Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#42496
Dit is trouwens een goed boekje:

"Bach! Bach Bloesemtherapie voor dieren." door Bianca Uittenbogaard, ISBN 90-76761-03-5

En Bianca is gedragsdeskundige + bach bloesem therapeut.

Groetjes, Lizzy
Door Mister T
#42508
ok Liz en Dory!hier heb ik tenminste wat aan!!!!!!!!!ga meteen ff kijken en zal het aan de desbetreffende baas doorgeven!!!! :-*
Door Ordell
#42672
margreet schreef:

Mensen die een probleem hebben verwachten een serieus antwoord waar ze wat aan hebben.
Slap ouwehoeren doen we in de bar.
Heb ik ook eens een keer een serieuze opmerking, wordt ie als slap geouwehoer beoordeelt... ::).
Als het al zo erg is dat dat bach bloesem nodig is om de hond een beetje van zijn stress af te krijgen omdat ie de spanningen in de gezinssituatie niet meer af kan vraag ik me inderdaad af of er dus geen betere oplossing is dan het "verschuiven" van het probleem i.p.v. het zoeken naar een oplossing. Wat dat betreft heb ik dus meer op met die hond dan met de eigenaren inderdaad...
Door Lupa
#42690
dit is maar mijn mening hoor.
Ik zou acuut stoppen met jacht training ik denk dat die hond niet zelfstandig is maar juist heel erg afhankelijk van zijn baas.
Een hond die schilvers krijgt op wedstrijden is goed in de strss en hij doet het omdat hij juist afhanke;lijk is van zijn baas en niet omdat hij het zo geweldig vind.
Bachbloesem werkt alleen in combinatie met een training.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42919
Beetje stress moet kunnen, dit is een heel gevoelige hond en dat kun je met Bach en eventueel homeopathie wel verbeteren.
Walnut is naar mijn idee een passend middel, te gevoelig voor invloeden van buitenaf.
Misschien Red Chestnut, bezorgdheid om anderen.
Scleranthus is voor stemmingswisselingen en niet kunnen kiezen. Mogelijk past dat ook wel.

Het niet gemakkelijk om uit zo weinig informatie toch wat middelen te vinden. Maar volgens mij is Walnut de belangrijkste.
Door oebaya
#42924
Ordell schreef:

Heb ik ook eens een keer een serieuze opmerking, wordt ie als slap geouwehoer beoordeelt... ::).
Als het al zo erg is dat dat bach bloesem nodig is om de hond een beetje van zijn stress af te krijgen omdat ie de spanningen in de gezinssituatie niet meer af kan vraag ik me inderdaad af of er dus geen betere oplossing is dan het "verschuiven" van het probleem i.p.v. het zoeken naar een oplossing. Wat dat betreft heb ik dus meer op met die hond dan met de eigenaren inderdaad...
In feite ben ik het met je eens Ordell, als ze de gezinssituatie niet kunnen veranderen, dan schiet je niets op. Bach moet ondersteunend werken, terwijl de rest wordt aangepakt. Het zijn niet mijn pubers en ik weet niet hoe zij over de hond denken, maar voor mij was het simpel: geen geruzie e.d. als de hond erbij is, anders wordt de hond herplaatst.
gr.
Nicolette
Door tieneke
#42933
oebaya schreef:

In feite ben ik het met je eens Ordell, als ze de gezinssituatie niet kunnen veranderen, dan schiet je niets op. Bach moet ondersteunend werken, terwijl de rest wordt aangepakt. Het zijn niet mijn pubers en ik weet niet hoe zij over de hond denken, maar voor mij was het simpel: geen geruzie e.d. als de hond erbij is, anders wordt de hond herplaatst.
gr.
Nicolette
Ben het helemaal met je eens!
Door Mister T
#43198
mmmmmm,niet een beetje erg drastisch????? :-\ bovendien in dit geval zéker géén optie!
Laatst gewijzigd door Mister T op wo 21 jan 2004, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door