[quote="Evelyn"]
Ik heb het stuk in de bibliotheek gelezen. Nu ben ik al stukken wijzer!
Ik zal eerst eens beginnen met kippennekken. Wandor is wel een schrokop, dus dan moet ik het dus vasthouden, zodat hij er aan kan knabbelen. En ik als ik kippennekken bij bijv een poelier haal, hoef ik hier, behalve het platslaan, niets mee te doen...
(Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ergens stond (NIET op deze site dus) dat botten, bijvoorbeld mergpijpjes, 12 uur gekookt moest worden, en weer ergens anders stond 6 uur)
[/quote]
Heel goed, botten moet je dus nooit koken! Ik denk dat Wandor die kippennekken zo naar binnen kan werken, je kan ze in het begin even platslaan om te kijken hoe hij daarna poept.
Maar vasthouden lijkt me haast niet te doen, die dingen zijn zo klein in vergelijking met de bek van Wandor. Ik heb mijn Rottweilers pas ook voor het eerst kippennekken gegeven, ben er nu wel achter dat ik ze eerst hun vlees moet laten opeten om daarna de kippennekken in hun bak te doen, dan eten ze die wat rustiger op. Maar dan nog is het een paar keer kauwen en weg. Maar dat gaat verder hartstikke goed, ik ga bij hun ook op een afstandje staan kijken want als ik er bij blijf staan gaan ze juist schrokken

.
Ik geef ze ook 1x per 2 weken een koeienknie met een héél klein beetje vlees er nog aan als recreatiebot, daar mogen ze dan een uurtje op kluiven voordat ik het weghaal. Sommige mensen vinden die botten te hard om te geven, maar ik vind dat 1x per 2 weken een uurtje kluiven geen kwaad kan.
Kijk even hier op Barfclub.nl voor nog meer ideeën welke botten je kunt geven:
http://www.barfplaats.nl/barfclub/Botten.htm