Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Helen
#82020
Lisa schreef:

Wat voor bewijzen wil je hebben? Een wetenschappelijk bewijs zul je niet krijgen, maar wel dat een voor mij vreemd iemand dingen over mijn poes wist te vertellen terwijl ze dat niet kon weten.
Ja dat doen al die kaartleg etc. bedriegers ook en dan gaat het in de trant van: 'Jaaah, je hebt een moeilijketijd achter de rug' en 'Binnen afzienbare tijd, kom je je grooote liefde tegen' en 'Je moet wat rustiger aan doen en jezelf de tijd geven om je gedachten te ordenen'.
Door ~anna~
#82036
Mijn overgrootmoeder was volbloed javaans mijn moeder is ook in Indonesie geboren en opgegroeid zij had ook de gave om mensen te helpen.
Zelf zie ik ook soms dingen van tevoren dat is niet altijd leuk.Voor mij is dus niks vreemd en ik ben het wel gewend dat de doorsnee Hollander hier niet voor open staat het past precies bij de hollandse nuchterheid ;D
Door Lisa
#82109
Helen schreef:

Ja dat doen al die kaartleg etc. bedriegers ook en dan gaat het in de trant van: 'Jaaah, je hebt een moeilijketijd achter de rug' en 'Binnen afzienbare tijd, kom je je grooote liefde tegen' en 'Je moet wat rustiger aan doen en jezelf de tijd geven om je gedachten te ordenen'.

Nee dat soort dingen zei ze niet over mijn poes ;D
Door jill
#82125
tieneke schreef: Zoals Lizzy al zei,er is beslist meer tussen hemel en aarde!
Sommige mensen zijn spiritueler ingesteld, en staan er ook meer voor open dan anderen.
En dat is het verschil ;)
Precies Tieneke. ;)
Één ding is duidelijk......Helen heeft het dus niet... ;)
;D
Door callas
#82137
Zo, het is onderhand een hele discussie geworden. Leuk hoor!
Wat iemand anders van een dierenparagnost vindt kan me eigenlijk niets schelen. Ik geloof ook in God en mijn buurman niet, jammer dan...
Ieder zijn/haar mening als je er maar prettig bij voelt.

In mijn geval is het echter erop of eronder mensen , besef dat goed!
Een van mijn honden moet waarschijnlijk weg en dat doet echt veel pijn!!! :'(

Walk a mile in my shoes!


Callas
Door Mayka
#82147
Of je nou wel of niet in een dierenparagnost geloofd, we willen allemaal het beste voor onze dieren en ik begrijp heel goed dat je werkelijk alles probeert om te voorkomen dat één van je honden weg moet!

Heel veel sterkte ermee!
Door zurca
#82148
callas schreef: http://marlyb.tripod.com/Dieren.html

Bij haar heb ik om raad gevraagd.
Bekijk haar site maar eens....
Of ik het geld in de sloot heb gegooid weet ik op dit moment nog niet.

Groet:Callas
Hallo Callas,
Allereerst wil ik je veel sterkte en succes toewensen..Het moet niet makkelijk zijn wetende dat je misschien een van je honden uit huis moet plaatsen..

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met Marly..Hopelijk wil je ons hier op de hoogte houden?! (En anders misschien via een pbtje ;))

Groetjes Zurca
Door Helen
#82150
Sorry, maar die site versterkt al mijn vermoedens. Hebben jullie het goed gelezen?? Een paard die doorgeeft dat ze tussen 2 en 3 vanacht gaat veulenen. Sinds wanneer kunnen paarden klokkijken ??? ??? ???
Callas ik begrijp dat je alles voor je honden doet, en dat bewonder ik, maar klokkijkende paarden en konijen die kunnen zeggen dat ze hun voer vies vinden ( ja ik zou hetzelfde gezegd hebben als communicator, is ook het logischte. Konijn eet voer A niet, tja je zou eens voer B kunnen proberen....) en paarden die vertellen dat ze met een prikding geprikt zijn...Met een woord bedriegerij! Niet meer niet minder.

