Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandra43
Heey Jeroen en GAIA, super dat het zo goed gaat  :thumbup: en fijn dat GAIA weer zo'n beetje de hond is die hij altijd was!! 8) :dog: :dog: :dog:

Voor Maud geldt hetzelfde en afgezien van de dagen na de chemo hebben we nog maar weinig erg in haar ziek zijn.  :) :)
markdekker schreef: Op dit moment is alles een beetje moeilijk en een raadsel.
Het was een zwaar emotionele slopende en vermoeiende dag, voor Tara, voor mij en voor mijn vrouw, we zijn niet veel wijzer geworden maar wel dat er niets vinden is.
Tara is op dit moment zwaar in de war van de narcose, ik heb het idee dat iets niet goed is maar ja...ze hebben niet geopereerd bij haar, alleen al die pijnstillende rommel toegediend maar goed, ik ben blij dat ze alles voor haar gedaan hebben vandaag...ik ga zodirect slapen want ik ben kapot.
Ja Mark, dit zijn idd hele zware dagen voor jullie, en ik hoop zo dat het goed af gaat lopen! Ik leef met jullie mee!!
Door markdekker
Om even duidelijk te maken, Tara's kanker is niet opeens weg, lymfeklierkanker gaat nl. niet weg, het kan heel klein blijven en misschien nog jaren onder controle blijven maar weg zal het nooit gaan.
Bij Tara was er op de echo niets te zien, dat betekent niet dat het er niet was, ze konden alleen de uitzaaingen die er eerst zaten niet zien, alles zag er "normaal" uit, er is geen biopt genomen, geen bloed getest, niets.

Wat ze nu heeft, kan met kanker te maken hebben, het kan ook iets compleets anders zijn, eerlijk gezegd weet niemand het.
Ze is gisteren gescanned, daarbij geven ze ook toe, dat ze tumoren niet kunnen zien op een MRI, ze kunnen tumoren eigenlijk op geen enkele scan zien.
Ze konden alleen niets raars zien, want ze hoopte eigenlijk dat er misschien een nekwervel scheef stond maar dat was dus niet zo,er stak 1 wervel een beetje uit maar niet ver genoeg om een zenuw af te klemmen.
Dus dachten ze dat het de kanker was die in haar ruggemerg zat MAAR...omdat ze nu 40mg Prednison krijgt kan dat die kanker ook weer hebben doen slinken, dat is dus onduidelijk.
Daarom hebben ze een punctie genomen van de vloeistof in haar nekwervel, dat was schoon, vanmorgen nog contact gehad, en er waren geen verhoogde eiwitten aanwezig, wat dus al niet op een ontsteking duidt, morgen hoor ik of er misschien toch tumoren in zouden zitten maar de kans is vrij klein.
Wat daarna gebeurt, is een raadsel, niemand weet nog wat ze heeft, niemand kan haar meer helpen, ze kan alleen maar Prednison en pijnstillers krijgen in de hoop dat haar toestand verbeterd en dat is dus zwaar klote omdat we niet weten wat het is, en omdat we niets kunnen doen.
Ze heeft dus niet alleen dat haar pootjes uitvallen maar gewoonweg pijn in haar nek, ze kon dus haar nek niet meer naar links buigen, zaterdag piepte ze het uit van de pijn, nu niet meer, nu is ze gewoon op van de onderzoeken, dus dat is ff genoeg geweest...ik wil weer dat ze meer gaat eten, want ze eet heel weinig, ze kan moeilijk slikken.
Ze is trouwens niet compleet verlamd aan 1 kant, ze kan ook lopen, alleen heel langzaam, haar linker voor en achter poot corrigeren zichzelf niet, dus als ze ze neerzet dan kunnen ze misschien wel ergens anders staan maar dat heeft ze dan niet door, dus valt ze om.
We merken ook dat ze erg neurotisch wordt van Temgesic, dus dat wil ik haar niet geven, ze gaat alleen maar meer en meer piepen als ze een pijnstiller krijgt, heel vreemd is dat.
Maar goed, wij weten het niet meer, we willen natuurlijk niet dat we Tara moeten laten inslapen omdat ze voor de rest erg helder in haar hoofd is maar dit is geen leven voor haar...en voor ons eigenlijk ook niet
Door DJARA
markdekker schreef: er is geen biopt genomen, geen bloed getest, niets.

