Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#247727
Nou volgens mij heb je al alle middeltjes geprobeerd die zouden kunnen helpen, dus ik kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt. Chemische castratie is in dit geval denk ik zeker het proberen waard ;).
Ik hoop dat dat genoeg is, en anders maar definitief. Want Wandors gedrag is wel erg extreem :o.
Door tieneke
#247824
Ja wat moet je er nog verder aan doen....ik zou er ook knettergek van worden.
Ik geef je groot gelijk om hem te laten helpen,soms is het echt nodig ;)
Door Helen
#247856
Pff, klinkt ellendig. Je hebt alles al geprobeert, castratie is echt je laatste redmiddel...Succes. Helpt het als je hem fors corrigeert voor dit gedrag?
Door Lizzy
#247958
Chemische castratie heeft niet exact dezelfde uitwerking als castratie. Dus als chemische castratie niet helpt, wil dat niet per definitie zeggen dat een echte castratie ook niet helpt. Overigens moet je bij Wandor wel echt heel goed uitkijken dat hij niet aankomt. Voor zijn nek en rug.
Door Eef+Stippels
#247989
Helen schreef: Pff, klinkt ellendig. Je hebt alles al geprobeert, castratie is echt je laatste redmiddel...Succes. Helpt het als je hem fors corrigeert voor dit gedrag?
Hij laat zich er zachtjes afduwen, maar als je hem te ruw behandeld, gromt hij... Dus we doen alles met zachte hand (en af en toe een bak water ;)), maar dan doet hij het het best.
[quote/]
Chemische castratie heeft niet exact dezelfde uitwerking als castratie. Dus als chemische castratie niet helpt, wil dat niet per definitie zeggen dat een echte castratie ook niet helpt. Overigens moet je bij Wandor wel echt heel goed uitkijken dat hij niet aankomt. Voor zijn nek en rug.
Weet ik, maar ik wil eerst chemisch proberen, misschien dat we dan een echte castratie kunnen voorkomen.

We zorgen wel dat hij niet te dik wordt. Hij is mooi slank en dat houd ik zo. Ik vind het sowieso voor de algehele gezondheid van de hond beter dat ze wat slank zijn. Wordt hun lichaam ook niet zo belast.
Door Eef+Stippels
#248095
Weet trouwens iemand of het verstandig is om tijdens de werking van de chemische castratie ook de echte castratie te laten doen? (mocht ik dat toch willen/nodig vinden)
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 26 jan 2005, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#248101
Evelyn schreef: Weet trouwens iemand of het verstandig is om tijdens de werking van de chemische castratie ook de echte castratie te laten doen? (mocht ik dat toch willen/nodig vinden)
géén idee!!! lijkt me niet écht hé....maar vraag het even ook aan de da!!
Door Eef+Stippels
#248127
gonny schreef: géén idee!!! lijkt me niet écht hé....maar vraag het even ook aan de da!!
Dat las ik namelijk ergens, ik zal even dat stukje opzoeken.
Door Eef+Stippels
#248129
Dit is het stukje:

Als de hond al wat ouder is, en het probleemgedrag heeft inderdaad te maken met het testosterongehalte, dan is het verstandig om de hond zowel chemisch als operatief te laten castreren. Hoewel het niet aantoonbaar is via het bloed, blijken de reuen die alleen operatief gecastreerd worden pas na zo'n drie maanden gedragsveranderingen te vertonen. Wat ik dus wel eens aanraad is het volgende: laat de hond chemisch castreren, het effect hiervan is ongeveer na 48 uur volledig, en bekijk de situatie in de eerste week.

Heeft het effect, laat dan de hond direct operatief castreren, voordat de chemische castratie is uitgewerkt. Bij erge macho's duurt het positieve effect van chemische castratie nog geen 4 weken! Daarnaast, dus naast chemische/operatieve castratie, zit je met het feit dat de hond bepaald gedrag al heeft aangeleerd. Ook al neem je de oorzaak (hormonen) weg, dan nog zul je moeten trainen om het aangeleerde gedrag om te buigen naar iets dat meer gewenst is. Castratie alleen is dus bij een wat oudere hond niet voldoende om probleemgedrag weg te werken. Gedragstherapie is dan ook echt nodig. Als je een reu met problematisch gedrag gebaseerd op hormoonproductie laat castreren en je past tegelijkertijd gedragstherapie toe, dan heb je grote kans dat het je lukt om het gedrag blijvend te veranderen.
Door Helen
#248279
Evelyn schreef: Hij laat zich er zachtjes afduwen, maar als je hem te ruw behandeld, gromt hij... Dus we doen alles met zachte hand (en af en toe een bak water ;)), maar dan doet hij het het best.Weet ik, maar ik wil eerst chemisch proberen, misschien dat we dan een echte castratie kunnen voorkomen.

We zorgen wel dat hij niet te dik wordt. Hij is mooi slank en dat houd ik zo. Ik vind het sowieso voor de algehele gezondheid van de hond beter dat ze wat slank zijn. Wordt hun lichaam ook niet zo belast.

En hoe reageer jij als hij naar je gromt?
Door Helen
#248387
Evelyn schreef: Dan laat ik hem af gaan of laat ik hem zitten, dan moet ie in ieder geval iets voor me doen.
Ik weet niet of ik het bij het juiste eind heb. Het is maar een hersenspinsel. Maar als je vanuit een wolvenroedel redeneert, mag alleen de ranghoogste reu dekken. Jij als ranghogere zou dus gigantisch kwaad op Wandor moeten worden dat hij als ranglagere probeert te dekken in jouw roedel. En dus niet voorzichtig eraf trekken omdat hij anders gromt, maar er met een noodvaart aftrekken en ervoor zorgen dat hij zich heel laag maakt daarna. En als hij het weer probeert hem zo corrigeren dat hij het niet in zijn hoofd haalt om Yindra proberen te dekken. Want jij gaat over de dekkingen in de roedel niet hij.

Ik weet het niet, heb geen reu, maar dit bedacht ik me. Misschien kan iemand anders zijn mening er ook over geven.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door