Sinds zaterdagmiddag hebben wij er een pupje van 8 weken bij! Het is een dondersteen eerste klas en hij zet het hele huis op stelten

Toen we hem uit het asiel gingen halen had hij al wel een licht kuchje, maar ik had hem liever thuis dan dat hij op het asiel bleef waar de kans alleen maar groter was dat hij echt ziek werd. Inmiddels kucht hij met vlagen behoorlijk, dan zit hij echt te kokhalzen, maar het grootste deel van de tijd heeft hij er nog geen last van.
Hij is super speels en levendig en oogt verder absoluut niet ziek. Ik geeft hem al suikervrije hoestdrank en verder houd ik hem zo rustig mogelijk en laat ik hem veel slapen (met een warme kruik).
Ik zit nu vreselijk te twijfelen of ik met hem naar de DA moet, want volgens mij kun je tegen kennelhoest verder alleen antibiotica geven en dat wil ik eigenlijk proberen te vermijden. Hij heeft op het asiel al 4 ontwormings kuren gehad, dus zijn darmpjes hebben het al zwaar genoeg. Daarom wilde ik hem ook meteen op de carnibest zetten, maar meneer heeft rare gewoontes. Hij weigerde uit zijn bakje te eten, dus tegen beter weten in toch maar uit de hand geprobeerd, maar meer dan een paar hapjes nam hij steeds niet. Heel frustrerend dus

Maar in de afgelopen 2,5 dagen heeft hij pas 1 keer gepoept, keurige drolletjes overigens, maar wel een beetje weinig ??? Ik heb al geprobeerd om zijn kontje te " aaien" met een lauw washandje, maar dat heeft geen effect behalve dat hij zwaar beledigd is.
Wat zouden jullie hiermee doen? Zal ik het nog even aankijken? Of zal ik naar de DA gaan waar hij dan waarschijnlijk aan de antibiotica moet?
En zal ik hem voorlopig even " verwennen" met de lamslapjes of moet ik streng zijn?
Help alsjeblieft, want ik weet het niet meer hoor!!!!
Groetjes,
Daniëlle en Pino.