die zijn toch een stuk vetter.. en ze vinden het heerlijk..
maar volgens mij is de percentage bot/vlees geen 50 om 50 %..
de keer dat ik ze had waren ze erg dik en vet..
wat vinden jullie??
Moderators: koekje, pearlsofpassion
spreeuwtje schreef: maar.. dus als ik 4 kg eend/kip botmix meng met 4 kg eendenruggen..ik denk in plaatjes.
dan wordt het geheel wel vetter??
en heb ik dus 8 kg botmix 50% om 50%??
en dan zou ik daarnaast dus nog die zalmbotmix kunnen doen..
ik had al rekening gehouden met 2 kg spier op 7 kg botmix..
het zou dus wel wat meer spier mogen zijn.. begrijp ik.. ongeveer een halve kg meer..
koekje schreef: ik zou het geen ramp vinden om geen zalmmix te voeren. sien (de alleseter) vindt het gewoon niet zo lekker. okee, het is net zo vies als weekendrat of fazantkarkas, maar ze heeft de helft laten staan tot de volgende dag dat ik het weghaalde. en ze had echt wel honger.de katjes hier vinden de zalmbotmix wel lekker..
ook vond ik de mix tijdens het portioneren erg waterig. water komt hier ook uit de kraan, dat hoef ik niet bij herby te bestellen.
over de zalmwangen ben ik wel te spreken. lekkere stukjes zalmvlees, mooie hapklare blokjes. ik deed 1 wang in 2 voor sien, en dat was dan een mooie portie spiervlees voor de vrijdag (sien is katholiek opgevoed en krijgt op vrijdag vissen).
volgens mij heeft herby geen zalmwangen meer. ik heb ze de laatste 2 keren niet bij mn bestelling gehad, en daarna hoorde ik volgens mij iets dat hij ze niet had (weet niet of ze nog terug zijn gekomen in het assortiment).
voor de omega's zou je per week ook 2 blikjes vissen per 6 katten kunnen voeren, dan kom je er ook mee.
een lijstje met goedkope blikvis (en geschikt bevonden door sien):
- sardien op olie, ongeveer 100-120 gram (wel afgieten, anders heb je bruine stempelvlekken op de bank op zaterdag)
40 ct per stuk
- makreel op water, ongeveer 200 gram, geen idee hoe duur (zal wel niet heel overdreven goedkoop zijn)
- makreelfilets op olie, ongeveer 100 gram (ook afgieten)
1 euro ongeveer
- tonijn op water (niet vaker dan 1x per maand geven), ongeveer 150 gram
60/70 ct
- zalm op water, ongeveer 150-200 gram
80 ct
ik kan hier op de markt ook goedkoop vissen voor sien halen. sardientjes, horsmakreeltjes, zalmafval (karkassen en snijsels).
koekje schreef: ik denk in plaatjes.slim van jou!!!!
zo zag het er uit:
%bot %vlees
botmix 70 30
eendenrug 30 70
totaal: 100 100
ervan uitgaande natuurlijk dat een kilo eendenrug echt zo ongeveer 30-70 is.
aan de eendenrug zit een stuk vet vlees, en misschien ook nog wel een stuk vel. dus vetter vlees dan waterige zalmmix.\
3 eendenruggen is volgens mij een kleine kilo. 800 gram ongeveer, zeg maar.
spreeuwtje schreef: slim van jou!!!!en niet vergeten gratis spierballen!
de eenden ruggen die ik een tijd geleden voor kiek had.. waren helemaal niet zo dik..
maar maddoc had het gewogen een tijdje geleden.. en het kan natuurlijk altijd wel een beetje veranderen..
dus ik hou me daar maar aan..
de eendenruggen.. dan kom ik ong. op dezelfde prijs als voor de botmix..![]()