Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Zoe
#33265
ik doe aan Magnetiseren, en heb daar heel veel goede reacties op, Ook van de dieren die ik behandel hoor ik van hun baasjes dat het goed bevalt. {behandel ook mensen}.
Het is ook zo dat een dier soms niet wil, en ja daar kan je niet zo veel tegen doen, alleen dat je het een andere keer over nieuw probeert.
Door Semr@
#34676
Ik heb vooral ervaring met Reiki en mijn cavia. Ok dit is een honden forum, maar omdat de vraag over Reiki en dieren gaat, vertel ik toch ook even mijn verhaal. Mijn cavia is ongeveer 1,5 jaar geleden best ziek geweest. Wat hij precies heeft gehad weet ik nog niet, w.s. iets met zijn darmen. Daarbij heeft hij doorgroeiende kiezen, die ongeveer twee keer per jaar geslepen moeten worden bij de da. In die tijd heb ik hem elke dag 'savonds op schoot genomen en een uur met mijn handen om zijn lijfje gezeten. Dit een paar maanden achter elkaar. Als hij dan een poosje lag, zakte zijn oogjes half dicht, begon zijn buik te rommelen, dan gingen zijn oogjes rond draaien en begonnen zijn oren te flapperen. Het leek of hij dan in totale ontspanning was, om vervolgens na een seconde of 10 a 15 weer bij zijn positieve te komen. De eerste keer vond ik vooral het draaien van zijn ogen naar om te zien. Maar het is toch prachtig dat je dit je dier kan geven, terwijl 2 verschillende da al hadden gezegt dat ik hem beter in kon laten slapen. Heb naar mijn gevoel geluisterd, want naar mijn idee was hij niet ongelukkig. Hij kreeg hierbij wel colloidaalzilver door zijn water, dus dat zal ook geholpen hebben. Ik ben ingewijd in Reiki 1 en heb dit gedaan om mijn dieren meer te kunnen bieden. Nou mijn cavia stond elke avond met zijn snuit boven de kooi te wachten. En hij zit nog steeds vrolijk in zijn hok en heeft de Reiki nu niet meer nodig voor de extra energie. Maar ik denk wel dat de Reiki energie hem er wel doorheen heeft gehaald, anders had hij waarschijnlijk niet meer geleefd.
Groetjes Mariska.
Door casangio
#51601
Hoi Lizzy,

Met heel veel interesse heb ik deze artikels gelezen.
Mijn vraag is nu. Heeft iemand dat in zich of kun je het leren.
Door Semr@
#51672
Dat is het mooie van Reiki, iedereen kan ingewijd worden en iedereen kan het, je hoeft er geen bepaalde gaven voor te hebben. Je kan eens op internet kijken. Tik Reiki in bij een zoekmachine en je krijgt erg veel sites die hierover gaan. Daar staat ook wel op hoe dit in zijn werk gaat. Succes ermee.

groetjes Mariska.
Door SHIVA
#51763
Bij deze sluit ik me volledig aan bij de antwoorden van lizzy
ik heb zelf reiki 2
dat heb ik al zo jaar of 11
en ook ik heb goede en minder goede resultaten gezien
wij hebben een groepje dat eens in de zoveel tijd een patient helpt in de danieel de hoedkliniek
en ook kinderen uit het sofia ziekenhuis
genezen kunnen we niet maar het wel dragelijker maken
mijn katten zijn dus echte junks maar ook zij geven energie aan ons
als ik keelpijn heb komt de kat op mijn keel liggen en als mijn man last van zijn rug heeft gaat ze tegen zijn rug liggen en je voelt het
er is nog zoveel wat een mens nog niet kan begrijpen
gr shiva
Door alies2
#54825
Bommeltje vraagt zelf om een behandeling als hij daar zin in heeft en ook de drie poezen zijn er dol op. Ik heb jaren reiki gedaan, heb ook cursussen gegeven maar ben hiermee gestopt. Ik weet niet of de handoplegging die ik geef nog Reiki is. In ieder geval is mijn "veestapel" ermee opgevoed.
Leg maar gewoon je hand neer. Het zit in de aard van het weefsel dat het onder je hand ontspant, daar hoef je niet voor ingewijd te zijn of een cursus voor gevolgd te hebben. Veel plezier!!!

