Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RottSenner
Nog even over dat water drinken: 't lijkt mij dat een beetje water (paar slokjes) na het uitlaten zeker bij dit weer meer goed dan kwaad zullen doen.
Ik geef Sam over het algemeen gelegenheid om te drinken, bodempje in z'n bak, meer niet. Meestal hoeft 'ie niet eens. Met dat bodempje voorkom je ook gelijk dat ze 'm ongezien toch leeglebberen. Nou sta ik er ook nog eens naast, dus zou ik de bak in voorkomend geval nog weg kunnen halen, maar da's dus in alle opzichten niet nodig.
Maar pas, wederom zeker met dit weer, in ieder geval goed op voor uitdroging, vooral als je zo'n "stresspoeper" hebt (zoals Lizzy en ik ook) die d.m.v. een beetje dunne z'n darmpjes even goed heeft geleegd!
Door Nelly
Nou, van dat colaatje weet ik niet, maar er staat letterlijk op het etiket: "Avoid citrus or acidic drinks as mixers". Schijnt dan een soort gummibal in je maag te worden.
Dat laatste staat vanzelfsprekend níet op het etiket, want ze willen het spul natuurlijk nog wel verkopen. ;D
Maar iedere zichzelf respecterende barkeep(st)er weet dat je het drankje in ieder geval verre van tonic moet houden!
Baily's met tonic schijnt een soort betonblok te worden :-/
Door RottSenner
Baily's met tonic schijnt een soort betonblok te worden :-/
Precies! Dan mag je blij zijn als je het redt met kotsen ;D
Nee, even serieus: dit schijnt echt heel ernstige gevolgen te kunnen hebben, kan dan nl. je maag niet meer uit!
Hum, beetje het effect van een maagtorsie dus: staat het toch onder het goeie topic. 8)
Laatst gewijzigd door RottSenner op wo 06 aug 2003, 01:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly

Precies! Dan mag je blij zijn als je het redt met kotsen ;D
Nee, even serieus: dit schijnt echt heel ernstige gevolgen te kunnen hebben, kan dan nl. je maag niet meer uit!
Hum, beetje het effect van een maagtorsie dus: staat het toch onder het goeie topic. 8)
;D ;D ;D
Door Paul_Barte
Heb laatst een hele krantenpagina over dit onderwerp gelezen.
Het is een broodje aap verhaal wat niet uit te bannen is en waar eigenlijk niets aan te doen is.
Heb labtesten gezien, Baily's is getest en gemixt met zo'n beetje alle soorten andere drank die er zijn en er is gewoon helemaal niets aan de hand..het is complete onzin!!

Je kunt het vergelijken met blind worden door op je stuitje te vallen.....onmogelijk maar het verhaal blijft generatie na generatie in de wereld.

Dat je misselijk wordt van de combinatie Baily met iets anders zal best....vind het spul ook puur niet te zuipen en word al misselijk bij de gedachte om het uberhaupt te drinken  ;D
Door sylvia
Heb laatst een hele krantenpagina over dit onderwerp gelezen.
Het is een broodje aap verhaal wat niet uit te bannen is en waar eigenlijk niets aan te doen is.
Heb labtesten gezien, Baily's is getest en gemixt met zo'n beetje alle soorten andere drank die er zijn en er is gewoon helemaal niets aan de hand..het is complete onzin!!

Je kunt het vergelijken met blind worden door op je stuitje te vallen.....onmogelijk maar het verhaal blijft generatie na generatie in de wereld.

Dat je misselijk wordt van de combinatie Baily met iets anders zal best....vind het spul ook puur niet te zuipen en word al misselijk bij de gedachte om het uberhaupt te drinken  ;D
Paul koop jij eens een fles baily's en gooi er eens een frisdrank met koolzuur bij....vroeger op langzame avonjes uit was dat nogal eens een aardig tijdverdrijf ,en geloof me de uitslag van die testjes  waren toch iets anders als die jij kent,misschien een test van de baily's zelf  ;)maar ik zou zeggen test het zelf eens dit is een makkelijk testje voor de thuis alchemist,alleen een beetje prijzig als je geen baily's lust
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 06 aug 2003, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Hoi Syl,

