Moderator: Lizzy
crutz schreef: volgens mij valt het als het na 4 dagen na de geboorte gebeurd onder de wet tegen het couperenNee, 48 uur klopt niet, binnen 4 dagen na de geboorte en dan verplicht door de DA. Maar dat laatste dat geloof ik wel
en is het dus verboden (laatst zelfs al gehoord dat het binnen 48 uur na de geboorte moet)
Unique schreef: Is dat zo erg ? De staart of de oren hoeven er toch niet af. En als hij ergens achter blijft hangen ben ik verder van huis. Dat ze dat niet gezien hebben,ik kijk ze altijd goed na zodra ze droog zijn. Het zit maar aan een dun stukje dus het zou er zo af zijn.dat klopt, het bungelt aan een kleint stukje vel als het ware. Is in mijn ogen alleen maar lastig met kammen![]()
Andere Sheltie-eigenaren verzwijgen dat misschien want ik heb ze er nog nooit over gehoord.
balupa schreef: Bij de hollander komt heel zelden voor maar moet wel worden verwijderd.Ik heb eens een keurverslag gelezen van een hond waarin stond dat de keurmeester kon zien dat er een wolfsklauw was verwijderd verder niks dat het fout was ofzo de hond kreeg gewoon een mooie kwalificatie.Bij de OES wel vandaar mijn vraag daarover. Ze mogen ze wel hebben, maar ze dienen verwijderd te zijn. tis dus niet een schande oid als de hond ze bij de geboorte wel heeft.
Het word bij de rasstandaard ook niet genoemd als fout ook niet bij de Sheltie zie ik net in de Toepoels.
Angelique schreef:
Bij de OES wel vandaar mijn vraag daarover. Ze mogen ze wel hebben, maar ze dienen verwijderd te zijn. tis dus niet een schande oid als de hond ze bij de geboorte wel heeft.
lekker kort schreef: Wolfsklauwtjes zijn ondingen vaak zijn de nagels ingegroeid of bungelt het er heel slapjes bij, heb weleens bij een klittenbaal tijdens het scheren er ééntje verwijderd vond opeens een wolfsklauwtje op tafel en er was geen druppel bloed gevloeid.Ik heb het ook wel eens gehad met een bouvier die heel veel klitten had. Dus een matbreaker gepakt. Ben ik bezig met een grote klit aan de binnenzijde van de achterpoot, zie ik nog net op tijd dat er in die klit een wolfsklauwtje zit.
Groeten Fritz