Grote beer is altijd heel heftig schijndrachtig, en niet op een leuke manier.
Zij lijdt eronder, vanaf eind loopsheid tot 2 weken na het krijgen van een "nep" nest. Wij lijden mee vanaf het moment van het nestje dat er niet is. Theemuts en Kleine beer lijden in die tijd ook in stilte mee. Met name theemuts moet in die weken oppassen.
We hebben al diverse dingen geprobeerd maar tot op heden is het resultaat minimaal. Ze is nu loops geweest en ben nu gelijk bij de hol. da geweest. Heb nu Agnus Castus C200 meegekregen, 2x per week gedurende 3 weken. In de tussentijd houden we contact en over 3 weken overleggen we, zal dan wel een ritje naar de da worden voor vervolg korreltjes.
Ik duim echt dat het helpt. Voor ons is het niet zo erg, maar vind het voor grote beer zo vervelend, ze zat nu zo goed in haar vel, wil ik graag zo houden. Ik wil haar niet laten helpen, mijn ervaring met vachten van een newfy is rampzalig, veel worden incontinent en niemand kan mij voorspellen of ik na een castratie een grote beer krijg zoals ze is als ze in haar goede doen is (een geweldige hond die iedereen wil hebben), of dat ze juist zo wordt als dat ze in slechte doen is (en dan is grote beer een stuk minder goed te hanteren in een roedel en zou ik haar aan de straatstenen niet kwijt raken).