Verkleuring van de vacht door CB ?!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Verkleuring van de vacht door CB ?!

Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

[quote="Adinda"]
Heb al een reactie terug van haar!
En ik ga hem hier niet helemaal neer zetten, maar ik ben tevreden en blijf lekker CB geven aan mijn dogs.
[/quote]

Hoi,
Ik snap dat je niet helemaal wilt neerzetten, maar zou je de essentie (evt via pb) aan mij willen doorgeven? Ik voer ook cb en ben vast van plan dat te blijven doen, maar het is niet de bedoeling dat mijn honden er een rodere vacht van gaan krijgen ;-)
Het is niet bedoeld als aanval naar CB want ik ben en blijf tevreden, ze eten het zonder problemen en vinden het lekker maar als er iets "essentieels" aan is toegevoegd of veranderd, dan wil ik dat wel graag weten!

Suzanne
Adinda
2-sterren
2-sterren

Bericht door Adinda »

[quote="K@rin"]
Dit is de grootste onzin !
Typisch een uitspraak van iemand, die over de rug van een ander, zijn eigen handeltje probeert te slijten.

Als het zo zou zijn, dan zouden mijn witte Pyrs al helemaal rood moeten zijn, want die eten al ruim 5 jaar Carnibest ....
[/quote]

Zij geeft het zelfs al 5jaar, en hij doggies zijn wit en zij heeft ook geen klachten.

[quote="Suzanne"]
Hoi,
Ik snap dat je niet helemaal wilt neerzetten, maar zou je de essentie (evt via pb) aan mij willen doorgeven? Ik voer ook cb en ben vast van plan dat te blijven doen, maar het is niet de bedoeling dat mijn honden er een rodere vacht van gaan krijgen ;-)
Het is niet bedoeld als aanval naar CB want ik ben en blijf tevreden, ze eten het zonder problemen en vinden het lekker maar als er iets "essentieels" aan is toegevoegd of veranderd, dan wil ik dat wel graag weten!

Suzanne
[/quote]

Ik kan je verzekeren dat er alleen maar goeds staat, want ik ga door met het geven van CB. En anders mail je Corine zelf even. Dat is denk ik beter :)
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Omdat ik niet alleen als gebruiken zeer tevreden over CB ben, maar ook omdat ik (om die reden) verkooppunt ben geworden, onderstaand een iets uitgebreidere verklaring voor de bovenstaande onduidelijkheden.
Want van alleen maar naar van die "blah-blah-blah"-verhalen te luisteren wordt je ook niet wijzer.
GEWOON bij de producent navragen !!
Corine Bunschoten zal je dan ook altijd een eerlijk antwoord geven !!

De rode kleur van CB wordt grotendeels verklaart doordat ze in de groentemixen rode bietjes gebruiken.
Deze zijn supergezond en zijn bloedzuiverend.
Je hoeft er bij wijze van spreken maar 1 kilo in te doen en je ziet al een rodere kleur dan normaal, aan het voer komen.
Daarnaast gebruiken ze nog steeds veel spiervlees, net als 7 jaar geleden al het geval was en dat geeft ook een rode kleur, de gemalen botten trouwens ook. Voorheen gebruikte Bunschoten niet zo vaak bietjes, maar meer andijvie, witlof, courgette en dat soort dingen.
Sinds ze met Udea zaken doen (geheel biologisch) zijn ze meer bietjes gaan gebruiken.
Het enige wat in het voer varieert ‘van samenstelling’ zijn de groentemixen.
Het regelmatig wisselen van de soorten groenten in de mix, ligt aan het aanbod.
Ze gebruiken biologische groenten en proberen er vanwege het gezonde aspect zo vaak mogelijk wat bietjes in te doen.
De biet kleurt enorm, een klein beetje zorgt al voor een fellere rode kleur. Maar daar is niks onnatuurlijks aan, juist heel natuurlijk. 

