Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vero001
hey allemaal

Weeral lang geleden hé.
Hoe gaat het met jullie hondjes? Maud en Gaia?

Ik ben meet arne terug naar terneuzen geweest en het was supergoed.
Arne zijn bloedbeeld wordt steeds beter en de klieren zijn volledig weg.
Hij is héél goed en content. Hij huppelt weer, heeft plezier in alles en geniet ervan.
Ben toch tevreden dat ik het gedaan heb.
Arne moet volgende week nog één maal en dan gaan we over naar 1 maal per maand.
Hij heeft niks last van de chemo en zijn gewicht komt stilaan terug.

Toch wil ik jullie ook bedanken voor de steun.
Ik hoop dat alles goed gaat met jullie hondjes en hopelijk tot binnenkort.

dikke poot arne en vero
Door Truus
vero001 schreef: hey allemaal

Weeral lang geleden hé.
Hoe gaat het met jullie hondjes? Maud en Gaia?

Ik ben meet arne terug naar terneuzen geweest en het was supergoed.
Arne zijn bloedbeeld wordt steeds beter en de klieren zijn volledig weg.
Hij is héél goed en content. Hij huppelt weer, heeft plezier in alles en geniet ervan.
Ben toch tevreden dat ik het gedaan heb.
Arne moet volgende week nog één maal en dan gaan we over naar 1 maal per maand.
Hij heeft niks last van de chemo en zijn gewicht komt stilaan terug.

Toch wil ik jullie ook bedanken voor de steun.
Ik hoop dat alles goed gaat met jullie hondjes en hopelijk tot binnenkort.

dikke poot arne en vero
Wat een goed nieuws :D !!
Door sandra43
Heey , hier weer een berichtje van ons. Vero wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met Arne, goed dat je hebt doorgezet  :thumbup:

Met Maud gaat het weer prima. Ze is 2 weken terug flink ziek geweest....diarree met flink bloedverlies.....dat was even schrikken maar met een antibiotica  en gekookte kip met rijst ging het gelukkig weer binnen een dag beter. Was een virus. 

Aanstaande woensdag krijgt ze weer een infuus,  de 16de chemo.

Jeroen hoe is het met Gaia en wat een prachtige foto's van Djara en jouw waren dat zeg!!! Misschien heb ik niet goed gekeken
maar ik heb Gaia niet kunnen ontdekken.

Dikke knuffels voor de hondjes :D
Sandra en Maud

Door vero001
Hey

Dank je truus en sandra.
Ja ben superblij dat ik heb doorgezet. Arne is gisteren ook terug geweest en hij reageeert supergoed.
Mag overgaan naar 1 maal om de drie weken.

Ben blij dat maud dan weer beter is, want als je ziet dat je hond ziek is dan voel je zelf ook niet goed.
Maar...sandra door die goede zorgen van jou is maud beter lees ik.
Ksteek voor iedreen zijn hondje een dikke kaars aan si.

Geef maud een dikke knuf en ga ervoor hé

vero en arne
Door DJARA
Sorry sorry sorry dat ik zo traag reageer.
Was zelf even behoorlijk in de lappenmand vandaar!!!

Maar goed om te lezen dat het goed gaat met MAUD en Arne dat zijn verheugende berichten.

GAIA gaat "GOED" nog steeds en wederom!!!!!! Dus we zijn blij hier!!!
De laatste keer bij dhr Rutteman heeft hij wel andere medicatie gekregen.
Normaal krijgt hij een  injectie met L-Asparaginase.
Maar omdat dit de 10e keer was en er kans bestaat op medicatieresistentie is dus overgegaan op een ander middel genaamd Finblastine.
Best spannend zo'n nieuw medicijn, want het moet aanslaan en goed aanslaan en ik begreep dat dit altijd een gok(je) is.
De bedoeling is dat hij nu drie of vier keer dit medicijn krijgt en dan wordt weer terug gegrepen op L- Asparaginase.

Voor de rest nog gewoon dagelijks een Prednisolon pilletje en een keer per week Leukeran.
Maar voorals nog doet hij het hartstikke goed, gelukkig.
Dus we zijn erg blij, blij en blij.
En GAIA eet goed is vrolijk en blij en bij mij, dus....we gaan ervoor!!!!

Hoe is het nu met Arne en MAUD???? want de laaste berichten zijn alweer van een tijdje terug.

Veel sterkte en groet!!
::)
Door DJARA
Tja... en toen was alle saaiheid ineens verdwenen................

We waren vanmorgen bij meneer Rutteman in Wageningen.

Daar werd bevestigd, dat wat ik al een paar dagen vermoedde.
GAIA's Lymfeklieren in zijn knieholten in de achterpoten zijn aan het groeien.......................
Slecht nieuws helaas.