Maar goed, wij weten het niet meer, we willen natuurlijk niet dat we Tara moeten laten inslapen omdat ze voor de rest erg helder in haar hoofd is maar dit is geen leven voor haar...en voor ons eigenlijk ook niet
Dit vindt ik heel vreemd, want met een simpel bloed testje is toch makkelijk op te sporen of je met een kanker te doen hebt of niet.
Bij GAIA was dit in 45 minuten glashelder!!!
En dan wordt er bij GAIA nooit bloed bekeken, sinds die eerste keer, er wordt aan de lymfeknopen gevoeld, dat wat gevoeld wordt word omgezet in cm3 en zo kunnen ze groei of slinken vaststellen.

En ik kan me levendig voorstellen,dat dit erg zwaar voor jullie is, en voor Tara natuurlijk nog het meest.
Ik vindt het moeilijk voor jullie hoor, maar het vreemdst vindt ik nog dat jullie zulke tegengestelde verhalen te horen krijgen...
Nogmaals heel veel sterkte , en ben benieuwd naar de uitslag van morgen!!!
Door markdekker
Bij Tara is een maand lang geprobeerd vast te stellen wat ze had, uiteindelijk door een echo en een biopt was het duidelijk dat ze lymfeklier kanker heeft, uitgezaaid naar de lever en mogelijk alvleesklier.
Ze hebben het nooit kunnen voelen, in haar nek sowieso niet omdat er veel vet zat (ze woog toen 27 kg).
Ze kunnen nu helemaal niets voelen, haar lymfeknoppen zijn gewoon normaal, niet groot of niet heel klein, normaal, geen afwijking.
En inderdaad kunnen ze uit het bloed meer info krijgen, misschien was het bij Tara nooit zo uitgezaaid en dat ze daarom een betere overlevingskans had, dat is zo moeilijk.
Door 202Spots
markdekker schreef: Ze is gisteren gescanned, daarbij geven ze ook toe, dat ze tumoren niet kunnen zien op een MRI, ze kunnen tumoren eigenlijk op geen enkele scan zien.
Bedoel je dat ze geen tumors kunnen zien omdat er geen tumors zijn?
Of zeggen ze dat 'n tumor niet op 'n scan of MRI zichtbaar is?
Met 'n MRI zijn tumors toch juist wel duidelijker te zien dan bij elke ander manier? :-\

Magnetic resonance imaging (MRI), or Nuclear magnetic resonance imaging (NMRI), is primarily a medical imaging technique most commonly used in Radiology to visualize the structure and function of the body. It provides detailed images of the body in any plane. MRI provides much greater contrast between the different soft tissues of the body than does computed tomography (CT), making it especially useful in neurological (brain), musculoskeletal, cardiovascular, and oncological (cancer) imaging.
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_resonance_imaging

Ik kan er eerlijk gezegd geen touw meer aan vast knopen,
maar 't beste voor je hond gewenst hoor.
Door markdekker
Nou, hoe ze het brachten, is dat het niet duidelijk is op een MRI of iets een tumor is, dat is wat ze vertelden maar eerlijk gezegd denk ik dat ze gewoon helemaal niet weten wat er aan de hand is.
Door 202Spots
markdekker schreef: Nou, hoe ze het brachten, is dat het niet duidelijk is op een MRI of iets een tumor is, dat is wat ze vertelden maar eerlijk gezegd denk ik dat ze gewoon helemaal niet weten wat er aan de hand is.
Kzou zelf toch maar is andere DA opzoeken denk ik :-X
Door markdekker
Ik heb contact met twee neurologen van de Universiteit van Utrecht.
De vloeistof is helemaal helder, niets van tumoren op te zien, dit is in principe goed nieuws maar het kan ook nog dat als er kankercellen in het ruggemerg zitten ze geen sporen achterlaten in de vloeistoffen, of dat het binnen 3 dagen door de verhoogde Prednison verdwenen is.
Al met al loopt Tara iets beter, ze valt minder snel om, ze eet nog niet zelf maar ze liep wel in 1 keer twee trappen op, ze piept nog af en toe maar niet meer continue.
We hebben haar gisteren wel laten eten, en dat ging ook al iets beter, als we alles tot puree vermalen eet ze het op.
Als er wat veranderingen zijn, meldt ik het hier...sowieso bedankt voor alle replies
Door markdekker
Tara zat de laatste week op 40mg Prednison, Tramadol en nog een anti-biotica wat ik met handschoenen aan moest doen, afgelopen zaterdag ging het beter met haar, ze kon trappen op en af, en ze stond steeds stabieler, ze werd alweer lekker boos om dingen, kon blaffen en grommen, zelf eten en drinken, dus het ging goed, tot vanmorgen.
Ik had haar naar buiten getild, ze liep wat rond, opeens zakt ze door haar poten heen, en valt om, en begint stuip te trekken.
Het was verschrikkelijk om te zien, ik heb haar opgepakt en naar binnen getild en tegen haar gepraat, en opeens was ze weer normaal, en keek ze me aan met grote ogen en haar oren rechtopstaand van "waar ben ik, hoe kom ik hier", en toen ging ze gewoon weer haar gangetje.
Ik wil dit nooit meer meemaken, volgens mij was het een epileptische aanval, en dat kan weer duiden op inderdaad, een hersentumor.
Het was wel ongeveer 10 minuten na het inslikken van Tramadol, waar ze de laatste dagen ook steeds van gaat kwijlen, dit is echt mega moeilijk, omdat ik voor haar niet wil dat ze dit weer mee gaat maken.
Door akishino
Ik heb niet alle 13 pagina's gelezen, maar lymfeklierkanker trok mijn aandacht.