groetjes Helen
Door SHIVA
#82330
Helen
probeer de mensen eens in hun waarde te laten
als je er niet in gelooft lees dit dan niet
het is zo makkelijk andere af te vallen zonder er iets van te begrijpen
gr shiva
Door SHIVA
#82333
Hallo Callas
ik wil je ook veel sterkte wensen
en vraag je ook om ons op de hoogte te houden van de gebeurtennissen
je mag het ook via de pb doen
ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen
gr shiva
Door yalla
#82486
Ja ik wens je ook veel sterkte. Wel hoop ik dat je er een beetje nuchter tegen aan kijkt en het ook enigszins probeert afstand te nemen. Het zou toch vreseljik zijn als het lot van jouw hond in handen ligt van een paragnost.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#82491
Ik heb hier al die tijd niet gereageerd maar doe het nu toch even.
Ik ben de eerste die gelooft dat er meer is tusssen hemel en aarde,ik geloof er 100% in dat er mensen zijn die indrukken kunnen opvangen van dieren in de vorm van gevoelens als pijn ,onbehagen,tevredenheid en als je er erg voor openstaat misschien zels beelden.
Maar wat ik tot op heden heb gelezen over dierencommunicators die vertellen dat een hond graag gecastreerd word omdat zijn hormonen een goede relatie met zijn baas in de weg staan,of dat een konijn begrijpt dat hij gecastreerd moet worden om dat hij anders niet bij zijn partner kan zitten,honden of katten die hele gesprekken hebben over het hoe en waarom hun leven in een dipje zit door de omstandigheden thuis ,is het naar beneden halen van het dier door er wederom een mens van te maken met menselijke redernaties.Mensen die een sterke band met hun huisdieren hebben en deze dier laten zijn en zich zelf in het dier verplaatsen kunnen hun eigen dieren onbewust al lezen als een open boek.Ik weet zeker als je een dagboek bij houd over je honden en dit na een maand voorlegt aan iemand met vel inzicht in honden dat die jou ook precies kan vertellen waar het spaak loopt,en laten we eerlijk zijn sommige combinaties worden nooit wat ook wij hebben wel eens een anthipathie tegen iemand die we niet eens kennen.ook dieren kunnen een directe hekel aan een soorgenoot hebben,en als je natuurlijk gedrag bekijkt in een roedel is er altijd 1 de gebeten hond.Ik heb hier een roedel teven die in dominatie niet voor elkaar onderdoen en de hierarchie onder de dames is er één op het randje tussen 1 en de rest,hier zijn met periode knokpartijen waar je een zenuwinzinking van krijgt,bloed aan de muur en soms zelfs tot bijna aan het plafond.Als je zelf heel goed oplet zie je het aankomen,door ervaring weet ik veel situaties te omzeilen die resulteren in een knokpartij,vaak stranden ze hier voor het uitbarst,als het wel uitbarst is het omdat ik stom genoeg even er niet met met mijn gedachte bij ben en een risico situatie creer.Ik denk dat je beter af bent uit te zoeken wat bij die twee van jou de risico situaties zijn waar het bij fout gaat en als roedelleider te zorgen dat deze situatie niet of zo min mogelijk voor komt.Dat je die paragnost of communicator wil gaan proberen moet je eigenlijk zelf weten maar blijf nuchter en zeer kritisch,en kijk uit dat je je niet teveel laat beinvloeden door dingen die misschien helemaal niet waar zijn.denk er ook om dat sommige mensen met weinig info veel kunnen dus het mooiste zou zijn als ze helemaal niet eens weet waarom je komt,want als die twee zo'n groot probleem met elkaar hebben en dat in menselijke bewoording kunnen uitleggen moet dat voor zo'n iemand een eitje zijn om dat zonder enige info boven te leggen.
Ik kan jou nu al vertellen dat jouw ene hond zich ongelukkig en onderdrukt voelt en die ander haar als een bedreiging voor de rangorde,jaloers is en zich afreageerd op de ander.
Heb je al eens de boeken gelezen van Jan Fennel?
Zoniet kan ik je die van harte aanraden,ik hoop dat die paragnost je verder kan helpen,en ik ben benieuwd hoe het verloopt.Ondertussen zou je misschien aan een boek van Jan Fennel kunnen beginnen zo dat je zelf een groter inzicht krijgt in je honden.
Heel veel succes en ik hoop echt dat jullie probleem op de voor iedereen beste manier tot een oplossing komt.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 18 apr 2004, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door callas
#82498
Hoi Monique,
Bedankt voor je PB tje.
Ik gooi mijn antwoord gelijk maar ff in de groep.
We zijn samen met callas en Noesje bij een gedragstherapeut geweest alweer een week of 4 geleden.
Callas Noesje en Sting werden samen op zijn deelruimte gebracht. Niets aan de hand. Ieder ging zijn/haar gangetje en snuffelden aan alles.Thuis gekomen ging het weer mis. Territorium verdedigen. Maar waarom zo ineens.
Zoals ik al eens heb gemeld hebben ze wel eens eerder bonje gehad maar dat ook zo weer over.
De oefeningen waren om structuur aan te brengen in de roedel. Maar we konden dus niets testen of uitproberen omdat het telkens mis ging.
We mogen de therapeut altijd bellen maar ja er valt niks nieuws te melden of te vragen.
Het euvel bij onze dieren zit ém in het verdedigen van plekjes in huis. ze dulden elkaar nu nergens meer.
B.v. Noesje gromt wanneer Callas eraan komt en Callas heeft zoiets van : Wat mot je nou"Wou je bonje?
Zo was Callas dus eerder echt niet.
We hebben ze nu uit elkaar weten te houden. Dus er ontstaan geen vervelende situaties meer. en niemand wint dus een gevecht voor leerervaringen.We zijn ze aan het wennen aan een muilkorf maar dit gaat moeizaam. Zouden ze hieraan gewend zijn dan zouden we ze weer samen kunnen brengen zodat ze elkaar niet verwonden.
Je weet dat Sting bij ons is komen wonen. Dat zou een reden geweest kunnen zijn voor hun gedrag maar de therapeut dacht echt van niet. (Callas en Noesje kunnen beiden goed met Sting opschieten. Noesje wilde er in het begin niets van weten maar nu is het dikke mik. Zoals Noes eerder met Callas speelde, speelt ze nu met Sting)
Ik ben trouwens bang dat ook al zou Sting weggaan dat het probleem tussen Callas en Noesje blijft bestaan.
Ik denk dus, het huis is het probleem....
groet Anita (Callas, was dus mijn alias zoals jullie wel weten)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door