[quote="Ordell"]
[quote="yalla"]
[quote="Ordell"]
Nou je hoeft niet zo te schrikken hoor. Die kleine van 4 maanden die ik heb doet het ook. Vind ik nu nog niet zo erg, maar als ie wat oeder wordt wel.
Je moet dit gedrag niet accepteren. De volgende keer wanneer hij of zij dit weer flikt neem je hem even bij het nekvelletje en geeft hem subtiel een draaitje voor zijn oren. Volgende keer niet meer bij de keukentafel laten en het probleem is opgelost. Wanneer jou hond doorheeft dat hij dit niet bij jou moet flikken, kortom, jij bent de baas, is het probleem opgelost...

[/quote]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Grote kans dat die hond reageert met agressie en dan wordt het alleen maar erger. Deze hond kun je niet vergelijken met jouw hond. Jouw hond, jouw roedel, jouw situatie is uniek en staat op zich. Zo ook voor Bobby. Wees alsjeblieft voorzichtig met dit soort adviezen wanneer je de situatie niet kent.
[/quote]
Werkt anders bij IEdere hond, dat mag je van me aannemen. En dan wordt je een keer gebeten, nou en? Als je maar zorgt dat je de strijd wint dan heb je het voor eens en altijd gewonnen, ongeacht ras.
Ik heb voorbeelden te over van mensen, ook hier op het forum waarvan ik de naam nooit zal noemen omdat ik dat heb beloofd, die met hun zgn. agressieve hond naar een Gedragstherapeut zijn geweest en de hond toch in hebben moeten laten slapen. Ik ben ervan overtuigd en heb het zelfs bewezen kan ik je vertellen dat dit absoluut nooit nodig was geweest.
Bij ons in de buurt woont een Weimaraner teef die afkomstig is uit het asiel. Deze vliegt iedere auto aan die langs komt gereden. Nu waren ze al 2 jaar aan het soebatten met die hond en vele centjes lichter met behulp van een GT. Ze moesten zich omdraaien als zij begon en ga zo maar door. Nu 2 jaar later draaien ze zich nog steeds om terwijl de hond niet te bedaren is.
Momenteel geen last meer, kwestie van een enorme draai voor de oren op het juiste moment en de hond durft niet eens meer naar een auto om te kijken. 1 minuut werk... 8)
[/quote]
Ik ben blij dit eens van een ander te lezen.
Richard had Tosca inmiddels een jaar toen ik bij hem kwam. Tot nu toe heeft Tosca mij nog nooit geacepteerd als baasje (we zijn nu 6 jaar verder). Als Richard thuiskomt meld ze zich, als ik thuis kom blijft ze op bed liggen.... Zo zijn er veel meer dingen te noemen.
In het eerste jaar heeft ze mij een keertje 'gebeten'. We schrokken er beide ontzettend van. De draai om de oren heeft bij Tosca geweldig gewerkt, het was ook wel iets meer als een draai

Ze heeft het daarna nooit meer gedaan (althans niet naar mij

).
Ik weet dat dit misschien een beetje off topic is, maar ik zit er eigenlijk nog steeds wel mee. Het is niet altijd leuk als je ziet hoe Richard als baas gezien wordt t.o.v. mij.
Maar goed, Bobby, ik hoop dat je je probleem op kan lossen. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je hond niet agressief is verder. Ik geloof ook niet dat het te maken heeft met het soort voedsel of de hoeveelheid.
Ik denk dat het idd verstandig is om te besluiten dat de hond niet weer bij jullie mag zitten bij het eten.
Succes er in ieder geval mee.