Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
Wat naar allemaal voor die arme Moby, geef hem een dikke knuffel van me en maar hopen dat die blaasontsteking nu wegblijft. Sterkte!
Door Truus
Ivonne schreef: Moby gedroeg zich weer ziek en pieste weer overal waar het hem "uitkwam" + er zat weer bloed bij. Met de AB is dat gepies weer over en doet ie het weer netjes op de bak en je kunt zien dat hij zich weer een stuk beter voelt.

Tja, .... nu maar weer aankijken (kuurtje is op) en zien wat er gaat gebeuren. Als er weer een blaasontsteking ontstaat dan moet ie maar binnenstebuiten gekeerd worden om te kijken waar dit nu van komt..... want om nu continue AB te moeten geven is niet alles + Moby voelt zich echt niet lekker moet ook een keer ophouden.
:( He Ivonne, ging het net de goede kant op met Moby he jakkes!
Wanneer houdt dat eens op he.
Sterkte hoor :-*
Door Sonja
Hoe is het nu met Moby?
Blaasontstekingen bij katten kunnen soms zo raadselachtig en hardnekkig zijn. :(
Door Ivonne
Moby is nu een paar dagen van de AB af en tot zover gaat het goed qua plasseritis. Nu maar ff afwachten of dat idd zo blijft. (de DA noemde hem al een complexe patient ;D :o) Van de week was hier wel iemand die hem wat "mat" vond, ik vond dat wel meevallen maar ja, ik zie hem natuurlijk veel en vaak. Wel heeft ie op dit moment weer een "koortslip".

Op dit moment krijgt ie CB met cranberrie en VitC en de brokken van de DA. Dus dat zou goed moeten zijn.

Maar nogmaals, als hij opnieuw problemen krijgt dan moeten ze hem maar verder nakijken; gruis kan nu de veroorzaker niet meer zijn.
Door Sonja
Snowball had vorig jaar ook erg veel last van blaasontstekingen en bij hem is nooit gruis gevonden. Wat dan wel de oorzaak was ??? Ik weet het nog steeds niet. Kan stress zijn (hij probeerde als gecastreerde kater toch ons kitten dat voor het eerst krols werd te dekken en dat lukte natuurlijk niet), kan gewoon toeval zijn geweest dat hij een ontsteking opliep en dat die nou net resistent was tegen de AB (3 verschillende kuren gehad) die hij kreeg. Geen idee. Die blaasontsteking bleef terugkomen. Na een paar maanden tobben maar eens een bezoekje gebracht aan Tannetje. Met goed resultaat, want hij heeft er nu al bijna een jaar geen last meer van gehad. :D
Ik hoop dat het bij Moby nu ook weg blijft, maar anders zou je het met hem ook op die manier kunnen proberen.
Sterkte met het kattenbeest!
Door Ivonne
en ja hoor...... het "feest" begint weer overnieuw. De DA belt vandaag terug om te overleggen of Moby doorgestuurd moet gaan worden of dat ze hem zelf nog kunnen behandelen.

pfffft, arme wij en arme hij :'(
Door Truus
Ach arme jij en Moby :'(. Wat rot gedsie. Wanneer houdt het nu is op :(.
Wat ga je doen Ivonne, doorsturen als het nodig is?
En wat is de behandeling of weet je dat nog niet?
Sterkte meis :-* het zit allemaal ook niet mee he. :'(
Door ine
Pffffffff, had je zoveel hoop en geloof, dat het na de operatie over zou zijn, blijkt het dus niets geholpen te hebben! Jasses, Ivonne, héél veel sterkte voor jou en Moby! :-* :-*
Door Ivonne
hoe dit nou kan? tja, ik weet het niet. Ik ben nog steeds van mening dat Moby een goede voeding krijgt, voldoende aandacht en beweging en dat stress geen factor is bij hem.

Het schijnt zo te zijn dat men er altijd vanuit ging dat blaasgruis de veroorzaker van blaasontsteking is. Nu blijkt dat het ook nog zo kan zijn dat blaasontsteking de veroorzaker van blaasgruis kan zijn. Oftewel het verhaal precies andersom. Als dat het geval is moet je er achter zien te komen waardoor de blaasontsteking veroorzaakt word en dit kan komen door bijv. poliepen, kanker of weet ik veel wat.

Het hoe en het wat nu verder weet ik ff niet. Ligt er sterk aan wat er aan mankeert. Ik weet wel dat ik Moby niet door een "hel" wil laten gaan, dat heeft ie niet verdient. Kwaliteit van leven heeft mijn voorkeur ten opzichte van kwantiteit.

Dus opnieuw ff afwachten en samen met de DA bekijken wat nu wijsheid is.
Door Mayka
Hè bah Ivonne, wat een naar bericht weer! Arme Moby en arme jij :'( Jullie hadden beide nu toch wel wat rust verdient. Sterkte ermee en dikke knuffels voor Moby.
Door sylvia
Ik ga in iedergeval duimen,dat het iets is wat zonder al teveel moeite op te lossen is (zonder al teveel moeite voor Moby dan)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door