Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Lia*
Ook zou ik de melklijsten met kamferspiritus insmeren,daar slinken ze van.Dat wordt ook gedaan als een teef een nest heeft gehad om alles mooi op te laten trekken. :)
Door sylvia
Mijn honden worden na iedere loopsheid schijnzwanger,en er is er niet één bij met nesteldrang.
Kampferspiritus daar zou ik zelf niet aan beginnen omdat ze dat dus ook oplikken. Meestal gaat het vanzelf over,goed de aandacht afleiden en vooral niet gaan meuten met de hond.
Ik heb er wel één bij die heel lang melk blijft geven omdat ze er zelf constant aan haar tepels zit te likken (zeker lekker die melk ;D ) Homeopatische korrels werken ook heel goed,maar dan had je eerder moeten beginnen.
Door laura
De melk die ze geeft is eigenlijk minimaal, tenzij je het natuurlijk stimuleerd.

Ik heb volgens mij eens gelezen dat je de tepels goed schoon kan maken met wat olie. Is het trouwens niet zo dat je ze beter niet te vaak schoon kunt maken, omdat je de melk productie misschien stimuleerd?

Richard heeft haar vandaag wel meegenomen, Hij werkt bij een autohandelaar. Tosca kan er regelmatig uit, als het te warm is legt hij haar aan de trekhaak ;).

Hopelijk gaat het snel over en krijgt ze het niet weer. Niet dat het een groot probleem is volgens mij....

Bedankt in ieder geval voor alle adviezen.
Door Nitus
laura schreef: Hopelijk gaat het snel over en krijgt ze het niet weer.
Héééle grote kans dat ze na de volgende loopsheid weer schijndrachtig wordt. Schijndracht is trouwens een heel normaal verschijnsel, geen enge ziekte. Al kunnen sommige honden er erge last van hebben.
Na de volgende loopsheid zou je meteen kunnen beginnen met homeopatische druppels of korrels, dan moet je alleen nog wel uitzoeken welk middel bij je hond past.
Ik gaf bv. Gitte Pulsatilla maar dat werkte bij Abby voor geen meter, want dat was een totaal andere hond (qua karakter).
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 24 mei 2004, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
Anne-marie, waar kun je die middelen krijgen? Ik zou niet weten waar ik dat kan halen!

Als het elke keer terugkomt, ben ik blij dat ze er weinig last van ondervind en niet super idioot doet ;D

Blijft het bij Gitte helemaal uit nu met die homeopatische middelen?
Door Nitus
Die middelen haal je bij de drogist, apotheek of een natuurwinkel. Bij Gitte bleef de schijndracht niet helemaal weg, maar de ergste symptomen waren wel een stuk minder, ze had er door de Pulsatilla veel minder last van. Ze gaf bv. haast geen melk meer, terwijl ze daarvoor als min gebruikt had kunnen worden.
Nu heeft ze nergens last meer van want ze is een half jaar geleden gecastreerd. ;)
Door *Lia*
sylvia schreef: Mijn honden worden na iedere loopsheid schijnzwanger,en er is er niet één bij met nesteldrang.
Kampferspiritus daar zou ik zelf niet aan beginnen omdat ze dat dus ook oplikken. Meestal gaat het vanzelf over,goed de aandacht afleiden en vooral niet gaan meuten met de hond.
Ik heb er wel één bij die heel lang melk blijft geven omdat ze er zelf constant aan haar tepels zit te likken (zeker lekker die melk ;D ) Homeopatische korrels werken ook heel goed,maar dan had je eerder moeten beginnen.

Mijn teven hebben er nog nooit aan gelikt want het stinkt een uur in de wind. Als de pups blijven drinken doe ik het ook.Nou geen pup die nog aan z'n moeder komt.
Door laura
ze is een stuk aanhankelijker, maar volgens mij is het nu stukken beter al. Ze heeft helemaal geen nesteldrang gehad.
Door laura
Alhoewel het aanhankelijke ook knap vervelend kan zijn. Ben ik druk bezig in de keuken met eten koken, flikker je zowat onderste boven omdat Tosca achter me ligt. Nou zeg ik je, ze ligt normaal echt nooit in de keuken, alleen als wij aan het eten zijn :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door