Dit betekend dat we de strijd aan het verliezen zijn, de kanker is sterker dan de medicijnen, en groeit er doorheen.
Vorige keer op 1 December,werd besloten om, ivm kans op medicatie resistentie andere medicatie te geven.
Vinblastine ipv L- Asparaginase.
Best spannend, want pakt dit medicijn net zo goed als het vorige, is dan weer de vraag.
Nu lijkt dus van niet, dus wordt terug gestapt op de L-Asparginase, met een andere thuis chemo dan de Leukeran namelijk Endoxan.
Er is een kans, zij het een kleine, dat de L-Asparaginase weer heel goed aanpakt, en de Lymfeklieren weer slinken tot het gewenste formaat, dat zou heel mooi zijn, maar de kans op medicatieresistentie is zeer groot, en treed die op dan...................................................................

7 Januari mogen we weer terugkomen, bijna een week eerder dan normaal.

Ik vernam de laaste dagen al een verandering bij GAIA, hij was wat grommeriger, stiller en wat meer op afstand.
Hoewel hij toch ook wel weer te vinden is om samen met Djara eens lekker te rauzen en rennen, meen ik toch dat hij
qua conditie wat achteruit gegaan is.
Hij lijkt toch weer wat sneller moe, dan pak weg 3 weken geleden.
Eten doet hij nog steeds als de beste!!!!

Pffffffff tja daar zit je dan.......Maar even naar buiten met z'n alle................. van de zon genieten...............................
Heey Jeroen, oh...schrikken zeg, 't ging zo goed en nu toch weer terug die rot kankercellen. Ik zit hier in tranen als ik
dat lieve koppie van GAIA zie. Ik ga keihard duimen voor jullie dat die Endoxan als een speer gaat werken.

Met Maud gaat het goed maar we hebben laatst met Johan de Vos besproken dat het steeds spannnender wordt naarmate
het einde van het protocol nadert. En net wat jij ook zegt, je leeft weer je oude vertrouwde (heerlijk) "saaie" leventje, en
ineens.....BOEM. Je weet dat de kans er is en toch moet ik er niet aan denken....ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie.

Hoe je ons op de hoogte? Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor GAIA!!

Sandra en Maud
Door vero001
Hey allemaal,

Amai weer even geleden zeg. Maar Djara, zeg, kzit hier verslagen op mijn stoeltje.  :'(
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat deze medicatie deze rotcellen aanpakken.
Wete arne neemt nu 8 prednisolon pillen om de andere dag en gaat nu maar om de drie weken meer naar johan de vos.
Zijn laatste chemo was vincristine en een week erna moest ik hem 2 dagen 3 pilletjes endoxan geven.
Anders krijgt hij gewoon zijn chemo en dan terug om de drie weken. De prednisolon blijft gewoon om de andere dag.

Hij heeft gans de kuur maar 1 maal leukeran gekregen en die moet hij verder niet meer krijgen.
Ik moet wel zeggen arne heeft van gans die 4 maand chemo niks last, geen infectie, geen koorts, geen diarree,enz... In het begin was hij wel moe maar nu zie je niks meer.
Die moeite zal dan ook het gevecht in zijn lichaam geweest zijn.
Djara ik vind het dan ook raar dat jij Gaia maar 1 pilletje prednisolon moet geven.
Arne weegt 43.5 kg. Gaia weegt toch ook rond de 35 kg of niet?

Goh, djara, kwou dat ik met arne iets kon doen om jullie te helpen.
Tziet er zo een schat uit.
Kga duimen voor jullie, hou ons op de hoogte hé.

Sandra, kan het geloven als het einde in zicht is dat de schrik dan weer wat naar boven komt.
Maar DJARA en Sandra, blijf positief denken, dit kan invloed hebben.
Kweet dat dit helemaal niet gemakklelijk is maar......

Veel sterkte en ik duim voor iedereen
Dikke knuffel aan Gaia en Maud van arne en vero
Door DJARA
Dank jullie voor de warme woorden en knufels, die laatste zijn in MEERVOUD doorgegeven !!!!!!!
Tja... het was wel weer schriken hoor......... :'(

Eergisteren nog eens even (stiekem) gevoeld bij GAIA en ja hoor de Lymfeklieren in de achterpoten zijn weer "klein". :o
Dwz zo klein al ze waren voor dat we met die andere medicatie begonnen!!!
Dus voorzichtig aan blij zijn we zeker!!!!!!!! ::)

En iedere keer dat je zo schrikt...........het maakt je weer mer bewust van wat je doet, en....dat het allemaal tijdelijk is.
Voorlopig genieten we van elkaar, en woensdag gaan we dhr Rutteman weer eens verrassen!!!!. :D ;)
Hier een foto van mijn GROTE man die helemaal blij is!!!!

Afbeelding

En nog eentje....

