Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#13137
Hoi Pris,
wat voor een hond heb je? En hoe oud is ie. En hoelang is ie al bij je? En heeft ie dit gedrag altijd al vertoond?
Het kan dus allerlij oorzaken hebben..... :-/
(ben gewoon ff nieuwsgierig ;))
Door pris
#13138
hoi ,

de hond waarover dit gaat is een american staffordshire terrier, ze is nu bijna 1,5 jaar oud en ik ken haar al vanaf dag 1 want bij de fokker waar ze geboren is hielp ik altijd mee met de verzorging van de honden/pups, het is echt een schat van een hond alleen met vreemde honden gaat het dus sinds een maand of 4 niet zo goed meer misschien komt het wel door de puberteit maar het wordt echt steeds erger ze valt zelfs uit tegen puppies, bij haar lopen nog 2 amstaff teefjes en dat gaat wel heel erg goed en er loopt ook een kat bij, ze doet het trouwens ook tegen vreemde katten, ze was wel enigste pup dus misschien heeft het daarmee te maken en  er is voor de rest niets ernstigs voorgevallen met andere honden in haar puptijd ;) dus daar kan het niet aan liggen, ik hoop dat ik je genoeg info heb gegeven.

groetjes priscilla
Door Margriet
#13139
Dag Priscilla,
Homeophatisch is er zeker iets te doen aan agressie, uiteraard gecombineerd met gedragscorrectie. Allereerst is belangrijk wat voor soort hond het is, dan het soort agressie. Jaloers heb je al genoemd, maar de agressie kan voortkomen uit dominantie, subdominantie, angst, prestatiedrang enz. Daarna zijn er nog een aantall zaken die belangrijk zijn in de homeophatie, maar ik laat het hier even bij.
Groet Margriet
hallo,

weet iemand een homeopatisch middel tegen agressie tegen andere honden, mijn hond is namelijk flink agressief tegen andere honden en jaloers en tegen mensen is ze echt harstikke lief die zou ze echt geen vlieg kwaad doen, ze krijgt momenteel wel antibiotica dus ik weet niet of ze dan nog iets anders erbij mag gebruiken.

groetjes priscilla
Door jeanne
#13140
hoi ,

de hond waarover dit gaat is een american staffordshire terrier, ze is nu bijna 1,5 jaar oud en ik ken haar al vanaf dag 1 want bij de fokker waar ze geboren is hielp ik altijd mee met de verzorging van de honden/pups, het is echt een schat van een hond alleen met vreemde honden gaat het dus sinds een maand of 4 niet zo goed meer misschien komt het wel door de puberteit maar het wordt echt steeds erger ze valt zelfs uit tegen puppies, bij haar lopen nog 2 amstaff teefjes en dat gaat wel heel erg goed en er loopt ook een kat bij, ze doet het trouwens ook tegen vreemde katten, ze was wel enigste pup dus misschien heeft het daarmee te maken en er is voor de rest niets ernstigs voorgevallen met andere honden in haar puptijd ;) dus daar kan het niet aan liggen, ik hoop dat ik je genoeg info heb gegeven.

groetjes priscilla
Ja, dat is zeker veel info.
Maar helaas ben ik geen gedragstherapeut! :-/
Ik zou op zoek gaan naar een goede dus! En heb je al info gevraagd bij de rasvereniging over het gedrag van je hond?
groetjes
Door Margriet
#13141
Hé Priscilla,
Ik ben nog niet zo thuis op deze site.
Wat voor een hond heb je en welk boek gebruik je??
ik heb hier een boek over homeopatie voor me en daar staat in dat er iets is voor agressie b,v agressie door angst, door jaloezie , schijndracht , door tegenwerking, nou snap ik wel dat je met een pil de agressie niet weg kan nemen dat lijkt me logisch maar je kan het misschien wel verminderen want anders bestaan deze homeopatische middeltjes niet , in ieder geval hou ik jullie op de hoogte .

priscilla
Door pris
#13142
hoi ,

ik heb een amstaff en ik heb een homeopatisch boek van a.h westerhuis honde en homeopatie.

groetjes priscilla
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door