Dat het voer iets droger is, kan per partij iets verschillen. Dat komt omdat Bunschoten de ene keer meer bevroren vlees verwerkt en de andere keer meer vers, uit de koelcel.  Soms, als er niet genoeg aanbod van vers vlees is, gebruiken ze bevroren vlees.
Dat malen ze in de gehaktmolen en daardoor komt er minder vocht vrij, dan dat je het vers verwerkt.
Vers vlees bevat altijd iets meer vocht dan bevroren. Dat verklaar het feit dat het soms iets droger is.
Dat als minpunt zien, is onterecht, hoe natter hoe meer water een fabrikant er bij gooit en daar valt geld aan te verdienen.
Dat doet Bunschoten beslist niet.

*rode bieten
Rode biet bevat rubidium dat de spijsvertering bevordert. Ze is bloedzuiverend, ontlastend voor lever en nieren, helpt urinezuur te verwijderen en bevordert de celvernieuwing.
Alle groenten zijn in principe gezond natuurlijk maar rode bietjes zijn echt uitermate gezond. En het sluit voor 100% aan bij het voer, namelijk gezond.
De eigenschappen van bieten zijn ongekend goed.
Opsomming: het bevat veel vitamine C, heel veel mineralen en stoffen die in andere groenten niet voorkomen, het is een sterk basische groente waardoor je een goede zuur-base verhouding in het voer krijgt, het is kankerwerend.
Dankzij recent wetenschappelijk onderzoek is de rode biet weer in opmars, vanwege haar belangrijke therapeutische eigenschappen:
versterkend, weerstandsverhogend, bloed­zuiverend, bloedvormend en kankerwerend.

Dus niet alleen super-rood, maar ook nog eens super-gezond dus.  Niks mis mee in mijn ogen !!
Misschien dat wij zelf óók maar eens vaker bietjes moeten gaan eten ?
Adinda
2-sterren
2-sterren

Bericht door Adinda »

Nou dat is dus ongeveer wat Corine mij dan ook mailde.
Alleen dan niet over dat vlees gedeelte, over droog of nat :)
Maar wel over die bietjes en groente mix :P
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Juist en misschien voor degene die met de aantijgingen kwamen , over dat er wel iets veranderd moest zijn,het moment ,om hun ongelijk ,toe te geven en inderdaad  eerst te gaan informeren bij een kvv fabrikant of er iets veranderd is?
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

[quote="boskat"]
Juist en misschien voor degene die met de aantijgingen kwamen , over dat er wel iets veranderd moest zijn,het moment ,om hun ongelijk ,toe te geven en inderdaad  eerst te gaan informeren bij een kvv fabrikant of er iets veranderd is?
[/quote]

Je doelt vast op mij. Nou hieruit blijkt toch dat er iets verandert is, dan had ik toch gelijk! Jesse vond de CB bio vanaf het begin niet lekker en weigerde het te eten.  (dit kan je zelfs navragen bij Corine, uitgebreidde mailwisseling over gehad mocht je me niet geloven) En uit bovenstaande blijkt dat er van deze leverancier ingredienten in de reguliere cb zitten, dus is er wel degelijk iets verandert!! En ik hoef toch niet te gaan vragen wat, als ik daar geen behoefte aan heb! Ik ben gewoon op zoek gegaan naar iets anders. Daarnaast heb ik het product nooit of te nimmer afgekraakt, alleen nu wordt er naar iets GEVRAAGD en ik geef MIJN ervaring. En uit het antwoord van Karin blijkt inderdaad dat er iets verandert is en mijn hondje kan daar blijkbaar niet tegen en met haar nog een x % daarentegen zullen er legio honden zijn die het er wel goed op doen of misschien zelfs beter. Maar ongelijk had ik dus zeker niet!
Adinda
2-sterren
2-sterren

Bericht door Adinda »

Sorry dan heb je mijn vraag verkeerd begrepen: deze was over verkleuring van de vacht met betrekking van witten honden. Dat er over de gehele vacht een gloed zou zijn: oranje/rood achtig.
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Ik heb bij de 2 puppen (voor 90% wit) afgespeend op CB geen vachtverkleuring waargenomen en ook bij de andere honden hier niet. 
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Cindy:

Volgens zeggen hebben ze een bestanddeel verminderd of vervangen om niet weer de prijs omhoog te hoeven gooien maarja in Jesse's geval niet ten goede.

