[quote="demon1902"]
Ik heb enkele (veel) vraagjes over barfen nog

(na vele zoekacties met de zoek-knop)
- Ik heb nu 2 kittens van een week of 11. Zij zouden 5% van hun gewicht moeten krijgen (ze wegen 910 en 1100 gram), maar dat zou komen op maar 50 gram per dag

is dat niet verschrikkelijk weinig ? Nu eten ze Carnibest, waar ze 60-80 gram per dag van zouden moeten eten, maar ze eten elks wel bijna 125 gram op ! (niet bijna, maar helemaal

) (niet dat dat erg is, want ze zijn aan de lichte kant, maar als ik ga barfen is dat wel heel veel minder)
Ik heb senna vorig jaar meteen overgezet op (gemalen) barf met 8 weken. Ze mocht onbeperkt eten en werkte zo'n 200 gram (!) kipmix per dag weg. Dit was dus een mix van kippenekken en vleugels, hart, lever en het vlees van kippebouten. Later ben ik pas andere diersoorten gaan toevoegen want ze was een beetje eigenwijs :P.
Ze is nu 15 maanden, weegt 4,6 kilo en zit strak in haar velletje.
- Hoeveel soorten dieren per week is 'ideaal' ?
Wat is ideaal? Hoe meer diersoorten hoe beter natuurlijk. Maar toch wel minimaal 4.
- Als ik muisjes als prooidier ga voeren, hoe verreken ik dat dan met de rest ? Rekenen aan dezelfde percentages (50% vleesbot, 30% vlees en 20% orgaan) en aftrekken van het totaal ? Hoeveel muisjes 'mag' ik per week geven ?
Volwassen muisjes zijn compleet dus die kun je van het totaal aftrekken. Hoeveel vind ik moeilijker. Hier zou senna elke dag wel een muis willen hebben. Op het moment krijgt ze er zo'n 3 a 4 per week.
- En als ik pinkies/fuzzies geef, als wat moet ik dat dan rekenen ? En halfvolwassen muisjes (een week of 4) ?
Pinkies en fuzzies zie ik als extraatje. Een halfwasje mischien meer als spiervlees/extra, weinig bot.
- Is het goed dat ik tot 3 kg 5% van hun gewicht geef, van 3 tot 4,5 kg 4% van hun gewicht en vanaf 4,5 kg 3% ? Of best tot een bepaalde leeftijd 5% geven?
Ik denk dat je beter naar je katten kunt kijken hoeveel ze nodig hebben ipv met bepaalde percentages te werken.
Euhm, dat is het ongeveer tot hier toe. Ik heb vast nog veeeeeeeeel meer vraagjes, maar die schieten me later wel te binnen.
Alvast heeeeeeeel erg bedankt om deze (opnieuw) beginnende barfer te helpen

[/quote]
Gaat helemaal goed komen hoor ;).