Alies
Laatst gewijzigd door alies2 op di 17 feb 2004, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#55053
Hoi alle reageerders op Reiki

Ik heb met veel interesse jullie reacties gelezenressant en heb er ook weer wat van opgestoken. Ik ga zoals door iemand van de groep werd aangeraden eens de websites hierover bezoeken.
Bedankt allemaal,
groetjes
alma
Door Lizzy
#55055
En als je het geen probleem vindt om Engels te lezen, dan raad ik de website www.angelreiki.nu aan. Vincent is zo'n beetje mijn grote voorbeeld geweest.... ik vind hem geweldig en zijn website ook.
Groetjes, Lizzy
Door Kobus
#130763
Hallo,

Ik ben net geregistreerd en vind gelijk al een heel toepasselijk bericht (geweldig) Reiki bij dieren. Ik heb zelf reiki 1 en 2 en ik geef graag de energie door aan mijn hond(en). Ik heb een hele mooie ervaring gehad toen onze oudste James in mei overleedt. Ondanks het verdriet hebben we gevoeld dat hij rustig en vredig is heen gegaan. (ik ben ervan overtuigd dat de Reiki daarbij geholpen heeft.)

Ik heb even een vraag aan Lizzy, heb je zelf ook een bassethound?

Nou tot gauw en alvast bedankt.

Esther
Door Lizzy
#130766
Hoi Esther, welkom op Barfplaats!

Prachtig dat jij ook zo'n mooie ervaring hebt gehad. Was James jullie hondje?

Ik heb zelf een Basset Hound x Basset Artesien Normand. Zij is ooit gefokt en verkocht als "hush puppy" en vervolgens diverse malen in een asiel gezet omdat ze zo lastig en eigenwijs was!

Wat voor honden heb jij?

Groetjes, Lizzy
Door Kobus
#130819
Hoi Lizzy,

James was inderdaad onze eigen hond, het was ondanks het verdriet dat je moet besluiten dat het beter voor hem was om hem te laten gaan, zo mooi!

James was ook een echte bassethound met alle streken en bekende eingeschappen die daarbij horen. We hebben nu nog 1 hond Kobus en dat is een........... jawel Bassethound. Daarom vond ik het zo grappig om jou plaatje te zien.

Op welke plaatsen (van het lichaam) geef jij reiki aan je hond of voel je dat vanzelf?

Groetjes

Esther
Door laar
#131247
Zo te zien heel wat bofkont-honden. Lara krijgt regelmatig een Reiki-behandeling van me. Ze geniet er zienderogen van. Als ik denk even rustig te kunnen zitten, is ze al eerder bij me dan wie dan ook en wil graag even onder handen worden genomen ;D
Door Lizzy
#131252
Kobus schreef: Hoi Lizzy,

James was inderdaad onze eigen hond, het was ondanks het verdriet dat je moet besluiten dat het beter voor hem was om hem te laten gaan, zo mooi!

James was ook een echte bassethound met alle streken en bekende eingeschappen die daarbij horen. We hebben nu nog 1 hond Kobus en dat is een........... jawel Bassethound. Daarom vond ik het zo grappig om jou plaatje te zien.

Op welke plaatsen (van het lichaam) geef jij reiki aan je hond of voel je dat vanzelf?

Groetjes

Esther

Mooi, dat James zo vredig en rustig is gegaan en dat je hem daarbij hebt kunnen helpen!

Ik heb inderdaad geen vaste plaatsen waar ik mijn handen houd als ik ze Reiki geef. Vaak draaien ze ook met juist DIE plek naar je handen toe, dus ik laat me maar door henzelf leiden.

En Laar, jij hebt een "Reiki-verslaafde" ;D?

Tis trouwens gek: Whoofer is nu ziek en wil niet behandeld worden..... Dat is voor het eerst dat ik dat mee maak!
Door gonny
#131254
dat is raar hé!! en frustrerend!! mn zoontje wil ook niet dat ik hem behandel!!
Door Lizzy
#131256
gonny schreef: dat is raar hé!! en frustrerend!! mn zoontje wil ook niet dat ik hem behandel!!
Da's toch gek! Ik denk dat het bij Whoofer komt omdat het veel te warm wordt en zij juist behoefte heeft aan kou. Maar ik vind het toch gek.... en het is inderdaad wel wat frustrerend omdat je zo graag zou willen helpen...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door