Als ik namelijk zoek op 'goudacupunctuur' (op het hele internet trouwens) kom ik enkel oudere ervaringen tegen, van jaren terug. Daarbij zou dierenarts Schulze favoriet zijn.
Mijn verhaal is als volgt: ik heb een jonge herder (2,5 jaar) met aangetoonde spondylose en mogelijk ook DLSS. Omdat hij nog zo jong is, dacht ik aan goudacupunctuur. Dat al in elk geval kunnen werken tegen pijn in de toekomst, en de aandoening hopelijk ook afremmen.
Ik heb per mail contact gehad met genoemde Duitse arts. Ik kreeg echter steeds korte antwoorden terug, en wist niet goed hoe dan verder. Toen bedacht ik dat ik eigenlijk net zo goed naar Den Hoek kon gaan, een stuk praktischer. Daar ben ik ook geweest, zonder resultaat helaas. Mijn hond zou nog niet genoeg pijn hebben, en daar was goudacupunctuur uitsluitend voor bedoeld volgens de behandelend arts.
Toch wil nog nog steeds graag goudacupunctuur laten doen en ben weer opnieuw op zoek gegaan. Maar ik durf niet goed naar een andere Nederlandse kliniek, waarvan ik eigenlijk alleen die in Amsterdam ken (en al via mail contact mee heb gehad). Maar ik kan geen ervaringen op dat gebied met hen vinden.
Daarom mijn vraag: kan iemand iets zeggen over goede artsen die met goudacupunctuur bij honden werken? In Nederland of eventueel België. Of is die in Duitsland nog steeds de allerbeste?