Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Timmy
Ine schreef: Oeps, lees net het stuk in de bibliotheek en denk aan een krantenknipsel, wat bij de da hangt!
Dat gaat over het oudste hondje van Nederland, dat in Herten woont. een York, van 22 jaar!
In dat artikeltje vertelt de eigenaresse, dat hij zo oud is geworden, ondanks zijn ongezonde eetgewoonte van elke dag wel een stuk bonbonbloc! :-\ :-\ :-X
Hm, waarschijnlijk de gevulde melkchocolade... zit in principe weinig cacao in :)

Gr.
Linda
Door boogaart
Hallo iedereen,

Ik heb vannacht bij mijn honden geslapen. Soran is de nacht goed doorgekomen. (zware nacht gehad, omdat ze een paar keer bovenop me gesprongen zijn ;D)
Zijn gedrag is hetzelfde als altijd, gelukkig!

Nu moet ik eigenlijk vanmiddag gaan werken, maar ik vraag me af of ik niet beter bij hem kan blijven om hem in de gaten te houden.
Het is nu ongeveer 14 uur geleden dat hij de chocolade heeft gegeten.
Wat denken jullie? Zou er nu nog iets kunnen gebeuren?

Groetjes Monique
Door ~anna~
Jaren geleden had mijn hond een rol chocolade koekies ,waar stukje hele chocola, in zat opgegeten.
Na ongeveer 20 minuten heeft hij toen zelf alles uitgebraakt ik wist toen nog niet dat chocola gevaarlijk was voor honden.
En toen hij nog geen jaar was deed hij driftig mee met paaseitjes zoeken met de kinderen daar kwam ik dus achter toen we ze gingen opeten.Hij was druk bezig met het zilverpapiertje eraf te peuteren het paaseitje zat tussen zijn pootjes ik dacht nog wat doet hij nou ???
En dan nog iets als hij de kans krijgt dan jat hij chocola desnoods een pak hagelslag.
Dus hoe verklaar je dat dan iets wat gevaarlijk is daar doet hij alles voor ::) ik heb weleens gedacht om voor hem speciale hondenchocolaatjes te kopen voor beloning.Hij heeft ook een trekspeelgoed gehad met chocolade smaak als de smaak minder werd deed je dat ding onder de kraan en de smaak kwam weer terug dat ding vond hij dus ook erg lekker.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 25 mei 2004, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
boogaart schreef: Hallo iedereen,

Ik heb vannacht bij mijn honden geslapen. Soran is de nacht goed doorgekomen. (zware nacht gehad, omdat ze een paar keer bovenop me gesprongen zijn ;D)
Zijn gedrag is hetzelfde als altijd, gelukkig!

Nu moet ik eigenlijk vanmiddag gaan werken, maar ik vraag me af of ik niet beter bij hem kan blijven om hem in de gaten te houden.
Het is nu ongeveer 14 uur geleden dat hij de chocolade heeft gegeten.
Wat denken jullie? Zou er nu nog iets kunnen gebeuren?

Groetjes Monique
Tja, ik lees wel dat het na 18 tot 22 uur zelfs nog mis kan gaan.... Kan iemand een beetje op hem passen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 25 mei 2004, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boogaart
Ik had gelukkig gisteravond al een collega gebeld en het hele verhaal uitgelegd, met de vraag of hij standby wilde staan. Ik heb hem net gebeld en ik kan gelukkig bij Soran blijven vandaag.
Door ine
boogaart schreef: Ik had gelukkig gisteravond al een collega gebeld en het hele verhaal uitgelegd, met de vraag of hij standby wilde staan. Ik heb hem net gebeld en ik kan gelukkig bij Soran blijven vandaag.

Laten we maar gewoon hopen, dat je een gezellige extra vrije middag hebt! ;)
Het is lekker weer (hier), dus wie weet, een lekkere wandeling? 8)
Door Ivonne
je had hem toch zout gegeven om te kotsen? Dan zal die wel wat meer water dan normaal hebben gedronken en nu dus veel moeten plassen, denk ik.

En dat uitrekken? Geen idee, is misschien gewoon lekker om te doen.
Door Timmy
150 gram chocolade op 40kg hond? Denk niet dat er nu nog iets mis kan gaan. Acute vergiftigingen kunnen optreden 6-24 uur na inname, maar dan moet het ook wel minstens de letale dosis zijn en dat is dit niet. Dan zou hij ongeveer 4x zo veel moeten hebben gegeten.

Gr.
Linda
Door jeanne
Oh, ik weet nog dat onze Freule ooit een keer een pak hagelslag had leeggevreten en ik was niet thuis en Jan had 'wat' zout in haar bek gekieperd! Ze blééf aan het kotsen :o Wat bleek nu, hij had er een hele volle EETlepel ingekieperd en ik kon naar de da omdat ze inmiddels bloed kotste, wat was ze toen beroerd zeg, erm hundje :-[

Ik denk dat het wel goed komt met je hond hoor, een grote hond met een kleine hoeveelheid cacao ;)

Ik het trouwens een boekje: Waarom vrouwen chocolade nodig hebben ;D heel interessant
Door boogaart
Het gaat helemaal goed met Soran! ;D Hij was toch iets trager als normaal. Eten en drinken was gelijk al goed. Een uurtje geleden begonnen ze weer fanatiek te spelen, dus toen wist ik zeker dat het goed zat.

Je denkt dat je goed uitkijkt...
Ik moest even naar boven voor bankzaken en blijkbaar was de deur naar de woonkamer niet helemaal goed in het slot gevallen. De rest weten jullie.

Ik heb me er echt over verbaasd hoeveel reacties ik in zo'n korte tijd gekregen heb... Echt super!!!!!!!

Groetjes Monique
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door