Weet iemand een mogelijke oorzaak van demodex? Kan dit vererven? Zijn er voedingsmogelijkheden ter ondersteuning van de genezing ervan?
Bedankt voor de reacties alvast.
Ingrid
Moderator: Lizzy
Bedankt voor het neerzetten van jullie ervaringen. Demodex is bij Tops nog niet tot uiting gekomen en ik hoop dat dit ons bespaard kan blijven. Wel heeft ze een hele gevoelige huid, waarvan we in eerste instantie dachten dat het met een voedselallergie te maken had. Inmiddels heb ik sterk de indruk dat het met een allergie voor grassoorten te maken heeft. Als ze door het gras gehold heeft, zit ze vrijwel direct daarna vol met rode uitslag op haar buik. Dit heeft ze dan niet op de rest van haar lichaam. Na ongeveer een dag trekt dat weer weg. Ook werkt haar kleur, namelijk wit, niet echt mee, dit is vaak toch wat gevoeliger.Ik heb ook het idee dat een witte vacht veel gevoeliger is. Bij Freule zijn haar witte plekken (en die zitten dus op haar onderkant, poten buik liezen) ook geregeld rood. Maar dat komt omdat ze niet tegen graan kan en omdat het nu eenmaal een basset is, jat ze geregeld de boterhammetjes van de kids
Ze is nu een half jaar en eet Bibi vanaf het moment dat ik haar heb.
gr Ingrid