Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kick4Toi
Bij de reformwinkel heb ik laatst een boekje gekregen over fytotherapie. Kick, mijn gesteriliseerde teef van 5,5 jaar, heeft een wat overactive talgproductie. Ze heeft af en toe wat kleverige korsten op haar rug. Haar vacht voelt ook bij de wortel wat plakkerig aan. Nu heb ik gelezen dat Grote Klis (Arctium lappa) gebruikt wordt om zijn drainerende en zuiverende werking op talgklieren. De werkzame stoffen zijn zuuralcoholen (o.a. fenolzuren) en polyenen. Kun je dit aan een hond geven?
Door Kick4Toi
Nou dan gaan we morgen een potje pillen halen. Het zal wel een paar weken overheen gaan voor ik hier iets zinnigs over kan melden.
Door Kick4Toi
Kick krijgt nu sinds ruim een maand capsules met Grote Klis van Akrocaps (gewoon van de reformwinkel). Ik heb geen korstvorming op haar rug kunnen ontdekken. Nu was dat ook niet iets dat zich continue voordeed, het was iets dat spontaan af en toe kwam opzetten.

Ik kan wel zeggen dat haar vacht minder "vet" aanvoelt. Dus ik ben er wel tevreden over.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door