Dit is wat je zei en welke opmerking ik bedoelde,dit is niet waar!!
Dit is wat ik bedoel ,hier had je dus eerst naar kunnen informeren, bij CB, inplaats van dat je  het zo zonder een goede info over de groep gooit
en voor waar verkoopt.
Dat ze een bestanddeel verminderd of vervangen zouden hebben ,(wat ook niet gebeurd is dus)heeft niks met de rode biet te maken
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Ze hebben toch een bestanddeel vervangen door iets anders zie quote van Karin hieronder

[quote="K@rin"]

De rode kleur van CB wordt grotendeels verklaart doordat ze in de groentemixen rode bietjes gebruiken.
Deze zijn supergezond en zijn bloedzuiverend.
Je hoeft er bij wijze van spreken maar 1 kilo in te doen en je ziet al een rodere kleur dan normaal, aan het voer komen.
Daarnaast gebruiken ze nog steeds veel spiervlees, net als 7 jaar geleden al het geval was en dat geeft ook een rode kleur, de gemalen botten trouwens ook. Voorheen gebruikte Bunschoten niet zo vaak bietjes, maar meer andijvie, witlof, courgette en dat soort dingen.
Sinds ze met Udea zaken doen (geheel biologisch) zijn ze meer bietjes gaan gebruiken.

[/quote]

Dus het was zeker niet onwaar.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op zo 16 nov 2008, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Letterlijk heb je gelijk, alleen jouw manier van schrijven, heeft voor velen een negatieve ondertoon.
De groentemix wisselen, klinkt heel anders dan:
een bestanddeel verminderd of vervangen om niet weer de prijs omhoog te hoeven gooien

Terwijl Bunschoten de wijziging heeft doorgevoerd, omdat zij bietjes gezonder vinden ..
de conclusie uit dit alles is dus waarschijnlijk, dat jouw Jesse niet tegen bietjes kan ..........  ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Dat is altijd het nadeel met geschreven taal. Ik heb overigens nog niet eerder gehoord dat iemand een probleem heeft met mijn schrijven :( Vraag me nu dus af of dat toevallig voor dit topic geldt of in zijn algemeenheid :-\

Dat van die prijs omhoog; dat maakte iemand anders ervan. Ik had zelf natuurlijk ook al gezien dat er iets verandert is. Prijs is voor mij geen argument om een kvv/barf wel/niet te kopen.

Het zal in Jesse's geval dan idd zo zijn dat ze niet tegen de bietjes kan. Toch vind ik dat erg jammer want CB was altijd de kvv van mijn keuze alleen nu beslist mijn hond anders.
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

[quote="Cindy de Wolf"]
Ik heb overigens nog niet eerder gehoord dat iemand een probleem heeft met mijn schrijven :( Vraag me nu dus af of dat toevallig voor dit topic geldt of in zijn algemeenheid :-\
[/quote]

Ne hoor zeker geen probleem mee ;) alleen blijkt uit dit topic dat je/jij niets negatiefs mag schrijven over CB ;) want dan heb je meteen een aantal mensen in je nek die dat moeten bestrijden, dat lees ik in dit topic ;)
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Ik ben blij dat je ons er attent  op heb gemaakt Cindy want ik vertelde het aan mijn CB leverancier en daar viel het kwartje gelijk want haar hond zat sinds
3 weken ook weer onder de uitslag en had ook weer een aanval gehad. Ze had namelijk 3 weken terug nieuwe voorraad gehad terwijl ze zo streng zijn dat deze hond niks anders krijgt
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="evenstar"]
Ik ben blij dat je ons er attent  op heb gemaakt Cindy want ik vertelde het aan mijn CB leverancier en daar viel het kwartje gelijk want haar hond zat sinds
3 weken ook weer onder de uitslag en had ook weer een aanval gehad. Ze had namelijk 3 weken terug nieuwe voorraad gehad terwijl ze zo streng zijn dat deze hond niks anders krijgt
[/quote]

Ben toch blij om te lezen dat er mensen zijn die wel blij zijn dat ik het hier heb neergezet en geen problemen hebben met mijn schrijven. ;)

Plaats reactie