Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chooky
qyan schreef: maar afijn, het mysterie van de rode bulten, ze zitten er nog steeds :-\
die bult bij zijn tepel heeft ie helemaal geen last van.
zit in het midden van de bult wel een gaatje als je eroverheen gaat met je vinger, maar die bult is niet meer zo vurig rood.
maar die bult naast zijn tepel kom ook geen vocht en bloed uit.
die bult aan de binnenkant van zijn poot, die gaat er steeds vreemder uit zien :-X
in het midden van de bult zit een donker paarse vlek (bloed ???) van ongeveer 0,5 cm. daaromheen is de bult rood, echt nog steeds vurig rood.
verder blijft er vocht uitkomen en af en toe ook wat bloed, maar zo met het blote ogen kan ik er geen wondjes aan ontdekken.
zelfs de teetrea creme wordt eraf gelikt en het lukt me dus met geen mogelijkheid qyan van die bult af te laten blijven ::)
ik vindt het weer vreemde dingen :-\
Chooky heeft ook wel eens bulten die er zo uitzien van teken. Dan heeft ze kans gezien om de teek zelf weg te bijten of te krabben >:( dan is er ook geen teek meer te zien, het kan ook de kale plek verklaren misschien.
Door qyan
chooky schreef:
Chooky heeft ook wel eens bulten die er zo uitzien van teken. Dan heeft ze kans gezien om de teek zelf weg te bijten of te krabben >:( dan is er ook geen teek meer te zien, het kan ook de kale plek verklaren misschien.
ik hoop dat het dan 2 tekenbeten zijn, ipv weer een 1 of andere huidaandoening met qyan zijn geweldige weerstandje ;)
als die rot beesten dan maar geen lyme bij zich hebben gehad, hebben we dat straks weer >:(
hij kan er iig wel makkelijk bij op die plekken om ze zelf weg te bijten, dus het is een mogelijkheid
Door qyan
Truus schreef: Ik gebruik ook wel berkenteer olie, dat verzacht en maakt de wond schoon. Het stinkt wel.
heb ik ook staan, dat likt ie er ook af >:( idem met berkenteer ceme ::)
Door Truus
qyan schreef:

heb ik ook staan, dat likt ie er ook af >:( idem met berkenteer ceme ::)
:-\...geef hem maar een lekkere knuffel..misschien er even helemaal niks meer op doen en er zo weinig mogelijk aandacht aan besteden.
Het is toch ook wat he Wendy :(
Door magda
qyan schreef: maar afijn, het mysterie van de rode bulten, ze zitten er nog steeds :-\
die bult bij zijn tepel heeft ie helemaal geen last van.
zit in het midden van de bult wel een gaatje als je eroverheen gaat met je vinger, maar die bult is niet meer zo vurig rood.
maar die bult naast zijn tepel kom ook geen vocht en bloed uit.
die bult aan de binnenkant van zijn poot, die gaat er steeds vreemder uit zien :-X
in het midden van de bult zit een donker paarse vlek (bloed ???) van ongeveer 0,5 cm. daaromheen is de bult rood, echt nog steeds vurig rood.
verder blijft er vocht uitkomen en af en toe ook wat bloed, maar zo met het blote ogen kan ik er geen wondjes aan ontdekken.
zelfs de teetrea creme wordt eraf gelikt en het lukt me dus met geen mogelijkheid qyan van die bult af te laten blijven ::)
ik vindt het weer vreemde dingen :-\
Waarom zou hij er niet aan mogen likken Wendy? Een hond weet het vaak beter dan wij,ja toch?
Door qyan
magda schreef: Waarom zou hij er niet aan mogen likken Wendy? Een hond weet het vaak beter dan wij,ja toch?
hoi magda,
het likken gebeurd obsessief, waardoor het alleen maar erger wordt.
dus het gaat erger bloeden en er komt steeds meer vocht uit.
je hebt likken en likken ;)
gewoon likken is niet erg, maar hij blijft likken (denk dat het jeukt, of pijn doet, misschien allebei)
Door qyan
Truus schreef:

:-\...geef hem maar een lekkere knuffel..misschien er even helemaal niks meer op doen en er zo weinig mogelijk aandacht aan besteden.
Het is toch ook wat he Wendy :(
niks doen, dat is wel heel moeilijk hoor truus ;D
maar dat is misschien wel ff het beste
Door Truus
O JA..dat is hardstikke moeilijk, je blijft er naar kijken :-\

Het zijn toch weer zorgen he. Misschien helpt ook wat afleiding. Hoe meer aandacht, des te meer ze gaan likken.
Sterkte meissie, het valt niet mee.
Door qyan
Lizzy schreef: Misschien is het een idee om met azijn te deppen, tegen de jeuk? (dat zal wel prikken...).
azijn ja, altijd goed voor jeukende muggenbulten ook ;D
net als tandpasta trouwens ;D
maar ff azijn deppen ja, kijken of ie er dan vanaf blijft.
zo niet, dan volg ik truus haar raad op, hoe moeilijk ook, maar dan doe ik niets meer!
Door 202spots
Appelzijn prikt denk ik niet..
Heb je wel is hele sterke thee geprobeerd?
De thee laten afkoelen en daarmee deppen of in 'n sprayer doen,en je kan ook 't uitgeknepen theezakje zo lang mogelijk op de bult houwen.
Door alies2
Wat wij wel eens gedaan hebben met een wond is er een spray op doen. Er zijn sprays die desinfekteren en een soort "plastic" laagje over de wond leggen. Gaat er niet af door likken.
Door qyan
202spots schreef: Appelzijn prikt denk ik niet..
Heb je wel is hele sterke thee geprobeerd?
De thee laten afkoelen en daarmee deppen of in 'n sprayer doen,en je kan ook 't uitgeknepen theezakje zo lang mogelijk op de bult houwen.
gewone thee, of camille thee ??? ;D
maar nee, nog nooit geprobeerd eigenlijk.
kunnen we weleens proberen
Door 202spots
qyan schreef:
gewone thee, of camille thee ??? ;D
maar nee, nog nooit geprobeerd eigenlijk.
kunnen we weleens proberen
Maakt niet zoveel uit,groene thee kan ook,maar zwarte thee is 't beste volgens deze site:
http://www.farsinet.com/hottea/tannic_acid_in_tea.html

Medically, the tea leaf contains a number of chemicals good for one's health. The tannic acid in tea is known for its anti-inflammatory and germicidal properties
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door