaag kon niet meer en morgen zit er een DA die ik niet ken (voordat ie met AB-kuurtjes en prednison spuiten en dergelijke aankomt)
vrijdag is mijn eigen DA er weer, dus ga ik daar naartoe, die is ook niet zo kwistig met medicijnen. ;)
Door Eef+Stippels
Het is toch het fijnst om naar je eigen vertrouwde dierenarts te gaan! Ik hoop dat hij/zij een oplossing heeft.

Laat je het ons weten?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 18 jun 2004, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
qyan schreef: nee, ik ga vrijdag.
vandaag kon niet meer en morgen zit er een DA die ik niet ken (voordat ie met AB-kuurtjes en prednison spuiten en dergelijke aankomt)
vrijdag is mijn eigen DA er weer, dus ga ik daar naartoe, die is ook niet zo kwistig met medicijnen. ;)
En? (we zijn niet ongeduldig hoor ;D)
Door qyan
jullie ongeduldig, nee nooit.
ik ben langzaam vandaag ;D
ok, is gecontroleerd op schimmel, geen schimmel/ ringworm.
hij heeft ook maar ff een afkrabsel genomen, is het ook niet.
wat het wel is, hij heeft ook geen flauw idee en heeft die bulten nog nooit gezien :-\ ;D
wordt ik ook niet echt veel wijzer van.
dus hij wil er ook nog niets voor geven en kijken of het uit zichzelf nog weggaat.
qyan had wel een oorontsteking, dus daar een zalfje voor gekregen.
en...............en daar baal ik echt van, er moet een foto van zijn staart genomen worden, want in de punt zit waarschijnlijk toch een breuk.
ze gaan wel proberen om het zonder roesje te doen en gewoon door mijn eigen DA, aangezien die narcose in emmeloord natuurlijk helemaal fout ging.
helaas heb ik die knik een paar maanden terug al voor het eerst opgemerkt, een knikstaart zou het alsnog kunnen zijn, maar dus ook een oude breuk.
kl.te staart, ze zijn echt te dun >:(
Laatst gewijzigd door qyan op vr 18 jun 2004, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Hee Wendy, nou, mooi balen weer.....

Maar mag ik wat vragen? Waarom in hemelsnaam een foto maken van de staart? Is ie gebroken geweest, is ie gebroken geweest. So what!

Is de staart nog steeds gebroken, geloof mij maar, het maken van foto's zal je niet echt helpen.... want spalken is een ramp en ik geloof er zo langzamerhand in dat je de breuk het beste gewoon maar kunt laten zitten.... Tenzij Qyan echt met zijn staart op half 9 loopt (net zoals Brutus deed - die kon zijn staart niet meer "op" houden). Dan moet je wel gaan spalken. Maar dan nog heeft het maken van een foto weinig zin. Je weet dan dat er een breuk zit. En dan?
Door qyan
Lizzy schreef: Hee Wendy, nou, mooi balen weer.....

Maar mag ik wat vragen? Waarom in hemelsnaam een foto maken van de staart? Is ie gebroken geweest, is ie gebroken geweest. So what!

Is de staart nog steeds gebroken, geloof mij maar, het maken van foto's zal je niet echt helpen.... want spalken is een ramp en ik geloof er zo langzamerhand in dat je de breuk het beste gewoon maar kunt laten zitten.... Tenzij Qyan echt met zijn staart op half 9 loopt (net zoals Brutus deed - die kon zijn staart niet meer "op" houden). Dan moet je wel gaan spalken. Maar dan nog heeft het maken van een foto weinig zin. Je weet dan dat er een breuk zit. En dan?
hoi lizzy,
ik wil een foto omdat ik wil weten of het een knikstaart is of idd een breuk.
niet dat er aan beide nog wat te doen is en al helemaal niet aan een knikstaart, maar indien het een knikstaart is dan betekent dat wel dat de ouders van qyan en nestbroers lijders/dragers en dus overbrengers van de knikstaart zijn.
en dat is wel een belangrijk gegeven nu er niet meer gecoupeerd wordt.
als het een knikstaart is dan is de kans op wobbler ook groter, en andere problemen in de rug, dus dat wil ik toch graag weten ;)

zijn staart hangt gelukkig niet op half 9 ;D
maar hij bijt wel constant naar waar die knik/ breuk zit dus lijkt me dat ie toch iets moet voelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door