Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Homeopathische middelen voor mensen gebruiken vele ook voor hun honden. Ik ook. Maar hoe weet je en waardoor komt het nou eigenlijk dat je bv Okugest geeft aan je hond. Er staat niks op de verpakking dat je het ook je hond kan geven.
Hoe weet je dan dat het niet schadelijk is voor je hond? Een hond werkt totaal anders dan een mens.
Ik studeer klassieke homeopathie voor dieren. Je gebruikt idd dezelfde homeopathische middelen als voor mensen het reporatorium en materia medica (de boeken waarin we opzoeken) zijn voor mensen geschreven. Wat wij dan ook extra leren is om het humane te "vertalen" naar dieren. De hond en kat hebben anaalklieren, mensen weer niet enz.

Wij kijken ook hoe het dier van karakter in elkaar zit en daar zijn we weer afhankelijk van van wat de eigenaar verteld. Dierhomeopathie is dus een leuke uitdaging  ;)
Fido schreef: Ik studeer klassieke homeopathie voor dieren. Je gebruikt idd dezelfde homeopathische middelen als voor mensen het reporatorium en materia medica (de boeken waarin we opzoeken) zijn voor mensen geschreven. Wat wij dan ook extra leren is om het humane te "vertalen" naar dieren. De hond en kat hebben anaalklieren, mensen weer niet enz.

Wij kijken ook hoe het dier van karakter in elkaar zit en daar zijn we weer afhankelijk van van wat de eigenaar verteld. Dierhomeopathie is dus een leuke uitdaging ;)

Wat een geweldige studie lijkt me dat!!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door