Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door spreeuwtje
nou.. het bovenstaande berichtje neem ik terug..
madam heeft gister aardbeien gehad en zit nu ONDER de pukkels..
eerst haar hoofd.. nu ook haar wangen en rug.. vooral boven op haar kop is het best erg..

zijn er meer mensen bekend met aardbeien allergie??
ik baal nu wel een beetje.. t ging zo goed!
Door spreeuwtje
ja ik weet t..  het is erger geworden terwijl ze eergister aardbeien heeft gekregen..
maar ik ben er vrij zeker van dat die aardbeien de oorzaak zijn.. t was t eerste wat me te binnen schoot toen ik die pukkels zag opkomen..
ze heeft het nu ook bij dr dijbenen aan de binnenkant.. allemaal rode pukkels en vlekken die ze stuk gaat zitten likken.. morgen toch maar even informeren bij de d.a. over een injectie tegen allergische reacties..
anders heeft kiek binnen de korste keren weer kapotte plekken tussen dr pootjes..
als die doos eenmaal begint te likken gaat ze ermee door ook.. stik benauwd krijg je het er van..  :-[
Door koekje
je weet dat je dan een prednisonprik krijgt hè?
misschien is er een gewoon smeerseltje te verkrijgen op kruidenbasis ofzo, want tegen de jeuk is, en geschikt voor open wonden.
Door spreeuwtje
maar dan moet ik haar helemaal in smeren.. van top tot teen..
dat lijkt me ook niet erg prettig..

haar dijbeentjes jeuken.. maar haar koppie ook..
en.. prednison is toch bij hormonale jeuk?
krijgt ze geen antihystaminicum dan?
das wat anders volgens mij..

ik moet nog bellen.. maar mijn beltegoed is op..  :-X
moet ik eerst regelen dus..
Door spreeuwtje
ik ben vandaag met kiek toch even naar de da geweest..
haar pukkels werden steeds erger, haar hele kop en wangen zitten nu onder.. en ook haar rug zitten best hele grote..
tussen haar dijbenen zag je echt witte pus kopjes  er op  zitten..  :-X

ik ben naar een andere d.a geweest omdat mijn kliniek waar ik altijd heen ging echt op geld belust is..
steeds had ik er een slechter gevoel over..
en deze d.a bleek heel lief en geintresseerd te zijn..
maar goed..
helaas heeft ze wel een injectie met dexamethason gehad..
ik heb nog even getwijfeld.. maar ben gewoon bang dat dit echt enorme puspukkels gaan worden en die gaan bij kiek vaak niet snel weg..
soms zit ze er maanden aan vast is mijn ervaring van toen ze nog brokken kreeg..
stinken en ellende met pus aan je vingers en bloed hier en daar..

maar goed..
dan maar een prikje.. ik hoop dat t nu snel minder wordt..

ow..
en verder was de d.a. dus heel erg te spreken over de barf methode..
hij vond het een heel gezonde manier van voeden.. (ook al had kiek pukkels van vermoedelijk de aardbeien) :P
of hij er echt kennis over heeft weet ik niet.. maar zei wel dat hij ook vond dat veel d.a's veel te makkelijk met brokken rond smeten..

dus..
ik denk dat ik hem even in het lijstje ga zetten van goede dierenartsen..
er zijn er nl veel te weinig van in deze buurt.. :)
Door me and my boys
vinci reageerde voorheen ook heel erg op planten ed. ook pukkels en hij kreeg een opgezwollen koppie.
Toen met de homeo overlegt en apis gegeven, super spul!!!!
De bobbeltjes verdwenen zo!
Door spreeuwtje
apis..

ik zal even googlen..
want om nou steeds een dexamethason spuit te geven vind ik ook niks..
ik deed t nu alleen omdat ze ECHT helemaal onder zit..  :-\

apis is de volledige naam??

thanx.. :)
Door spreeuwtje
de symptomen van zwellingen herken ik niet zo..
maar de omschrijving van het type mens die het nodig zou kunnen hebben herken ik kiek wel in.. :P

"mensen die dit middel nodig hebben zijn over het algemeen jaloers, een beetje onhandig in gedrag en motoriek en zijn moeilijk tevreden te stellen. Er heerst een bepaalde rusteloosheid en nervositeit, de persoon beweegt en doet dingen zonder doel. Vaak ontstaan klachten na verdriet, jaloezie, slecht nieuws etc. Dit zijn nl invloeden waar de persoon moeilijk weerstand tegen kan bieden of waar deze moeilijk mee om kan gaan. De persoon is snel geneigd te gaan huilen en te klagen. Kenmerkend is ook de angst om vergiftigd te worden en er niet tegen kunnen om alleen gelaten te worden. Ook kan het zo zijn dat deze persoon een voorgevoel van te gaan sterven kent. 
Door spreeuwtje
ik geef kiek nu ruim een week omega 3..
en ik moet zeggen.. haar huid lijkt nu steeds rustiger te worden..
het ging eigenlijk af en aan..
nadat ze allergisch bleek voor aardbeien.. heeft ze een injectie gehad met dex..
dat hielp wel.. maar er kwamen al snel weer nieuwe pukkels..
de echte pus en korsten fase is daardoor wel overgeslagen..
maar verder bleef kiek eruit zien als een of ander voorhistorisch monster met schubben..  :-X

nu heeft kiek alleen nog littekens op haar koppie..
haar wangen vooral.. die zitten vol met kale plekjes..
zo balen.. ik hoopte zo dat ze door barfen weer een mooie gladde hond zou worden..
maar nu met de omega 3 heb ik weer een beetje hoop.. :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door