Dat het reageert met koolzuur en oxideert in de buitenlucht wil nog niet zeggen dat het in de maag exact hetzelfde reageert  ;)
tis goed hoor probeer het maar eens als je eens een dagje niks te doen hebt ;) meestal als je dit puur drinkt drink je niet direkt erna koolzuur op de één of andere manier heb je daar al geen trek in,als je het gemixt drinkt is het meestal met koffie,en als je eerder al limonade hebt gedronken is dit al weer zo verwerkt dat het inderdaad geen effect meer heeft,het gaat er ook om ,om het direkt te drinken met een glas fris er achteraan,ongeacht welk lab ook aegd dat het niet zo is voel je je toch niet helemaal lekker op de maag,een beetje het effect van dat mondspoel water maar dan in je maag,ervaring....heb ook jaren geen baily's meer gedronken en lust het nu alleen nog in de koffie met slagroom erop,niet meer puur
Door Paul_Barte
Zo zou Baileys en tonic een fatale combinatie zijn. Halverwege de jaren tachtig onstond het gerucht dat dit mengsel in de maag een massieve klont vormt, die tot een dodelijke darmverstopping leidt. Om het verhaal kracht bij te zetten, werd vaak gedemonstreerd dat Baileys met tonic gaat klonteren. QED.

Nu is Baileys een likeur die room bevat. Net als melk, gaat room schiften als er een zwak zuur aan toe wordt gevoegd. Melk bevat namelijk caseïne, ook wel kaasstof, dat bij toevoeging van een zuur uitvlokt. En net als alle koolzuurhoudende dranken, is tonic zwak zuur. Maar een mengsel van Baileys en tonic mag dan vlokken, het levert nooit een massieve klont op.

Het gerucht is echter uiterst hardnekkig, en Baileys-importeur Sovedi wordt er een beetje moedeloos van. ,,Dergelijke verhalen zijn vooral in trek in studentenkringen'', weet M. Pey van Sovedi. Eind vorig jaar heeft het bedrijf daarom een massapsycholoog in de hand genomen die de zaak tot de bodem heeft uitgezocht. ,,Uit het onderzoek blijkt dat tweederde van de studenten het gerucht kent. Eenderde gelooft het ook nog.'' Of het tegenonderzoek een eind aan het verhaal kan maken, wordt door haar betwijfeld. Hard roepen dat er niets aan de hand is, wekt immers ook achterdocht. Pey: ,,Dit is een van die geruchten die keer op keer de kop opsteken. Bekende merken spreken nu eenmaal tot de verbeelding. Misschien is het wel beter om er helemaal geen aandacht aan te besteden.''
Bron: TU delft
Door sylvia
ik heb ook niet gezegd dat je er een massieve klont van krijgt als wel dat er een reactie plaats vindt die niet geheel jofel aanvoelt,die betonblok of fatale reacties is getuige mijn nog steeds aanwezigheid inderdaad  onzin.
maar dat tie niet geheel lekker ligt in combi met koolzuur is wel een feit,en een niet aan te raden combi,zit er enige tijd tussen is er niks aan de hand,maar niet net als ik je baily's achterover gooien en je bitterlemon die er nog stond achteraan  :-X
Door oebaya
Hoi Syl,

Dat het reageert met koolzuur en oxideert in de buitenlucht wil nog niet zeggen dat het in de maag exact hetzelfde reageert  ;)
Hoe het in de maag reageert weet ik ook niet, maar heb van een anesthesist gehoord dat het er heel vervelend uitziet in de maag. Hij was bij een operatie van iemand waar de troep uit de maag gehaald moest worden.
Door RottSenner
...., alleen een beetje prijzig als je geen baily's lust
En als je het wel lust is het eeuwig zonde!!!!! ;D

Trouwens, verspilling van welke vorm van alcohol dan ook is een doodzonde. 8)
Door sylvia

En als je het wel lust is het eeuwig zonde!!!!! ;D

Trouwens, verspilling van welke vorm van alcohol dan ook is een doodzonde. 8)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Novy
Met mijn BD puppie ben ik ook zo bang voor maagtorsie
Daarom mag hij echt niet spelen na het eten,en weinig water drinken per keer

Maar als meneer aan het eten is,is zijn buik helemaal ingetrokken en steken de ribben uit,ik heb zijn bak vrij hoog staan,maar hij trekt zijn hele buik weg  :o

Ook geeft hij de laatste dagen veel over,ben echt heel bang voor maagtorsie :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door