Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

maddoc schreef: De site vd Expocat ben ik wel eens tegengekomen, maar dat kun je alleen daar afhalen?
Volgens mij bezorgen ze ook. En bij 10 zakken krijg je er 1 gratis. Als ze in de buurt bij je zijn voor een show, kun je ook vragen of ze het daar mee naar toe nemen. Ik vind het heel prettig spul, het is heel erg fijn, superklonten, zuinig in gebruik en de katten vinden het prettig aan hun pootjes. ;) Alleen die bakken die "er bij horen" vind ik niks.
Cat's Best Oko plus heb ik ook een paar keer geprobeerd, qua klontjes wil het wel als je gewend bent aan het (lichtere) grit, maar het is of je een houtzagerij in huis hebt qua lucht en een hele laag 'zaagsel' onderin de bak, waar ze in rondwoelen bij het graven, niet handig bij katten (of mensen) met luchtwegproblemen.
Houtzagerij lucht? Heb ik niet gemerkt. Ik neem aan dat je met 'zaagsel' bedoelt het poederachtige spul dat naar de bodem zakt? Dat heb ik alleen als ik er een (eigenlijk te) grote laag in doe. Dat doe ik dus niet meer, zeker omdat ik katers heb die het nodig vinden om tegen de kap aan te piesen. Een klein laagje lijken ze ook prettiger te vinden.
Wat stuiven betreft, tsja ik vind het wel meevallen, maar ik heb dan ook geen astma en mijn dieren ook niet :-\
update;

ik heb nadat de Kitty Friend weer zo in de smaak viel bij de katten, toch maar weer Kitty Friend Ultra bijgehaald  en de katten zijn daar helemaal happy mee (ik iets minder al is E55 voor 10 zk wel prettig) en geen sproeiende/piesende katten meer. Ondertussen ook weer Golden Grey Master besteld en de Sivocat Super Soft en de Premiere Excellent (alle met babypoeder) gehaald en die er bij neergezet toen de Kitty Friend bakken op hun eindje liepen; gelijk weer een sproeiende kater, gauw de Kitty Friend bakken verversd en geen plassende katten meer en die bakken zijn dus nog steeds favoriet. (ondanks dat ik de bak meer vindt ruiken en dat die eerder versmeerd dan de andere).
Ook viel op dat op moment dat de bakken met babypoedergeur er weer bij kwamen er weer veel meer gehoest werd, ook door de katten die nog niet op medicatie staan en zelfs de kater die een paar maand geleden aan komen lopen is begon te hoesten.

Conclusie; de katten vinden dat het de Kitty Friend moet zijn.

Tja en wat moet je dan, he.

Nou zag ik nog wel iets nieuws bij Zooplus; een nieuwe variant van de Extreme Classic; Odour Lock,  zonder babypoeder of andere toevoegingen.
En van Cat's Best; Mini power pellets, klontvormdend plantaardig materiaal.  vraag is alleen of het van hout van naaldbomen gemaakt is (dat is een no-no) en of de katten er op zouden willen (wsch niet).

Die ga ik toch nog maar even uitproberen, zou fijn zijn als er iets te vinden is waar én de katten blij mee zijn en geen extra klachten van krijgen én waar ik echt tevreden over ben.

Ik lees net ook weer over het grit van Expocat, kan me herinneren dat ik de website heb opgezocht, maar verder..., nog maar weer eens naar kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door