Ik heb vorig jaar mijn lieve Aki in moeten laten slapen. Ze kreeg in Mei de diagnose lymfeklierkanker en in Juli is ze gestorven. Heel erg snel gegaan allemaal. Het was zo erg om te zien hoe ze van binnen "opgevreten" werd door de kanker.

Veel sterkte voor degene die er nu mee te maken hebben. Het is verschrikkelijk om te horen dat je hond ziek is.
Door Lizzy
markdekker schreef: Tara zat de laatste week op 40mg Prednison, Tramadol en nog een anti-biotica wat ik met handschoenen aan moest doen, afgelopen zaterdag ging het beter met haar, ze kon trappen op en af, en ze stond steeds stabieler, ze werd alweer lekker boos om dingen, kon blaffen en grommen, zelf eten en drinken, dus het ging goed, tot vanmorgen.
Ik had haar naar buiten getild, ze liep wat rond, opeens zakt ze door haar poten heen, en valt om, en begint stuip te trekken.
Het was verschrikkelijk om te zien, ik heb haar opgepakt en naar binnen getild en tegen haar gepraat, en opeens was ze weer normaal, en keek ze me aan met grote ogen en haar oren rechtopstaand van "waar ben ik, hoe kom ik hier", en toen ging ze gewoon weer haar gangetje.
Ik wil dit nooit meer meemaken, volgens mij was het een epileptische aanval, en dat kan weer duiden op inderdaad, een hersentumor.
Het was wel ongeveer 10 minuten na het inslikken van Tramadol, waar ze de laatste dagen ook steeds van gaat kwijlen, dit is echt mega moeilijk, omdat ik voor haar niet wil dat ze dit weer mee gaat maken.
Oh bah zeg, het zit jullie niet mee... Ik heb geen idee of Tramadol een epileptische aanval uit kan lokken... Ben bang dat je weer contact moet gaan opnemen met de behandeld DA he.... :-\. Sterkte!
Door markdekker
Die Tramadol krijgt ze niet meer, en die antibiotica is morgen ochtend afgelopen, daarna zit ze alleen nog maar aan de Prednison.
Maar goed, dit is niet niets, en het komt er WEER bij, ook al lossen we dit op, blijft ze nog steeds lymfeklierkanker houden, ook al was dat ook bijna weg...het is moeilijk, gelukkig heb ik over een week, lekker vakantie voor 2 weken.
Door vero001
hallo iedereen

Heb ook slecht nieuws, mijn allerliefste berner sennen van 7jaar heeft lymfeklierkanker. Heb vanavond een afspraak met Johan de Vos. Ik hoop dat die me verder kan helpen.
Door jullie forum te lezen, zie ik verschillende reactie op de chemo. Ik hoop dat ik mijn grootste schat nog lang mag houden.
Door Lizzy
vero001 schreef: hallo iedereen

Heb ook slecht nieuws, mijn allerliefste berner sennen van 7jaar heeft lymfeklierkanker. Heb vanavond een afspraak met Johan de Vos. Ik hoop dat die me verder kan helpen.
Door jullie forum te lezen, zie ik verschillende reactie op de chemo. Ik hoop dat ik mijn grootste schat nog lang mag houden.

Oh bah, wat erg :'(

Ik wens je heel veel sterkte bij Johan en ik hoop dat je nog lang van je lieve schat mag genieten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door