Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yalla
Hoi Liz,
Wat een kl*te situatie zeg. Ik kan me voorstellen dat je even niet meer weet wat te doen. Persoonijk zou ik toch kiezen voor een kwalitatief goed leven wat wellicht wat minder lang duurt, m.a.w. ik zou kiezen om haar dan maar iets dikker te laten worden (en dus vaker in de Whoofer-mobiel) dan haar altijd honger te laten hebben en dus misselijk te laten zijn.
En dat ze dan haar 15e levensjaar niet haalt, is denk ik ondergeschikt.... :(
Door Mister T
He gatver Liz...wat lijkt me dát moeilijk zeg!!!!!!Maar idd rijst zet niet snel aan maar geeft wel een vol gevoel...en meerdere keren eten geven is misschien een optie...
bah,aan mij heb je verder niks :-[ maar ik wens je veel sterkte want je zit echt tussen 2 vuren in ....
Door Timmy
Ine schreef: Er is een vrij onschuldig middel op de markt. het is een rode poeder(......gelée??), die met een beetje water, een soort film in de maag en darm maakt. Dikkie heeft het ooit gekregen en dat hielp hem tijdelijk. Waren wel darmproblemen, maar misschien weten Linda of Tannetje, waar ik het over heb. Misschien iets om nog te proberen?
Denk dat je Isogel bedoeld. Maar dat geeft niet echt een film in de maag/darmen. Isogel is een voedingssupplement dat in de darmen zorgt voor het vasthouden van vocht, waardoor darmperistaltiek wordt bevorderd. Het zorgt dus voor balans in de darmen. Het wordt gebruikt als ondersteuning bij diarree, maar ook bij constipatie.
Als er echt een film gelegd moet worden in de maag, dan is Ulcogant (sucralfaat) een betere optie.

Gr.
Linda
Door sylvia
Hoi Liz,
Misschien denk ik te simpel maar er vanuitgaande dat ongepureerde groenten en fruit nutteloos zijn voor honden lijkt het me dat je als maagvulling zou kunnen denken aan komkommer,appel,peer, meloen, vul daar een extra bakje eten mee, een bakje maagvulling met weinig impact op het gewicht.
Door diana
ohh wat sneu zeg
nou ik heb hier ook zo,n vreter lady
die ook last van haar rug heeft
het is al moeilijk genoeg dat ze de hele dag maar op zoek lijkt naar eten
als ik de koelkast maar open doe is zij er al bij
maar ze wordt gelukkig niet misselijk .
zou je niet wat extra groenten kunnen pureren dat ze toch wat krijgt?
dat zet toch niet zo snel aan?
Door ine
Timmy schreef:

Denk dat je Isogel bedoeld. Maar dat geeft niet echt een film in de maag/darmen. Isogel is een voedingssupplement dat in de darmen zorgt voor het vasthouden van vocht, waardoor darmperistaltiek wordt bevorderd. Het zorgt dus voor balans in de darmen. Het wordt gebruikt als ondersteuning bij diarree, maar ook bij constipatie.
Als er echt een film gelegd moet worden in de maag, dan is Ulcogant (sucralfaat) een betere optie.

Gr.
Linda
Dat bedoelde ik! Alleen is het al zolang geleden, dat ik het heb moeten gebruiken bij de hond, dat ik niet meer wist, wat de naam en echte werking was!
Maar wat jij noemt, zou dat een optie kunnen zijn voor Whoofer?
Door Nitus
Wat naar voor Whoofer, en voor jullie dan natuurlijk ook. Maar ik zat dus ook aan groentes te denken met evt. wat yoghurt om het honger gevoel weg te houden.
En anders idd dan maar iets dikker, je moet denk ik een tussenweg proberen te vinden, iets te dik, maar niet zo dik dat Whoofer er last van heeft. Moeilijk hoor.
Door Timmy
Ine schreef: Maar wat jij noemt, zou dat een optie kunnen zijn voor Whoofer?
Denk ik niet. Dat spul wordt gegeven om de maagwand, maar vaker nog zweertjes in de maag te beschermen tegen het maagzuur. Het is dus geen middel om maagzuur te remmen. De zwelling bij Whoofer wordt zo te lezen meer veroorzaakt door lege maag = misselijkheid. De enige optie is dus zorgen dat de maag niet leeg komt of de misselijkheid onderdrukken, maar dat laatste is moeilijk, want je weet niet precies wanneer die optreedt.

Gr.
Linda
Door oebaya
Hoi Lizzy,
Waardeloos met Whoofer, maar ik ben het met Yalla eens: kies voor eten, dan maar wat dikker. Maar die bloats met alle risico van dien zijn natuurlijk echt waardeloos.
Sterkte in ieder geval.
gr.
Nicolette
Door Eidos
Heh gatsie Lizzy en Leo!! Hier word je niet vrolijk van zeg ... Ikzelf zit ook ( net als de rest ) te denken om dan maar wat vaker eten te geven en iets meer... De bloats lijken me verschrikkelijk om te zien .. En ook voor whoofer lijkt me dit echt geen pretje ... Rugpijn is ook niet lekker dus tis inderdaad een moeilijke situatie .. Pijn kan je nog wel verhelpen met medicatie, dus tja zou toch echt gaan voor iets meer en vaker eten geven..

Sterkte en knuffels voor whoofer en jullie beide!!! :-*
Door geer
Bah Lizzy en Leo....alle tips zijn wel gegeven...rest mij alleen nog om Whoofer een enorme dikke Teckelknuffel te geven, namens Ted en een dikke zoen van mij :-*
Door Lizzy
Nou, we hebben toch maar besloten om Whoofer vaker en ietsjes meer eten te geven..... Het geven van groente heeft niet zoveel zin, zo lijkt het. Ze wordt dan toch misselijk. Het lijkt erop alsof alleen zetmeelhouders haar misselijkheid stoppen. Maar goed, we gaan wel met kleine stukjes banaan en magere yoghurt aan de slag. En dan maar hopen dat ze niet te snel te dik wordt. Bah, wat een ellende he. Maar ja, ik probeer mezelf maar op te vrolijken met het idee dat Whoofer ingeslapen zou worden toen zij anderhalf jaar oud was. Ze is nu al bijna 11! En wij genieten nog iedere dag van haar.

Bedankt voor het meeleven en alle lieve woorden en knuffels voor Whoof en de goeie tips!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door