Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
als ze maar iets eet zurca,als ze al oud is en bijna niets doet zal ze ook niet zoveel eten.

Wow tijger eet dan best veel die eet een pond carnibest per dag
Door sylvia
maar jij hebt dan ook een megakat
met bijpassend mega karakter  ;D
Door sylvia
geen idee ,maar hij is superslank en ziet er niet zwaar uit tot je hem optilt,volgens mij heeft hij looie pijpen in zijn binnenzakken  ;D
Door zurca
hallo allemaal,
tot op vandaag toe ging alles prima maar vandaag is het gedonder weer begonnen..... het gaat als volgt; ze gaat naar de kattenbak om te poepen, ze perst en perst maar er komt niets, ze komt de bak uit en moet overgeven(geel of doorzichtig slijm) vervolgens komt ze de kamer in en begint dan in de kamer te "graven" en probeert de ontlasting kwijt te raken, dit lukt niet en ze moet overgeven... ze perst zo hard dat er wat urine meekwam maar ze heeft zojuist wel een keutel uitgepoept... ik denk zelf dat ze moet overgeven door het harde persen.... maar nu even een raar vraagje: hoe ziet de ontlasting van jullie versvleesetende katten eruit?? ik heb namelijk zojuist die keutel opgeruimd en fijn geknepen :-/ vanbuiten was tie hard maar vanbinnen leek het wel een pakje shag..... ik heb al geprobeert om de weekenddierenarts te bereiken maar die heeft er duidelijk geen zin in want die telefoon is niet bereikbaar :-X ze lijkt nu weer rustig, ze zal d'r lading wel kwijt zijn... morgen dus eerst naar de dierenarts.. pffff leuk begin van de vakantie....
ik heb hier nog wel kattenlaxeermiddel liggen, wat denken jullie, kan ik dit nu geven???
Door sylvia
Ja ik zou dat laxeermiddel geven.
Misschien kun je wat olie door het voer geven.
Hoe de ontlasting van tijger is geen idee ik haal de koffer uit de kattenbak en doe er een nieuwe in ,het stinkt niet en het is heel weinig maar ze ingeknepen heb ik niet.
Door zurca
sylvia bedankt voor je reactie, ik ga zo gelijk dat laxeermiddel geven en morgen eerst naar de dierenarts... ze heeft inderdaad, sinds ze carnibest krijgt,weinig ontlasting en het stinkt verder ook niet...
Door sylvia
Oke laat het nog even weten wat de da zei.
Door Femke
Zurca,

Hele rare vraag misschien, en het heeft waarschijnlijk ook niks met het overgeven van jouw kat te maken maar blijft carnibest wel 5 dagen goed? Onze honden krijgen het binnen 24 uur, soms een dagje langer maar daarna gooi ik het weg. Vraag me dan ook af of het vlees-in-emmer-onder-de-grond verhaal ook opgaat voor katten (dat ze tegen bedorven (ow sorry gerijpt) vlees kunnen bedoel ik).

Femke
Door sylvia
nou 5 dagen weet ik ook niet maar het blijft wel langer als twee dagen goed in de koelkast.
Door zurca
nee, het ligt niet 5 dagen in de koelkast hoor ;) ik zaag elke keer een stukje af en dat ligt niet langer dan twee dagen in de koelkast...
Door zurca
hallo allemaal, 'k ben vanmorgen bij de dierenarts geweest en die is eens even aan het voelen geweest en constateerde dat er nog enkele zeer harde keutels in de darmen zaten... ook was ze wat uitgedroogt... ze is daar een uurtje gebleven en ze hebben haar een super laxeermiddel gegeven en vocht toegedient. ze is nu weer thuis en twee keutels armer ;) vanavond en morgen moet ik haar zelf nog twee maal vocht toedienen en de kattalax die ik had kan ik ook mee doorgaan. verder ga ik wat meer er voor zorgen dat ze drinkt want dat vergeet ze dus zelf. ze is bijna 17 en slaapt veel en begint, denk ik, een beetje dement te worden, daardoor vergeet ze dus te drinken... maargoed we zijn weer wat wijzer en opgelucht en nu met vakantie, poes gaat lekker mee. allemaal bedankt voor het meedenken :-*
groetjes van ons
Door sylvia
hallo allemaal, 'k ben vanmorgen bij de dierenarts geweest en die is eens even aan het voelen geweest en constateerde dat er nog enkele zeer harde keutels in de darmen zaten... ook was ze wat uitgedroogt... ze is daar een uurtje gebleven en ze hebben haar een super laxeermiddel gegeven en vocht toegedient. ze is nu weer thuis en twee keutels armer ;) vanavond en morgen moet ik haar zelf nog twee maal vocht toedienen en de kattalax die ik had kan ik ook mee doorgaan. verder ga ik wat meer er voor zorgen dat ze drinkt want dat vergeet ze dus zelf. ze is bijna 17 en slaapt veel en begint, denk ik, een beetje dement te worden, daardoor vergeet ze dus te drinken... maargoed we zijn weer wat wijzer en opgelucht en nu met vakantie, poes gaat lekker mee. allemaal bedankt voor het meedenken :-*
groetjes van ons
Hoi zurca,met de hond heb ik heel veel gehad aan homeopatische korrels tegen de verschijnselen van dementie.Dit zal er voor de kat ook zijn ik weet alleen niet of dat hetzelfde is (zal wel) en in welke potentie het dan moet.Zou je even met een homeopatisch da moeten opnemen.
Door Gaby
als ze maar iets eet zurca,als ze al oud is en bijna niets doet zal ze ook niet zoveel eten.

Wow tijger eet dan best veel die eet een pond carnibest per dag

wooow een pond per dag?

Die van mij eten met z'n vieren een pond per dag en zelfs dat maak ik vaak nog niet helemaal op.
En ik moet zeggen dat ik ook geen kleine katten heb..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door