voorheen trapten wij volgezogen teken altijd kapot, maar ik las op een ander forum dat dit niet afdoende is; beter verbranden of verdrinken.......

Moderator: Lizzy
Anna Penta schreef: Waarom is het niet afdoend om ze dood te trappen? Is dat misschien omdat er net als bij vlooien dan eitjes kunnen vrijkomen? Ben benieuwd naar het antwoord. Vraag me ook af of je ze niet gewoon door de wc kunt spoelen. Ikzelf wil er in elk geval zo snel en schoon mogelijk vanaf.tja, nu ik een paar keer zo'n teek met een "baby" eraan heb gezien, kan ik er wel inkomen dat doodtrappen niet helpt, tenminste, de grote trap je dood maar bij het kleintje lukt dat (haast) niet.
Lizzy schreef: Teek MET baby? Huh? Nooit van gehoord..... Ik ken alleen de drie stadia van teken: larve, nymf en volwassen....Kan nergens meer vinden waar ik het heb neergezet, maar een teek, die volgezogen is, zo'n joekel, die laat los, zoekt een stil plekje, legt de eieren neer en sterft zelf!
Ik verzuip teken overigens altijd in een glas met water en zeepsop. Ik wacht dan totdat ik zeker weet dat de viezerik het loodje heeft gelegd.