Afbeelding

En nog eentje van mijn "roedeltje"!!!

Afbeelding
Groet Jeroen
Door DJARA
Dat is juist ook het verneukeratieve, je ziet niet aan hem dat hij ziek is, en merken doe je het tot nog toe ook amper.
Ja hij is wat sneller moe en kan niet meer helemaal mee komen met BAIke en Djara, en hij slaapt toch wel wat meer.
Maar hij glanst en is vrolijk en blij en in beweging, gewoon een gezonde hond om te zien. :daisy:

En van knappert wordt hij héééééél verlegen hoor  ::) sssttttt!!! :flowers:
===========================================================
===========================================================
Maar goed we waren vandaag weer bij dhr Rutteman.......

Tja......................................wat zal ik zeggen............................

Helaas blijkt nu dat de L-Asparaginase is uitgewerkt.  :-\

De Lymfeklieren zijn wel weer wat geslonken zoals ik al dacht, maar niet voldoende. :'(
Alle cm3 ( de Lymfeklieren worden omgezet in kubieke centimeters) bij elkaar opgeteld betekend dat zo'n 5 miljard cellen de aanval hebben overleefd, en dat is veels te veel............................Normaliter zijn de Lyymfeklieren bij een hond van formaat GAIA, ongeveer 1cm3 per stuk, per cm3 zitten zo'n 1 miljard kanker cellen.
Dus de knopen in de achterpoten die zijn aan het groeien, en daar zitten dus te veel cellen.  :puke:
De knopen in hals, borst, buik en liezen zijn nog wel mooi "klein".
En het wordt echt vervelend als die in de hals gaan groeien, opgegeven moment krijgt hij dan moeite met ademhalen als hij gaat liggen, en dan wordt het dus echt hinderlijk.
Die in de achterpoten zitten, die zitten niet "in de weg".
Het is ook zo dat hij hier en daar onverklaarbare wondjes heeft, binnenkant achterpoten, voorkant voorpoten en op zijn preputium.
Was da???  :confused1: :cry2:  zullen enkele van jullie denken.... preputium is gewoon een rete chique woord voor voorhuid hihi.

Dus... we stoppen met de L-Asparaginase, het heeft geen zin om hier mee door te gaan, en vanaf nu krijgt hij een verhoogde dosis Prednisolon, en eens in de tien dagen 200mg Endoxan, thats it!.
Het kan hier door nog heel lang goed gaan, maar het kan ook zijn dat tussen 6 en 8 weken............................................
Alles boven de 8 weken is pure winst, daar komt het eigenlijk wel op neer.
Dus weer een stukje lager met dat zwaard van Damocles

Pffffffffffffffffffffffffffff zucht enorme diepe zucht.  :weep:

PPPffffff tja nou, ik weet niet wat verder te zeggen.
Ik ga hem nog maar meer knuffelen en verwennen en liefhebben, nog meer als dat ik altijd al doe.
En niet al te verdrietig zijn, het is zo als het is,  en verdrietig zitten zijn daar wordt GAIA ook niet beter van en ik krijg er koppijn van dus........

Ik kreeg het met dhr Rutteman over accepteren en het loslaten van, en over het onvermijdelijke wat straks komen gaat.  :busted:
Hij zegt, je kan het ook anders zien, zie het alsof je hem dan zijn ultieme vrijheid geeft.........
En dat vindt ik wel een heel mooie gedachte.

PPff ik heb het koud, wij nestelen ons op de bank vanmiddag, dekentje erover, WIJ ZIJN ER NIET!!!!!  :wavecry:

Deze foto's zijn van gisterochtend.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Marlou-Kamiel
Ja, nu ook maar eens een berichtje via het forum van hieruit..
Krijg weer een brok in mn keel als ik je bericht lees, ook al had ik dat gisteravond al via mn persoonlijke mail gelezen..
Zeker met de foto`s van de grote man erbij. Hij ziet er zo JOEPIEblij en goed uit. Zeker in vergelijking met toen hij bij je kwam.

Lieve grote GAIA-reus, hou het nog maar vol zolang je kunt :-* Jeroentje kan je helemaal nog niet missen hoor :'( Dusss.. En Djara en Baike..
En ach, Bonnie.. die doet wel lelijk tegen je maaaaaarrr.. ik weet dat zij van echte mannen houdt en ze zal wel wat onder de indruk zijn van je verschijning :D en je blik (die deelt zij liever zelf uit, die blik ;))

Dus, maak je maar klaar voor zometeen, Bonnie en ik komen gezellig bij jullie wandelen en ik zal een grote zak gezonde hapjes meenemen, nl. verse zelfgemalen zalmkoppen en spullen :D vitamientjes!!
Jeroentje de camera mee, dikke jas aan en HUP, even lekker lopen!!
Totzo! Marlou.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door